Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 00:02
Hallo,

Mijn laptop, de pricewatch: Toshiba Satellite L670-143 heeft een probleem.
Ik heb deze laptop nou ongeveer 1,5 jaar en hij heeft sinds 5 maanden kuren met het verbinding maken met ons draadloze netwerk. Als ik de laptop opstart, is alles goed, maar zodra ik gebruik wil maken van een applicatie die internet nodig heeft, knalt de draadloze connectie eruit. (Applicaties zoals; Webbrowser (Chrome, IE), Dropbox, League of Legends, Windows Update.)

Wat ik ook heb ontdekt is dat als de draadloze verbinding zichzelf reset/opnieuw connectie maakt, er binnen een aantal seconden al een grote hoeveelheid pakketjes zijn verstuurd zonder dat er enige applicatie is opgestart.(zie screenshot);
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg694/scaled.php?server=694&filename=highpackets.png&res=medium

Nou heb ik zelf het idee dat de draadloze ontvanger kapot is van mijn laptop.

Wat ik al heb geprobeerd;
- Onze router (Sitecom 300N), een aantal keren resetten.
- Drivers herinstalleren (Atheros AR9825)
- Windows opnieuw installeren met de hoop dat Windows Update misschien met een oplossing kwam mbt. drivers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het beste drivers gebruiken die speciaal bij je laptop horen van de site van de fabrikant. Die drivers zijn vaak geoptimaliseerd voor zo'n laptop. Dus geen Windows update gebruiken voor drivers.

Heb je de laptop al ergens anders geprobeerd? Op een andere verbinding en router?

Dat je data verzendt/ontvangt is vrij normaal. Zeker als je de netwerkverbinding crashed en opnieuw contact maakt. Er wordt contact onderhouden met de router en tevens als je iets aan het doen was en de verbinding crashed kunnen er nog dingen "aan" staan die opgepakt worden zodra er weer verbinding is. Daarnaast kunnen er ook services draaien die gebruik maken van de verbinding. Kan ook malware of virussen zijn maar aangezien je nieuw geinstalleerd hebt ga ik daar even niet van uit.

Mogelijke oplossing:
Kijk eens onder Apparaatbeheer en vind de Wificard. Ga dan maar de tab "Advanced settings" en zoek naar zoiets als: "Dynamic MIMO Power Save" en zet dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders op GoT besproken worden horen daar.

Voor vragen mbt netwerken hebben we het blijkbaar erg cryptisch genoemde subforum "Netwerken"

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het plaatje zegt dat je 150 Mbps draait (802.11n), zet hem eens terug naar b/g (ipv auto) en kijk of dat stabieler is. Probeer ook eens verschillende kanalen voor de WLAN. Verder: geen firewalls of zo?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het kan ook geen kwaad te checken wat er aan draadloze netwerken in je omgeving zit. Misschien valt daar wat te winnen aan stabiliteit. Meten is weten.

InSSIDer kan helpen.