Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop boot niet goed, pas na 15-20 minuten.

Pagina: 1
Acties:

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-11 11:24
Hallo Iedereen,

Gister werd ik om hulp gevraagd voor mijn moeders laptop.
De laptop wilde niet booten. Na een tijdje aan te hebben gestaan verscheen ineens windows.
Ik kon niet in bios komen, het scherm om te kunnen kiezen werd geskipt.
(laptop maakte eerder een een soort van knetterend geluid na uitzetten, hier voor terug gestuurd. Ze hebben toen een aantal dingen vervangen maar na een aantal weken begon het knetteren weer. Knetteren hebben we de laatste tijd niet gehoord.)

Info over de laptop:

Asus k70ab
2,5 jaar oud

specs:
TI Mobility™ Radeon® HD 4570, 512MB VRAM
AMD Athlon™ X2 Dual-Core Processor QL64

Wat gebeurt er als ik de powerbutton indruk:

Lampjes gaan aan, gpu wordt warm, cpu wordt warm, na een tijdje gaat de cpu fan draaien.
De cpu fan blijft aan en uit gaan.

Wat ik heb geprobeerd:

Cpu en gpu van nieuwe koelpasta voorzien
Bios geflasht naar de nieuwste versie
Booten zonder harddisk.

Wat ik denk:

Aangezien de laptop wel boot, maar heel laat, ligt het niet aan de gpu of cpu.
Ik denk dat het aan de psu ligt, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit kan testen.
Ik las iets op een ander forum over een boot signaal van de psu, kan dat kloppen?
Tevens kan ik niet vinden waar de psu zich bevind, ik kan eventueel foto's maken mocht dat helpen.

Bij voorbaat dank!

Peter

[ Voor 17% gewijzigd door i-peter op 11-02-2012 15:07 ]

Verwijderd

i-peter schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:59:
Tevens kan ik niet vinden waar de psu zich bevind, ik kan eventueel foto's maken mocht dat helpen.

Bij voorbaat dank!

Peter
Dat is dat externe ding wat je in de muur plugt :P

Overigens is dat vrij simpel te testen door de boel eens zonder adapter op te starten, dus met accu.

• i-peter
Dank voor je reactie.

Ik heb het geprobeerd, zonder adapter, met batterij. Mocht helaas niet baten.

• i-peter
Heeft niemand een idee?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Misschien een overbodige vraag, maar blijkbaar is de reparatie niet goed uitgevoerd of ze hebben in de verkeerde hoek gekeken. Heb je geen garantie meer op de reparatie?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 19:05

BiLo

PSN: toiletcleaner

BillSpaarbank schreef op maandag 13 februari 2012 @ 08:11:
Misschien een overbodige vraag, maar blijkbaar is de reparatie niet goed uitgevoerd of ze hebben in de verkeerde hoek gekeken. Heb je geen garantie meer op de reparatie?
Ik denk het niet meer, hij heeft zelf al aangegeven dat hij koelpasta heeft vervangen.

TS: Je kan niet in de bios komen, maar je hebt wel de bios geupdate?

[ Voor 8% gewijzigd door BiLo op 13-02-2012 08:19 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• i-peter
Dank voor de reacties.

DylanE,

Ik kan inderdaad niet in de bios komen, omdat de laptop na ongeveer 15 minuten gelijk boot zonder mogelijkheid om in de bios te komen. De bios update kon via een programmaatje van asus.

En de laptop valt helaas al buiten de garantie termijn, inderdaad niet zo slim om de garantie sticker te verbreken. Beter bij na hadden moeten denken.

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 11:46
Als je boot van één of andere live cd duurt het dan ook zo lang? Zo niet, dan vermoed ik dat de HDD niet helemaal lekker meer is.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 10:00

JaltaH

meh

Na een tijdje verschijnt ineens Windows? Als in: Windows begint ineens te laden, of staat het inlogscherm/desktop ineens voor je neus?

Als het dat laatste is, zou het nog het scherm kunnen zijn, wat vrij gemakkelijk te testen is door er een gewone monitor aan te hangen tijdens het starten.

Careful. We don't want to learn from this.

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Misschien even geheugen nakijken?? dus even geheugen 1 voor 1 erin doen om te testen of het iets uitmaakt.

Verder kun je proberen in de bios te komen door zodra je de power knop indruk op F1 / F2 of Del te drukken een aantal keer. dat zijn de meest voorkomende knoppen om in de bios te komen.

Nog iets verder gekomen??

[ Voor 4% gewijzigd door bulletrene op 15-02-2012 14:27 ]

Pagina: 1