Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds een paar dagen bezit ik een (handmatig samengesteld) systeem. Met de volgende onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 111,25€ 111,25
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,40€ 14,40
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 190,50€ 190,50
1XFX Pro 550W€ 53,60€ 53,60
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,50€ 85,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 232,50€ 232,50
1Asrock P67 Pro3€ 80,80€ 80,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 855,05

Alles werkte prima op 1 ding na, nadat ik de pc uitzet en vervolgens weer wil aanzetten dan gaat de pc ongeveer binnen een halve seconde weer uit. Dan na ongeveer 4 seconden probeert de pc het weer en blijft dit zich eindeloos herhalen. Zolang de computer blijft slapen en dan weer aangaat is er niks aan de hand. De enige manier om mijn pc uit deze cyclus te halen is door de cmos te resetten. Dit is echter natuurlijk geen fijne oplossing.

Na enige zoek tochten licht dit vaak aan de voeding. De voeding heeft zelf meer dan genoeg vermogen dus daar kan het niet aan liggen. Hebben jullie nog enige andere ideeën? Ik zal zorgen dat ik snel een reserve voeding heb om te kijken of het daar aan ligt.

Met vriendelijke groet,

Ircghost

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Klinkt als een corrupte bios. Even jumpertje omzetten (CMOS) of batterij er even uithalen en met een schone lei beginnen :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik heb dus een knopje op de achterkant om de CMOS te resetten. Dit heb ik nu al 5x gedaan in de afgelopen dagen. Vandaag werkt dat echter niet meer. Elke keer nadat ik dit doe moet ik bij de eerst volgende keer herstarten weer opnieuw het knopje indrukken. Het lijkt dus alsof er een fout wordt opgeslagen elke keer bij het rebooten.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Bios update naar versie 2.00 (in windows environment)? http://www.asrock.com/mb/...p?Model=P67%20Pro3&o=BIOS

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik ben dus bang dat ik niet meer in mijn windows boot kan komen omdat die uberhaubt niet opstart...

-edit
Ik krijg hem nu weer aan volgens de reset. Echter, ik loop al op versie 2. Gewoon nogmaals instaleren?

[ Voor 36% gewijzigd door Ircghost op 11-02-2012 17:38 ]

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik zie nu net ook dat jouw geheugen: CML8GX3M2A1600C9 niet in de lijst met compatible geheugen staat... (http://www.asrock.com/mb/memory.asp?Model=P67%20Pro3). Dan is de enige optie over:

""Haal nadat de stroom eraf is de batterij uit het moederbord, het is verschillend hoelang je hem eruit moet halen somigen spreken over 30 seconden andere over enkele uren. Je kan het snel testen door na een paar minuten de batterij terug te plaatsen en te kijken in de bios of de instellingen weer op default staan.""

Mocht ik nu dingen zeggen die je al hebt geprobeerd, geef dat dan in het vervolg aan! Dan hoeft mijn toetsenbord niet onnodig te slijten :)

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Het RAM werkt wel gewoon lekker heb er al verschillende spellen meegedraaid en dat gaat echt super. Zou dat dit ook kunnen veroorzaken?

Opzich weet ik het wel, maar ik reset opzich het moederbord toch eigenlijk al? Wat is de toegevoegde waarde van de batterij? En moet ik ondanks dat mijn moederbord al op v2 loopt, toch gewoon nogmaals de installatie doen?

-edit
Ik heb het net in Windows de bios opnieuw geinstalleerd en het lijkt allemaal goed te werken! Bedankt voor de tip :).

[ Voor 15% gewijzigd door Ircghost op 11-02-2012 18:23 ]

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Dan was het toch in de corrupte bios hoek te vinden :) Dat het RAM niet op de lijst staat kan niet zo veel kwaad, maar houdt het in de gaten voor een volgende PC. Soms kan dat ook bijzonder vervelende problemen geven...

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Uiteindelijk bleek dit na 2 restarts toch niet meer te helpen. Ik heb daarom de hele pc uit elkaar gehaald en losse onderdelen getest. Uiteindelijk had ik niet een dubbel moederbord (om de voeding te testen) dus ben ik naar de Mycom (in Leiden) geweest en deze hebben dit nog even getest.
Het bleek dat ik dus een fout ergens in mijn moederbord heb, verder hebben zij niet kunnen uitzoeken (omdat dat niet hoefde van mij) waar het precies aan lag. Heb het uiteindelijk maar teruggestuurd en mijn geld teruggekregen bij Micro-Mail.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Yuck, gelukkig heb je 100% terug gekregen. Nieuw moederbordje en gamen maar!! :D

Pagina: 1