USB 3.0 PCI-E kaart functioneert niet op MSI eclipse SLI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-08 11:17
Beste mensen,

Ik heb het volgend probleem.

Ooit heb ik een MSI Eclipse SLI moederbord aangeschaft, maar nu wil ik USB3.0 benutten daarop.

Dus moest ik een PCI-e kaartje kopen, welke ik van MSI heb genomen (de MSI star-USB3)

Deze kaart heeft nooit goed gewerkt (zowel op Windows XP als Windows 7 niet), het functioneerde alleen als USB2.0 en als ik een USB3.0 apparaat (WD 3.0 HDD) erin wilde steken, dan gebeurde er helemaal niks op me desktop, het apparaat kreeg wel voeding, maar windows zag/ voelde/ rook of proefde totaal niks. Maar als ik dit zelfde apparaat in een verlengkabel stopte (welke USB2.0 compatilble was), dan werd het apparaat wel herkend en zei windows ook netjes dat dit apparaat in een USB3.0 gleuf gestopt moest worden voor meer snelheid te verkrijgen.

Maar omdat ik dacht dat het wel de PCI-e kaartje zou zijn, heb ik een nieuwe van Freecom gekocht.

Maar wederom hetzelfde probleem!

Nu heb ik een 2e oude zwerver pc staan en heb deze kaart getest, de kaart doet het wel en het apparaat doet het er nu wel op alszijnde USB3.0 (alleen doorvoer is wat laag voor USB3.0 door veroudering pc). Dus het ligt niet aan me USB3.0 HDD.

Zou me moederbord niet weten wat het ermee moet doen? Ik denk namelijk dat me mobo het gewoon niet kan ondersteunen omdat er misschien een schrijffout in het hardware zit.
Me bios heb ik ook meerdere malen met andere bios versies vervangen, maar zonder resultaat.

Wie zou mij kunnen vertellen wat hier nou daadwerkelijk aan de hand is?
Hebben meer gebruikers ervaringen met PCI-e USB3.0 kaarten voor deze mobo?
Kan ik hiervoor MSI aanspreken?

word een beetje 8)7 en |:( en voel me een beetje ;( en ik moet nog boodschappen doen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

In welk slot heb je de kaart gestoken?
Want de PCI-E 1x slot, is volgens mij PCI-E gen 1, dat is 250 MB/s voor 1 lane., dus zou kunnen dat de controller chip terug throttled naar USB 2.0 om 1 of andere reden.

De PCI-E 4x en 16x slots zijn wel PCI-E gen2 met 500 MB/s per lane.
Volgens de product specificaties op de MSI site.

Als je wel op een juiste slot zit, probeer eens een ander dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 11-02-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
Swordlord schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:46:
In welk slot heb je de kaart gestoken?
Want de PCI-E 1x slot, is volgens mij PCI-E gen 1, dat is 250 MB/s voor 1 lane., dus zou kunnen dat de controller chip terug throttled naar USB 2.0 om 1 of andere reden.

De PCI-E 4x slot is wel PCI-E gen2 met 500 MB/s per lane.
Volgens de product specificaties op de MSI site.
De MSI USB3.0 PCI-e kaart zit in een:
Black PCI Express x16 Slots support up to
PCI Express 2.0 x16 speed (PCI_E2 & PCI_E4)

De Freecom USB3.0 PCI-e kaart zit in een:
Blue PCI Express x16 Slot supports up to
PCI Express 2.0 x4 speed (PCI_E5)

De kleine zwarte slot op me mobo:
PCI Express x1 Slots supports up to
PCI Express x1 speed (PCI_E1 & PCI_E3)

wordt gebruikt door me Soundblaster PCI-e kaart welke ik bij de mobo heb gekregen.

Maar zal je vertellen, USB 2.0 wordt wel ondersteund, maar USB3.0 niet, dus ook geen data overdracht met een USB3.0 kabel. Dus hij throttled niks terug omdat hij niks te throttlenen heeft ;)

Ik zou die kaarten nog even kunnen omwisselen, kijken wat ie dan doet.

edit 1:
kaarten omwisselen kan dus niet, geen ruimte.
Dus Freecom kaart op de 16x slot gezet, geen resultaat.

Nu ga ik de soundblaster kaart eruit trekken en de Freecom daarin proppen.

edit 2:
Ook geen resultaat in me 1x PCI-e slot.
Geen verandering van gedrag. Nog steeds geen communicatie over USB3.0 bekabeling.

[ Voor 14% gewijzigd door QuerulouS op 11-02-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
Nou, ik ben niet de enige die er last van heeft.

Ook hier is iemand met het zelfde probleem.

Ik heb een mail gestuurd naar MSI. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:00
Ook ik heb deze kaart op een asus moederbord geinstalleerd.
Zolang ik de bij mijn externe harddisk(zeer korte = 60 cm) bijgeleverde kabel gebruik gaat het goed; zodra ik een langere usb3.0 kabel gebruik word het onstabiel of wil hij niet hoger dan usb2.0.
Heb nog geen oplossing gevonden dus gebruik de orginele korte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
jenk schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:50:
Ook ik heb deze kaart op een asus moederbord geinstalleerd.
Zolang ik de bij mijn externe harddisk(zeer korte = 60 cm) bijgeleverde kabel gebruik gaat het goed; zodra ik een langere usb3.0 kabel gebruik word het onstabiel of wil hij niet hoger dan usb2.0.
Heb nog geen oplossing gevonden dus gebruik de orginele korte kabel.
waarschijnlijk omdat de kaart van MSI geen extra voeding heeft, die Freecom kaart heeft wel een extra voeding op de kaart zelf. Maargoed, nog steeds geen usb3.0 :(
Pagina: 1