Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bewerk de foto #01

Pagina: 1
Acties:

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09:46

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter

Bewerk de foto: Aflevering #01

Tijd voor een nieuw concept De startpost is grootendeels schaamteloos overgenomen van raad de instellingen, koekjes en taart voor de originele schrijver(s).
Intro
Het GoT-forum van Tweakers.net is zoals bekend een vrij technisch forum met een boel nerds. Veel mensen hier in het Fotografie-subforum maken veel te veel foto's op een dag waarvan maar een heel klein deel de eerste sorteer ronde overleefd. Na het sorteren gaan er nog eens veel minder foto's het post processing proces in. Terwijl dit proces misschien wel het belangrijkste is om van een gewone foto een hotshot te maken.

In dit "Bewerk de foto"-topic gaan we proberen een foto zo mooi, artistiek, extreem of onopvallend mogelijk te bewerken en daarmee van zomaar een foto een waar kunstwerk te maken. Na 2 weken slidertjes openzetten en correcties uitvoeren wordt er gestemd om te bepalen wie het mooiste resultaat heeft geleverd. Om dit te bewerkstelligen wordt er door 1 tweaker een raw file upgeload die elke deelnemer dan kan downloaden.

Het doel
Leren! Leren, leren leren! Naast het maken van ware kunst is het belangerijkste doel toch het leren van elkaars werk. Alle stappen die gedaan zijn om tot het eindresultaat te komen worden overzichtelijk gepost door alle deelnemers.

Dit topic loopt als test eerst 2 weken. Na die 2 weken kan er gestemd worden en worden de stappen van het nabewerken geplaatst. (denk aan een lijstje met alle stappen en een korte uitleg waarom hoe en wat)
Lightroom geeft zelf de historie aan van foto's welke erg handig kan zijn als lijstje.

voorbeeld lightroom by Niels de Vries, on Flickr

De foto

_DSC1871 by Niels de Vries, on Flickr

Raw file
hier staat de raw file
hier staat de full jpg

Regels
-Gebruik van elk fotoprogramma is toegestaan.
-Er wordt aangegeven welk programma gebruikt is.
-Aan het eind post iedereen alle stappen
-Foto's worden niet verspreid
-Deadline: 26-02-2012 om 23:59

Historie
This one is a First

Bewerk de foto

Afsluiting:
Post de foto's alleen op Tweakers, ga niet aan de haal met andermans werk. Denk aan de 2 weken en wees duidelijk in je nabewerkings stappen.

Veel plezier!

Alles in overleg met de modjes van het fotografie subforum

I can't wait to shoot!

• GerardHenninger
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:50

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Hey, op mijn geweldige teksten zit ook auteursrecht hoor! ;)

Leuke opdracht/uitdaging! Ben benieuwd wat mensen ervan maken. Misschien handig als mensen het resultaat (.PSD / Lightroom Metadata) aanbieden als ze ermee klaar zijn, zodat de overige Tweakers ervan kunnen leren.
quote:
the mod man schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:10:
Tijd voor een nieuw concept De startpost is grootendeels schaamteloos overgenomen van raad de instellingen, koekjes en taart voor de originele schrijver(s).
"Nieuw concept", de originele schrijver had zoiets toevallig ook al gedaan in het verleden ;)

Kommop mensen, f*ck dat koude weer, lekker binnen zitten met warme choco en Lightroom/Photoshop/Gimp/Paint.Net !

BTW, modjes, misschien handig om aan de titel "#01" toe te voegen. Nu lijkt het misschien alsof het topic weer de zoveelste bewerkingsvraag bevat. En ja ik ben te lui om een TR aan te maken.

• Nordlys
  • Niet online
quote:
GerardHenninger schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:07:
BTW, modjes, misschien handig om aan de titel "#01" toe te voegen. Nu lijkt het misschien alsof het topic weer de zoveelste bewerkingsvraag bevat. En ja ik ben te lui om een TR aan te maken.
Goede tip, done!

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21-02 14:20
wel leuk idee, zal thuis eens bezig gaan na het weekend.

Waarmee is de foto gemaakt? ff voor eventuele lens correctie instellingen.

Snuurtje wijzigde deze reactie 13-02-2012 11:49 (41%)

• Snuurtje
Nou heb een poging gedaan, vond t wel lastig met deze foto's mijn eigen foto's bewerk ik meestal niet zo over de top, optimaliseer ze alleen. Al zou ik wel beter willen worden in het a la instagram bewerken van foto's. Want dat ziet er soms toch wel erg tof uit.

Anyway voor deze foto dacht ik eerst aan een WWII thema, maar dat kwam niet zo goed uit de verf, ook doordat ik dan minder gebruik zou kunnen maken van de kleuren vd fiets. Toen maar gedacht aan een strip thema, heb ook eens een soort stripje gemaakt als verjaardagscadeau voor een vriend van me. (als soort, bon om m ergens voor uit te nodigen dmv grappig verhaal met onze vriendengroep).

Anyway, ik heb het volgende gedaan:
- lightroom: meer contrast, aantal kleuren weghalen, oa blauw en groentinten.
- photoshop: selectief desatureren waar er nog kleurzwemen zaten behalve de fiets uiteraard. Vervolgens een grain filter en halftone filter, deze op darken gezet over de originele foto. Tot slot tekstvakken en tekst ingevoegd.

JPG heeft het resultaat uiteindelijk wat donkerder gemaakt helaas.

Vet raar trouwens, probeerde m te uploaden op tinypic, maar elke keer kreeg ik als geuploade foto een hard mannelijk lid... Welke foto ik ook uploadde, ben ik nu gehacked of is er iets mis met die site?

Snuurtje wijzigde deze reactie 13-02-2012 13:15 (8%)

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-02 16:43
@Snuurtje, het lijkt wel of je de app Halftone hebt gebruikt op een iPhone/iPad. Maar ik kan het ook mis hebben ^^

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• Snuurtje
lol nope, heb geen iphone of ipad. Maar die instellingen zullen enigzins hetzelfde zijn als ik nu gebruikt heb.

• Silasje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-02 02:06

Silasje

www.Entjes.eu

Bij deze die van mij dan:

Programma: Fotosoep.. (newbie)

Als eerste het hartje eruit geknipt
Daarna de orginele afbeelding gedupliceerd.
Onderste laag eerst zwart/wit, en dan de optie glowing edges
De laag erboven een transparantie gegeven van 20%
De laag met het hartje iets van kleur veranderd. (fel rood)
Opgeslagen en gepost

Silasje wijzigde deze reactie 13-02-2012 21:01 (9%)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Nordlys
  • Niet online
Zou je de foto misschien kunnen plaatsen op 640 pixels breedte? Je kunt vervolgens wel linken naar de grotere versie :) Laad wat sneller in voor mobiele gebruikers.

• Silasje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-02 02:06

Silasje

www.Entjes.eu

Daar was ik al mee bezig

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• jeltevm
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-02 13:15
wow, extreme bewerkingen >:)

ik heb getracht het iets subtieler aan te pakken;

Ik dacht trouwens dat het de bedoeling is om je handelingen pas na de twee weken te posten?

• Isniedood
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 24-02 17:35

Isniedood

nee, echt niet!

Jelte hoe heb je dat gedaan? Mooie bewerking! De enige van de drie die de foto echt mooier maakt.

Leuk topic! als fotoshopkneusje kan ik leuk inspiratie op doen

Isniedood wijzigde deze reactie 14-02-2012 18:06 (25%)

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Camacha
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Ik heb net de hele boel weer geïnstalleerd, eens kijken wat dit topic gaat brengen.

Persuader of bytes.

• Markofnikoff
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-02 14:38

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

My take:

(ik hou er persoonlijk niet zo van extreem te bewerken)

Markofnikoff wijzigde deze reactie 14-02-2012 18:49 (22%)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:28

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Leuk idee, ik doe mee!

Voor wat betreft reacties over gebruikte settings enzo komt later begrijp ik, dus onderstaande reacties zijn alleen mijn mening over wat ik van de bewerkte foto vind :)

@snuurtje, leuk idee en maakt het wat speels
@silasje, doet me niet zo veel practisch alle details zijn verdwenen uit de foto en dat vind ik persoonlijk jammer
@jeltevm, idd subtieler en meer vintage
@markofnikoff, jou foto ligt vind ik nog het meest bij het origineel
@whatson, bij jou is de grafiti artiest langs geweest. Springt er wel uit

en dit is wat er van gemaakt heb:

Bike by the mod man :) edited by loewie1984, on Flickr

discogs

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
quote:
GerardHenninger schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:07:
Hey, op mijn geweldige teksten zit ook auteursrecht hoor! ;)

[...]

"Nieuw concept", de originele schrijver had zoiets toevallig ook al gedaan in het verleden ;)
Gelukkig is minimaal 90 procent van de tekst volledig herschreven 8) Ik had de TS alleen gekopieerd voor de opmaak.

Ik hoorde inderdaad van de modjes dat het eerder is gedaan zo'n topic, echter zag niemand bezwaar en vonden ze het zelfs allemaal een goed idee :) Oke goed, misschien had het dan geen nieuw concept moeten heten, maar 2007 is erg lang geleden.
quote:
jeltevm schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:58:
wow, extreme bewerkingen >:)

[plaatje]

Ik dacht trouwens dat het de bedoeling is om je handelingen pas na de twee weken te posten?
Klopt, opzich is het niet heel erg, het is meer van hij heeft dit gedaan en ziet er leuk uit dus doe ik het ook. (Echter zijn deze bewerkingen uniek _/-\o_ genoeg om niet subtiel te kunnen na-apen)

I can't wait to shoot!

• Wolfensteijn
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 25-02 17:02

Wolfensteijn

trying to find the balance

Ik vind de crop vrij krap, het zadel is een stukje van afgesneden, links had ik graag iets meer kader gehad, omdat je nu vrij snel in het reflecterende deel van de straat komt als je gaat snijden.

Eerlijk gezegd zou ik een foto als deze niet eens overwegen om te gaan bewerken als hij uit mijn camera was komen rollen, maar ik ben bezig een poging te wagen waar ik tevreden mee kan zijn :)

Poging gewaagd, benieuwd of iemand hier iets van wil leren ;)

Wolfensteijn wijzigde deze reactie 14-02-2012 20:23 (18%)

Fotoblog
Portfolio

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:07

SomerenV

It's something!

Zo, ook een poging gewaagd :) Een beetje een warm sfeertje met levendige kleuren :D

Leuk topic trouwens!

Gebruikte programma: Photoshop CS5

Vraagje trouwens: moeten de stappen die je genomen hebt om tot je resultaat te komen al meteen geplaatst worden of pas wanneer de deadline verstreken is?

SomerenV wijzigde deze reactie 14-02-2012 20:30 (40%)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• hfos
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ja, leuk. Heb er ook even mee zitten spelen.

• Snuurtje
@ silasje Leuk idee, normaal zou ik zeggen, meh cliche photoshop filter, maar hier werkt hij wel erg goed. En je moet ook altijd denken, voor photoshop gebruikers is een filter misschien cliche, voor de leek kan het alsnog een erg toffe foto zijn.

@ Markofnikoff Mooi naturelle bewerking, zou ook zoiets gedaan hebben als het mijn foto was. Wou speciaal hiervoor ff wat extra doen. Heb zoiets echter nog nooit met1 van mijn eigen foto's gedaan :-p

@whatson: wel erg fel, zou het persoonlijk ietsje dempen, en erop letten dat kleuren in de rest van de foto niet ook enorm gaan oversturen, zoals het strookje groene gras.

@ loewie, nice soort van wwII style, op de kring na dan. Ben wel benieuwd naar je instellingen, wil zelf soms ook nog wel eens een foto zo bewerken.

@wolfenstein, leuke toning, de fiets springt er zo wel minder uit, ben er niet helemaal over uit of ik dat jammer vind of niet.

@someren, mooie bewerking, niet zo naturel als mn eerste beoordeling, maar wel nice. Vind de kleuren alleen niet zo lekker matchen bij de fiets.

@hfos, ook lekker fel, beetje zoals whatson, maar net iets minder. Bij jou doet dat strookje gras het beter.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

quote:
Snuurtje schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:26:
@ loewie, nice soort van wwII style, op de kring na dan. Ben wel benieuwd naar je instellingen, wil zelf soms ook nog wel eens een foto zo bewerken.
Ik zal eens kijken wat ik zelf kan doen mbt een oude stijl. Een tijdje terug heb ik voor mijn afstudeerproject (korte docu van een plaatselijk persoon) een 8mm stijl gebruikt bij de intro en trailer. Maar ik zal eens kijken of ik iets van een WW2 stijltje kan reproduceren :)

• GerardHenninger
  • Laatst online: 14:50

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
the mod man schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:37:
Gelukkig is minimaal 90 procent van de tekst volledig herschreven 8) Ik had de TS alleen gekopieerd voor de opmaak.

Ik hoorde inderdaad van de modjes dat het eerder is gedaan zo'n topic, echter zag niemand bezwaar en vonden ze het zelfs allemaal een goed idee :) Oke goed, misschien had het dan geen nieuw concept moeten heten, maar 2007 is erg lang geleden.
Ik was ook niet serieus hoor, dat ben ik nooit. Tenzij iemand wilt overstappen van Canon <> Nikon, dan moet je wel luisteren naar me ;)

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-02 12:16

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verpest ik ea als ik hiernaar link:

http://hungred.com/useful.../photoshop-photo-effects/

?

Edit: ff zo naar de History lijst uit he voorbeeld kijkende; is het toegestaan zo ver te gaan in de bewerking? Luminance 360 vind ik veel om 1ofandere reden.

ROFLASTC wijzigde deze reactie 14-02-2012 21:57 (42%)

• Nordlys
  • Niet online
Niet echt vind ik. Je kunt van alles in Photoshop met een foto doen, maar ik hoop dat de posters in dit topic vooral wat van hun eigen smaak en persoonlijke nabewerking er in gooien. Zo kunnen anderen van die specifieke technieken leren, in plaats van presets, actions of random tutorials te volgen.

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-02 12:16

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

quote:
JvdGeest schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:57:
Zo kunnen anderen van die specifieke technieken leren, in plaats van
En gelijk heb je maar van een hoop knoppen en instellingen zijn de effecten in 1e instantie onbekend tot je dat eens specifiek hebt geoefend. Ik had, tot een jaar geleden nooit gedacht hoever je kan komen met de verschillende mogelijkheden van het gummetje en Opacity.

ROFLASTC wijzigde deze reactie 14-02-2012 22:03 (20%)

• navlim
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 29-01 23:14

27012012-_DSC1871 by Navlim, on Flickr

Bij deze mijn bijdrage, ik ben nog redelijk nieuw met lightroom en fotografie in het algemeen, dus leek het me een leuke opdracht.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Speciaal voor Snuurtje, mijn poging om een WW2 foto te maken. Deze foto doet overigens niet mee met de wedstrijd (tenzij je meerdere foto's in mag zenden natuurlijk).

En de uitleg mocht iemand geïnteresseerd zijn in dit effect. En last but not least, een 'dirty paper texture' dat bij de uitleg hoort.

• 2mb
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-02 21:53
Mijn filmlook:

Mijn muziek op SoundCloud

• G-Tus
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23-02 12:49

G-Tus

Doe gewoon jij

Lastige foto.

spoiler:
Nikon he :+

Flickr | Instagram

• CashMoney
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 26-05-2019
Beetje vintage look met wat vignetting in Lightroom gePPt

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-02 23:41
Ik heb 2 versies die niet erg verschillen, ik wist niet wat nou mooier was:

QErikNL wijzigde deze reactie 14-02-2012 23:44 (49%)

• Snuurtje
quote:
SomerenV schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:45:
Speciaal voor Snuurtje, mijn poging om een WW2 foto te maken. Deze foto doet overigens niet mee met de wedstrijd (tenzij je meerdere foto's in mag zenden natuurlijk).

[afbeelding]

En de uitleg mocht iemand geïnteresseerd zijn in dit effect. En last but not least, een 'dirty paper texture' dat bij de uitleg hoort.
nice! thanks ook voor de uitleg!

• Aloys
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Hierbij dan ook maar even mijn resultaat. Ik heb de volgende bewerkingen gedaan:

- Rechtzetten
- Belichting
- Verbetering (contrast, en kleuren)
- Hooglichten en shaduwen (met mid contrast)
- Sepia toning (33%)
- Verscherping

Dit is allemaal gedaan in Aperture (sorry voor de Nederlandse naamgeving). Dit is het resultaat:

Tweakers.net - bewerk de foto #1 by AAloys, on Flickr

Filmpjes -- Foto's op 500px.com

• jeltevm
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-02 13:15
quote:
Isniedood schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:05:
Jelte hoe heb je dat gedaan? Mooie bewerking! De enige van de drie die de foto echt mooier maakt.

Leuk topic! als fotoshopkneusje kan ik leuk inspiratie op doen
Allereerst in lightroom geimporteerd. vervolgens;
- Crop (dingetje rechtsonderin vond ik storend)
- Exposure, brightness en contrast aangepast.
- Split-toning. highlights geel/oranje, en de schaduwen licht blauw en iets gedesatureerd (is dat een woord?)
- Hue (groen) iets aangepast.
- ten slot de clarity teruggehaald om het plaatje er iets zachter uit te laten zien (vond ik wel fijn icm de bokeh)

• Sargonaut
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Leuk deze opdracht, had wel weer eens zin om wat creatiefs te doen met photoshop. :) Vind de versies van Snuurtje en Loewie1984 tot nu toe het origineelst.

Van mijn fiets de belangrijkste stappen op een rijtje:

-Heb van de RAW drie versies gemaakt. Een blauwe, een zwart/witte, en een normale nabewerkte versie.
-Die als lagen naar photoshop geexporteerd.
-De fiets handmatig uitgeknipt, en de 'knip'randen met de vervagingsbrush bijgewerkt totdat ze ongeveer overeen kwamen met de omliggende onscherpte.
-De oorspronkelijk zwart/witte versie van de fiets nog een blauwe tint meegegeven.
-Het hart uitgeknipt en bijgewerkt.
-Op de achtergrond een paar uitgebeten highlights weggewerkt.

• hypz
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-02 13:55
Leuk concept zo'n topic, ik zat er zelf ook al eens aan te denken zo'n topic, leuk dat iemand het nu gestart heeft.

Ik ga er van het weekend ook even mee aan de slag. Leuk om te zien wat anderen zoal doen, en er valt ook vast een hoop te leren. Er zijn zoveel mogelijkheden met nabewerking, en iedereen heeft zijn eigen smaak / stijl. :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Volgens mij is de deadline van de 26e een beetje aan de late kant als ik dit topic zo bekijk :+ Al 3 dagen geen activiteit meer, dus is het niet beter een deadline te nemen van een week ofzo? Op die manier hou je een topic ook wat actiever en gaat alles wat sneller, wat alleen maar goed is denk ik. Anyways, dit is mijn gedachte, geen idee wat de rest er van vindt :)

• 2mb
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-02 21:53
Lijkt me ook een goed idee om het wat sneller te laten verlopen. En de volgende keer een foto nemen die wat meer ruimte voor nabewerking geeft, een landschap met veel kleur, of een portret waar wat aan te retoucheren valt. :)

Mijn muziek op SoundCloud

• Nordlys
  • Niet online
Eens met beiden boven mij :)

• WhiskyPhreak
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:30
Zag dit topic vandaag pas, dus ook maar wat aangerommeld.

Wat ik gedaan heb:
- importeren in lightroom 4 beta
- bijsijden/draaien
- met een graduated filter de belichting van de weg 2/3 stop omlaaggehaald
- witbalans op auto
- blacks naar -15
- saturation naar -27
- vibrance +29
- bij de tone curve het linkeronderpunt iets omhooggehaald zodat de zwarten iets doffer worden
- HSL: groen en magenta iets meer verzadigen, geel juist een tikkeltje minder
-met een brush alleen clarity in het actherste spatbord getekend.

uitpoepen in PS en daar:
- monochrome channel layer eroverheen gelegd. Het geheel vrij donker instellen en dan voornamelijk de groene mask omhooggehaald aangezien daar het meeste contrast in zat. Deze layer op overlay gezet. Hiermee krijg je creeër je extra contrast in de plaats en neigt hij wat meer richting zwart-wit.

Nog maar weer even terug naar lightroom en alleen onderstaande aangepast:
zwarten nog weer iets minder diep gemaakt en een lichte groen/blawe splittoning erover

Flickr! || Website

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Ik ben het eens met JvdGeest,2mb en hypz het volgende topic zou beter een week kunnen lopen.

Als er belang is bij voor het kiezen van een winnaar dan hoor ik dat graag. Dan kan elke deelnemer een DM naar mij sturen met een top 3, en 1 voor creatiefst.

Dan mag/ moet :+ iedereen zijn bewerkings stappen plaatsen. Doe dit overzichtelijk en volledig.

Iedereen bedankt voor de creaties! _/-\o_

I can't wait to shoot!

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:28

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Een 'winnaar' is altijd leuk natuurlijk, weet je ook een beetje waar je het voor doet. Ik zal mijn bewerkingen vanavond trachten te posten en ben het ook eens met de reacties dat de looptijd een week mag zijn, als je er op de 5de dag nog niet aan begonnen bent begin je er op de 10de ook niet meer aan.

discogs

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Mijn snel brouwsel:

Photoshop:
Levels: iets minder contrast
Curves: meer blauw in donkere delen
Laag dupliceren: lensflare toegevoegd, laag op 80%
Replace colour: groen vervangen door lichtroze
Deze laag dupliceren: vergroten, blurren en op 30% om lichtinval te versterken
Nieuwe laag: gradient van magenta naar cyaan, op 12% overlay
Handmatig vignetting in nieuwe laag op 100% Soft light
Nog een extra laag om de schaduwen iets aan te dikken en in te kleuren op 54% Soft Light

|:( welke deadline? :X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*Schop*

Gebeurt hier nog wat mensen? Wakker worden! :p

Ik was dit topic eerder al tegengekomen en had ook wat zitten klooien met de foto en heb overwogen om het resultaat ook te posten (binnen de deadline) maar dat is er toch niet van gekomen.

Maar nu ben ik toch wel een klein beetje benieuwd naar de uitkomst van dit topic.

• Nordlys
  • Niet online
Wat betreft de resultaten vind ik die van Phusebox erg geslaagd :) Originele bewerking op deze manier dat er goed uit ziet.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True