PostNL bezorging

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11
Vandaag zou ik mijn PC binnenkrijgen via PostNL. De hele dag was iemand thuis en nu zie ik tot mijn verbazing op track and trace website dat er een chauffeur is geweest maar dat niemand thuis was. Ik ben vervolgens gaan kijken in de brievenbus of er een briefje lag, maar dat was er ook niet.

Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken, waarom zou een chauffeur dit doen? Zijn hier meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:38
Ze vergeten wel eens om een briefje in de bus te doen, of proberen het zo meteen nog een keer. Niet direct een post op tweakers maken, is wel heel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:29
Yep, gebeurd vaker. Zelfs eens gezien dat een chauffeur voor kwam rijden en gelijk een briefje door de deur deed dat er was geprobeerd om een pakje te bezorgen maar dat er niet open werd gedaan. Vind je het gek als er niet aangebeld is :')

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 11-02-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
PostNL fraudeert met handtekening voor bezorging?
Of ze zetten zelf een handtekening..........

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:30
Of mensen die dingen bestellen, en dan niet thuis zijn :')... Ga dan iets bestellen en laat het bezorgen bij het postkantoor, of bestal gewoon niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

RobKJ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:57:
Of mensen die dingen bestellen, en dan niet thuis zijn :')... Ga dan iets bestellen en laat het bezorgen bij het postkantoor, of bestal gewoon niet :')
Wat probeer je te zeggen? De eerste post überhaupt wel gelezen?
UntamedNL schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:42:
Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken, waarom zou een chauffeur dit doen? Zijn hier meer mensen met deze ervaring?
Omdat ze zo sneller geld verdienen. Ja, op dit forum zijn er genoeg te vinden waarbij het ook zo is gegaan. Even afwachten kan natuurlijk, maar als het te lang duurt dan moet je bij de verzendende partij zijn (aangenomen dat het bij een webwinkel besteld is en niet tweedehands). Die moeten het dan met PostNL gaan uitvechten.

[ Voor 46% gewijzigd door bwerg op 11-02-2012 17:04 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
bwerg schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:03:
[...]

Wat probeer je te zeggen? De eerste post überhaupt wel gelezen?

[...]

Omdat ze zo sneller geld verdienen. Ja, op dit forum zijn er genoeg te vinden waarbij het ook zo is gegaan. Even afwachten kan natuurlijk, maar als het te lang duurt dan moet je bij de verzendende partij zijn (aangenomen dat het bij een webwinkel besteld is en niet tweedehands). Die moeten het dan met PostNL gaan uitvechten.
Ja hoor, ik heb de eerste post wel gelezen :). Ben zelf pakketdienst bezorger en als 'ontvangers' mogen klagen, mag ik dat toch ook wel? Of ligt het altijd alleen maar aan de PostNL en niet aan de ontvanger ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
Je kan natuurlijk ook contact opnemen met hun klantenservice.
Die kan uit laten zoeken wie de rit gereden, en wordt er op aangesproken.

In principe is het wel zo, dat de verzender betaalt, en de opdrachtgever is.
Jij moet dus daar je beklag doen zoals al terecht is vermeld.

Toch zou ik aanraden om er melding van te maken bij PostNL.
Al is het maar om de rotte appels die er rondlopen uit te laten halen.

Kleine kans dat er een verklaring is (bel doet het niet, pakket is beschadigd, uit de auto gejat etc), maar goed, je hebt nu genoeg goede tips.
RobKJ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:07:
[...]
Ja hoor, ik heb de eerste post wel gelezen :). Ben zelf pakketdienst bezorger en als 'ontvangers' mogen klagen, mag ik dat toch ook wel? Of ligt het altijd alleen maar aan de PostNL en niet aan de ontvanger ?:)
Dat dit een ergernis is van de bezorger begrijp ik best.
Maar er is bij alle aanbieders vziw een 2de poging voordat het naar het postkantoor of retour afzender gaat.

Dat het in de praktijk vaak gebeurt dat mensen bestellen, en niet thuis zijn, komt ook omdat aanbieders niet altijd even makkelijk een alternatief afleveradres mogelijk maken.

Ook bij sommige webwinkels, heb je niet altijd de mogelijkheid om een ander afleveradres te selecteren.
Dit is een probleem, maar daar moeten webwinkels met hun vervoerders oplossingen voor bedenken.

Verhoogd de service naar de klant toe, verlaagt de kosten (geen 2de rit nodig) etc. Win-win dus.
PostNL is daar gelukkig nu wel mee bezig, zie www.mijnpostnl.nl / mijnpakket.postnl.nl en pakjegemak

[ Voor 55% gewijzigd door Yippie op 11-02-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
PostNL is ontzettend goed in het verneuken van zendingen; maar in het dit geval zou ik nog even wachten want ik geloof dat ze een pakket minimaal 2 keer aan de deur moeten aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Dan open je een eigen topic? De TS komt met een verhaal waarbij de bezorger er een potje van maakt, dan lijkt een post met "ja maar hullie doen ook wel eens vervelend" totaal overbodig. Een briefje "niemand thuis" terwijl er iemand thuis was is gewoon slecht van een bezorger. En ja, de regeling van PostNL is dat ze een aantal keer thuis aanbellen, als je daar een probleem mee hebt moet je bij PostNL zijn, niet bij verzenders (in een topic van een verzender die nota bene wél thuis is).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heel vervelend natuurlijk. Wacht anders gewoon nog even. Misschien komt hij later (komende week) nog. Het hoeft uiteraard ook niet expres te zijn gedaan, maar dat de bezorger bijvoorbeeld per ongeluk bij het verkeerde adres stond en daar een briefje in de bus gedaan. Vraag anders je buren even of zij toevallig een briefje in de bus hebben gekregen. En weet je zeker dat er niemand anders het mogelijke briefje eerder heeft gevonden? Goed tussen het overige post gekeken?

Anders neem eerst contact op met de webshop die is namelijk verantwoordelijk voor de verzending tot dat deze in ontvangst is genomen. Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 11-02-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom gaat het hier over aanvechten etc.? De chauffeur heeft gewoon geen zin gehad om uit te stappen en komt maandag opnieuw. Wel vervelend als je op je PC zit te wachten hoor! Maar verder geen paniek, gewoon helaas tot maandag wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05
[...]

De aflevertijd is niet altijd een vaststaande dag want soms hebben webshop ook levertijden van 3 tot 5 dagen en om dan maar elke dag in die tijd vrije te moeten nemen is natuurlijk ook geen doen dus wat je zegt gaat niet altijd op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Als ze niet zoveel postkantoren hadden weg bezuinigd dat de dichtstbijzijnde een half uur rijden is zou dat inderdaad geen probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:25
:F
Bezorgen bij het postkantoor kan enkel bij een select aantal sites (pakje-gemak) en dan mag je weer opzoek naar de dichtstbijgelegen postagentschap omdat zowat alles is opgedoekt.
Buiten dat de meeste van ons hebben gewoon een baan, ik ga echt niet thuis wachten tot meneer post langs komt, hij krijgt er toch voor betaald?

@TS
Wacht eerst eens een dag voordat je gelijk gaat roepen over vreemde zaken, iedereen maakt wel eens een foutje en zolang er niet staat dat het afgeleverd is zou ik me niet druk maken.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt en 's avonds werd de boel gewoon netjes bezorgd (per ongeluk verkeerde gescand?)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Als je een normale baan hebt, moet je ook niet gaan miepen als een bezorger langs komt, je bent niet thuis en je moet een dag wachten/ophalen bij het postkantoor.

En btw, bedankt dat je jezelf een beter mens vindt omdat je geen pakketdienst bezorger bent! Jij komt er wel... NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat zei PostNL toen je ze erover opbelde?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
Dit gebeurt vaker! De post is één grote samenzwering van mensen die alle pakjes stelen, uitpakken en op marktplaats zetten. Ze huren mensen in om overal deurbellen te saboteren zodat ze pakjes niet hoeven af te geven.De gemiddelde post bezorger heeft een crimineel verleden waarin minimaal verduistering en zware mishandeling heeft plaatsgevonden.

Het is dan ook niet logisch om te denken dat er een klein foutje gemaakt is en dat je pakketje alsnog aankomende maandag wordt bezorgd . Het beste dat je kan doen is moord en brand schreeuwen. De slechtste oplossing is wachten tot het maandag is en even met de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:25
RobKJ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:17:
Als je een normale baan hebt, moet je ook niet gaan miepen als een bezorger langs komt, je bent niet thuis en je moet een dag wachten/ophalen bij het postkantoor.
Ik loopt niet te miepen, jij verwacht dat iemand de hele dag thuis gaat wachten zodat jij dan geen moeite hoeft te doen :')
En btw, bedankt dat je jezelf een beter mens vindt omdat je geen pakketdienst bezorger bent! Jij komt er wel... NOT
Wat is dit nou weer voor gelul, een berzorger krijgt betaald om een pakket langs te brengen als het niet mogelijk is dan moet er als onderdeel van zijn/haar taakbeschrijving actie ondernomen worden (buren, volgende dag, postkantoor) als je dat niet aanstaat ga je toch lekker een andere baan zoeken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nu al een topic hierover openen lijkt mij ook wat voorbarig. Bij gebrek aan goed werkende glazen bollen is er door ons weinig over te zeggen.

Daarom en vanwege het hoge offtopic, lolbroek en sarcasme gehalte van sommige reacties doe ik dit topic op slot. Aan eenieder die zich aangesproken voelt: reageer serieus, of reageer niet. Als je vind dat het topic overbodig is kan je dat ook per Topic Report melden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.