Fotoboeken maken (Aperture, kruidvat, AH, Blurb, etc...)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Goedemiddag tweakers,

ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met wat fotoboeken te maken in Aperture. Ikzelf vind ze mooi gelukt alleen het afdrukken via Apple is enorm duur daarom ben ik op zoek naar een alternatief.

Nu weet ik dat er nog wat andere foto services zijn zoals die van de Hema, kruidvat, AH en ook blurb. Voor al deze andere foto services is er externe software nodig. Het probleem hiervan vind ik dat het allemaal niet zo lekker werkt als aperture, en dan doel ik met name op het centreren van foto's. Om dit fatsoenlijk in andere programma's te doen kost uren tijd. Ook vind ik het mooi dat je bij aperture één foto over 2 pagina's kunt spreiden, met kruidvat lukt dit me bijvoorbeeld niet. De kwaliteit van de fotoboeken van de rest doet wat mij betreft niet onder voor de kwaliteit van de boeken van Apple (heb er laatst 2 in de handen gehad). Ook heeft de rest wel een interessante aanbiedingen (2 voor de prijs van 1 of een x% korting).

Ik heb een optie gevonden om een aperture boek op te slaan als PDF bestand maar ik heb het gevoel dat daarmee de kwaliteit van de foto's toch wel afneemt. Ook kan ik bij kruidvat e.d. de pdf's niet inladen. Daarnaast heb ik nog het idee dat de fotoboeken van Apple qua formaat niet overeenkomen met de formaten van alternatieven.

Is er een foto service waar ik Aperture fotoboeken kan inladen en daar laten afdrukken? Of kan ik ergens de PDF's uit aperture makkelijk als fotoboek laten printen?

Wat gebruiken jullie om fotoboeken te maken en waarom? En hebben jullie nog tips of advies.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 15:21
Je kan in aperture ook andere drukkers als apple in stellen! Of dit ook geld voor Nederlandse firma's weet ik niet?

Citaat van apple site:
Photo Book Plug-ins
Aperture 3 now lets you create and order books from a number of the leading, high-end album companies, such as Couture, Graphistudio, Leather Craftsmen and Queensberry. Book themes developed and provided by these companies plug directly into Aperture, allowing you to create your book layouts and then connect, order and upload your finished book with a few clicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
die andere drukkers die Apple heeft ingesteld zijn nog een stuk duurder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Bij blurb.com kan je wel PDF's uploaden.

http://forums.blurb.com/forums/10/topics/7089

Ben zelf erg te spreken over hun kwaliteit en service. Kon ik tenminste zelf in Indesign me boek maken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb laatst bij fotofabriek.nl besteld, prima kwaliteit. Hebben eigen software om het boek te ontwerpen, ook is 1 foto over 2 pagina's verdeeld mogelijk. PDF laden is helaas niet mogelijk.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Osxy schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:33:
Bij blurb.com kan je wel PDF's uploaden.

http://forums.blurb.com/forums/10/topics/7089

Ben zelf erg te spreken over hun kwaliteit en service. Kon ik tenminste zelf in Indesign me boek maken.
Bedankt voor je linkje. Daar staat erg veel handige informatie in om een boek in Aperture te maken en dan bij blurb te laten afdrukken. Enige wat problemen op kan leveren is het maken van een kaft als ik het goed begrijp? Dat moet met indesign ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik begrijp alleen nog niet welk formaat boek ik nu moet nemen in Aperture. Via custom kan ik eigenlijk alles wel instellen maar weet niet of ik rekening moet houden met marges e.d.

Ik wil een "Groot liggend 33x28 cm (13x11 inch)" boek met een hardcover, softhoes maken. Deze informatie geeft de PDF to Book calculator:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YjQv5rtWpbw3afi3QFe3XnuQ/full.png

Iemand die weet wat ik dus moet invoeren bij een custom thema bij aperture? En wat ik met de kaft moet doen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-09 09:45
Ik ken alleen de software van CeWe. Is niet altijd even stabiel, maar de kwaliteit is erg goed vind ik zelf. Hebben ook wel veel verschillende formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Niemand die weet welke maten ik precies moet nemen bij een custom aperture thema? Liefst niet op de gok, beetje zonde van het geld als het mis zou gaan.
Pagina: 1