domeinnaam vrij of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 18:43
Ivm een marktplaats transactie heb ik een vraag over een domeinnaam, in de bevestigingsmail stond een domein, site deed het niet (wat op zich ook was aangekondigd dus dat klopt). sidn gecheckt en nog een rits domein registratie services en overal staat "beschikbaar" en kan ik registreren.

Dit aan de afzender gemaild en die geeft aan via argeweb te hebben geregistreerd. Type ik daar het domein in dan zie ik warempel wel "geregistreerd" maar geen registratiegegevens.

Dacht dat ik dit snapte, maar blijkbaar niet. Hoe check ik nu zonder enige twijfel of de site echt geregistreerd is en op wiens naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Twee woorden: Check "whois"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Heb hem twee keer open staan. 1 keer vrij, en nu een uur later geregisteerd.Is dus net gebeurd nadat ik de vraag heb gesteld....bizarre timing of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er staat een datum van registatie in de whois, dus om foutjes uit te sluiten kan je kijken of dat idd zo is. Het lijkt me ook een leuke truc van de verkoper om onwetenden geld uit de zak te kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je had het gewoon moeten proberen om het domein zelf te registren

of giing het alleen maar om een referentie ?

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 11-02-2012 18:39 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Datum staat inderdaad op gisteren. Nog veelvuldig mailcontact gehad met de eigenaar. Lijkt er op dat de site donderdag is aangevraagd maar gisteren pas doorgevoerd. Toen ik voor de eerste keer keek stond ie nog vrij en een half uur later (hoeveel toeval wil je hebben) was het doorgevoerd.

Anyway - misschien ben ik te argwanend maar itt hier heb je van verkopers geen profiel, posting history, verkoop geschiedenis - er staat alleen 9 maanden actief en dat is het.

Blij dat ik hen gecanceld toen, zou het nu weer zo doen, maar lijkt achteraf niets aan het handje.

Wel dank voor alle hulp. Dacht ook dat ik whois begreep maar gisteren liep het even bijzonder....
Pagina: 1