Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweakblogs; update tracker op je eigen blog

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik gebruik mijn blog om mijn verzameling videokaarten te tonen. En als ik een nieuwe kaart heb gekocht dan voeg ik een extra tabel toe in de post met info over de kaart. Echter, niemand zal al mijn blogposts 1x in de zoveel tijd bekijken. Dus als ik een update uitvoer, lijkt het mij handig om mensen daarvan op de hoogte te stellen (op mijn eigen blog uiteraard). Maar om iedere keer de datum van de post aan te passen zodat ie weer bovenaan staat op de Tweakblogs index en de tracker op de fp lijkt me niet wenselijk. Ook iedere keer een post aanmaken om mensen op de hoogte te stellen van updates is niet geweldig (imho een vervuiling van de lijsten).

Dus ik zat te denken aan een tracker op je eigen blog. In de weblog admin zou je dan een extra pagina krijgen ('Update toevoegen', ofzo) waar je 1 zin kan typen, uiteraard wel met UBB support zodat je links kunt plaatsen naar de post die geupdate is. De tracker zou dan misschien boven 'Recente posts' in de sidebar kunnen staan.

Als ik mezelf niet duidelijk genoeg heb gemaakt kan ik wel ff wat plaatjes inelkaar zetten.

Edit; zo'n update hoeft natuurlijk niet per se over een blogpost te gaan. Het kan ook over bijv. een verandering in de css die je hebt aangebracht gaan. Eventueel zou je het kunnen gebruiken als een twitter-achtig geval.

Secundair vraagje;
Als ik een blogpost maak dan krijg ik daar uiteraard karma voor. Worden het toegekende karma ook aangepast (verhoogd) als ik de blogpost uitbreid?

[ Voor 8% gewijzigd door NitroX infinity op 11-02-2012 14:50 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Dus kortgezegd wil je een tracker op Tweakblogs hebben?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je bent, denk ik, niet één van de velen die op een dergelijke manier blogt. Is het niet gewoon makkelijker om eens per periode van zeg een week, een maand, of wat dan ook, een nieuwe blogpost te tikken waarin je vertelt welke posts je de afgelopen tijd hebt geüpdatet?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Dit kan ook voor mij gunstig uitpakken, denk ik zo.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je ziet wel vaker bij blogs een soort van 'update tracker' waar de blogger korte berichten of interessante links e.d. kan posten. Een soort van 'twitter' zeg maar :P

Intentionally left blank

• NitroX infinity
@crisp; En dat lijkt mij dus ook reuzehandig op Tweakblogs :+

Enne, dat secundair vraagje, mag daar antwoord op gegeven worden? ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ik heb geen idee :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NitroX infinity schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:18:
@crisp; En dat lijkt mij dus ook reuzehandig op Tweakblogs :+

Enne, dat secundair vraagje, mag daar antwoord op gegeven worden? ;)
In principe is het zo dat een uitgebreidere blogpost meer karma oplevert dan een korte. Een aanvulling op je blogpost kan je dus meer karma opleveren, maar er zijn 2 maren:
- er wordt alleen naar blogposts gekeken op publicatiedatum; als die niet veranderd wordt er niet meer naar gekeken
- er zit sowieso een maximum aan het aantal karmapunten dat je voor een blogpost kan krijgen

Intentionally left blank

• NitroX infinity
Duidelijk. Als ik meer info toevoeg aan een blogpost moet ik de datum veranderen voor meer karma.

Dan zou het wel handig zijn als er een optie was dat als je de datum aanpast, de blogpost niet bovenaan komt te staan op je blog index en de tweakblogs index/tracker. Maar dat zal wel teveel werk zijn neem ik aan?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Puur en alleen voor de kans op iets meer karmapunten gaan we natuurlijk niet dergelijke features inbouwen. Sowieso als je alleen maar blogged voor de karmapunten dan denk ik dat je motivatie ietwat verkeerd ligt ;)

En wellicht wijzigen we het karmascript nog wel een keer zodat hij wel netjes updates van blogposts meeneemt :)

Intentionally left blank

Pagina: 1