Hallo Iedereen,
Gister werd ik om hulp gevraagd voor mijn moeders laptop.
De laptop wilde niet booten. Na een tijdje aan te hebben gestaan verscheen ineens windows.
Ik kon niet in bios komen, het scherm om te kunnen kiezen werd geskipt.
(laptop maakte eerder een een soort van knetterend geluid na uitzetten, hier voor terug gestuurd. Ze hebben toen een aantal dingen vervangen maar na een aantal weken begon het knetteren weer. Knetteren hebben we de laatste tijd niet gehoord.)
Info over de laptop:
Asus k70ab
2,5 jaar oud
specs:
TI Mobility™ Radeon® HD 4570, 512MB VRAM
AMD Athlon™ X2 Dual-Core Processor QL64
Wat gebeurt er als ik de powerbutton indruk:
Lampjes gaan aan, gpu wordt warm, cpu wordt warm, na een tijdje gaat de cpu fan draaien.
De cpu fan blijft aan en uit gaan.
Wat ik heb geprobeerd:
Cpu en gpu van nieuwe koelpasta voorzien
Bios geflasht naar de nieuwste versie
Booten zonder harddisk.
Wat ik denk:
Aangezien de laptop wel boot, maar heel laat, ligt het niet aan de gpu of cpu.
Ik denk dat het aan de psu ligt, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit kan testen.
Ik las iets op een ander forum over een boot signaal van de psu, kan dat kloppen?
Tevens kan ik niet vinden waar de psu zich bevind, ik kan eventueel foto's maken mocht dat helpen.
Bij voorbaat dank!
Peter
Gister werd ik om hulp gevraagd voor mijn moeders laptop.
De laptop wilde niet booten. Na een tijdje aan te hebben gestaan verscheen ineens windows.
Ik kon niet in bios komen, het scherm om te kunnen kiezen werd geskipt.
(laptop maakte eerder een een soort van knetterend geluid na uitzetten, hier voor terug gestuurd. Ze hebben toen een aantal dingen vervangen maar na een aantal weken begon het knetteren weer. Knetteren hebben we de laatste tijd niet gehoord.)
Info over de laptop:
Asus k70ab
2,5 jaar oud
specs:
TI Mobility™ Radeon® HD 4570, 512MB VRAM
AMD Athlon™ X2 Dual-Core Processor QL64
Wat gebeurt er als ik de powerbutton indruk:
Lampjes gaan aan, gpu wordt warm, cpu wordt warm, na een tijdje gaat de cpu fan draaien.
De cpu fan blijft aan en uit gaan.
Wat ik heb geprobeerd:
Cpu en gpu van nieuwe koelpasta voorzien
Bios geflasht naar de nieuwste versie
Booten zonder harddisk.
Wat ik denk:
Aangezien de laptop wel boot, maar heel laat, ligt het niet aan de gpu of cpu.
Ik denk dat het aan de psu ligt, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit kan testen.
Ik las iets op een ander forum over een boot signaal van de psu, kan dat kloppen?
Tevens kan ik niet vinden waar de psu zich bevind, ik kan eventueel foto's maken mocht dat helpen.
Bij voorbaat dank!
Peter
[ Voor 17% gewijzigd door i-peter op 11-02-2012 15:07 ]