laptop via HDMI, uitvergroot beeld op tv

Pagina: 1
Acties:

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Beste mensen, ik zit met het volgende probleem:

Ik ben al een tijdje zoet om mijn laptop via HDMI op mijn Sony Bravia te krijgen, laptop is via hdmi-hdmi aangesloten via een Nvidia NVS 4200M ( Deze zou de resolutie van 1920*1080 moeten ondersteunen. )

Nu wil het geval dat ik wel beeld krijg, maar een soort van uitvergroot ( gezoomed ) beeld. Dus geen taakbalk en de helft van mijn bureaublad verdwijnt links en rechts.

Voor de laptop zijde heb ik echt van alles geprobeerd, maar probleem blijft bestaan.
Voor de tv zijde zie ik dat het beeldscherm instelling op WIDE staat, normaal kan ik deze aanpassen naar SMART of ZOOM etc. Deze instelling kan ik op de 1 of andere manier nu niet wijzigen. Kijk ik tv dan kan het weer wel. Kortom lijkt alsof de laptop iets meestuurt waardoor de tv alleen op WIDE kan werken...

Komt dit probleem iemand bekend voor, betreft dus een Sony Bravia via hdmi-hdmi op Nvidia NVS 4200M,
laptop betreft een DELL Latitude E6520 met beeldscherm 39,6 cm (15.6") HD+-beeldscherm
(1.920 * 1080) met brede kijkhoek, zou die brede kijkhoek het probleem kunnen zijn..?

Alvast bedankt voor de tips!

[ Voor 8% gewijzigd door V525 op 11-02-2012 14:13 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Gebeurd dit ook op andere resoluties?

Dit soort problemen kun je meestal oplossen door in de drivers over- of underscanning aan te passen (als ik het goed heb).

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 11:49
Kijk in het Nvidia Control Panel, in het submenu van ''Beeldscherm'' staat er ''Bureaubladgrootte en -positie aanpassen'' hiermee moet je al je problemen op kunnen lossen. :)

Wat je ook kan doen is kijken of je TV ergens een instellingen heeft om de HDMI poort waarmee je de laptop hebt aangesloten te zien als een PC aansluiting, bij mijn eigen TV verhielp dit ook veel problemen.

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb een PC kanaal op de tv zitten, maar deze wijst alleen naar de VGA aansluiting.. Ik kan verder nergens instellingen wijzigen van de HDMI poort zelf.. Lijkt wel of de tv dus wat verouderd is m.b.t. pc via hdmi..

Verder als ik rechts op bureaublad klik kan ik alleen Nview eigenschappen kiezen, daar is niks terug te vinden over grootte van bureaubladen.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 11:49
V525 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:53:
Ik heb een PC kanaal op de tv zitten, maar deze wijst alleen naar de VGA aansluiting.. Ik kan verder nergens instellingen wijzigen van de HDMI poort zelf.. Lijkt wel of de tv dus wat verouderd is m.b.t. pc via hdmi..

Verder als ik rechts op bureaublad klik kan ik alleen Nview eigenschappen kiezen, daar is niks terug te vinden over grootte van bureaubladen.
Heb je geen Nvidia Control Panel dus? dan moet je die even downloaden lijkt me, daar kan je 9/10 keer alle overscan problemen mee oplossen.