Ik ben momenteel bezig met een testproject op te zetten voor eigen gebruik met iDEAL professional van de Rabobank.
Nu gebruik ik de voorbeeldbestanden van ideal-simulator.nl maar loop ik tegen een vreemd probleem aan.
Voor de communicatie met de iDEAL servers is er een certificaat nodig.
Ik heb middels OpenSSL een private.key en private.cer certificaat aangemaakt.
Deze heb ik geupload in de test en live omgeving in het iDEAL dashboard bij de rabobank.
Daarna heb ik deze bestanden dus ook gebruikt in mijn eigen project. Het wachtwoord opgegeven in de config en de URL's naar de rabobank laten verwijzen, merchant ID en dergelijke allemaal goed ingesteld.
Er zijn 3 stappen in het testproject.
- 1 De banken ophalen
- 2 Transactie uitvoeren
- 3 Status van transactie opvragen
De eerste stap werkt prima, de banken worden succesvol ingeladen.
Daarna geeft ik een bedrag, omschrijving en transactienummer in.
De transactie wordt succesvol aangemaakt en verstuurd naar de servers.
Maar nu komt het, zodra ik na de transactie de status van de betaling wil ophalen krijg ik continue een 'Unknown fingerprint' error terug.
Volgens de handleiding van de Rabobank is er dan iets niet in orde met de certificaten, logisch.
De certificaten worden ook gebruikt in stap 1 en 2, maar die zijn succesvol te doorlopen.
Ook zijn er geen errors naar boven gekomen tijdens het maken van de certificaten.
Heb ook al meerdere malen een nieuwe certificaat aangemaakt, zelfs al geprobeerd om het certificaat op windows aan te maken aangezien ik normaal op een mac werk.
Ook dit heeft niet mogen baten.
Hoop dat er iemand is die weet wat hier het probleem nog kan zijn en bereid is om mij verder te helpen hiermee.
Nu gebruik ik de voorbeeldbestanden van ideal-simulator.nl maar loop ik tegen een vreemd probleem aan.
Voor de communicatie met de iDEAL servers is er een certificaat nodig.
Ik heb middels OpenSSL een private.key en private.cer certificaat aangemaakt.
Deze heb ik geupload in de test en live omgeving in het iDEAL dashboard bij de rabobank.
Daarna heb ik deze bestanden dus ook gebruikt in mijn eigen project. Het wachtwoord opgegeven in de config en de URL's naar de rabobank laten verwijzen, merchant ID en dergelijke allemaal goed ingesteld.
Er zijn 3 stappen in het testproject.
- 1 De banken ophalen
- 2 Transactie uitvoeren
- 3 Status van transactie opvragen
De eerste stap werkt prima, de banken worden succesvol ingeladen.
Daarna geeft ik een bedrag, omschrijving en transactienummer in.
De transactie wordt succesvol aangemaakt en verstuurd naar de servers.
Maar nu komt het, zodra ik na de transactie de status van de betaling wil ophalen krijg ik continue een 'Unknown fingerprint' error terug.
Volgens de handleiding van de Rabobank is er dan iets niet in orde met de certificaten, logisch.
De certificaten worden ook gebruikt in stap 1 en 2, maar die zijn succesvol te doorlopen.
Ook zijn er geen errors naar boven gekomen tijdens het maken van de certificaten.
Heb ook al meerdere malen een nieuwe certificaat aangemaakt, zelfs al geprobeerd om het certificaat op windows aan te maken aangezien ik normaal op een mac werk.
Ook dit heeft niet mogen baten.
Hoop dat er iemand is die weet wat hier het probleem nog kan zijn en bereid is om mij verder te helpen hiermee.