All,
Ik kom er niet uit meer uit, ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd maar weet gewoon niet wat.
De situatie:
Een 2008 server met de volgende onderdelen geïnstalleerd:
- DC
- AD
- DHCP
- DNS
In deze server zitten 2 netwerkkaarten:
1:
IP: 178.100.100.100
2:
IP: 192.168.1.1
De eerste NIC maakt verbinding met het internet en de 2de faciliteert het interne netwerk.
Elke PC die intern zit aangesloten kan het domein prima joinen.
Nu is het zo dat ik ook enkele PC's (extern) over het internet aan het domein wil koppelen,
het liefst zonder gebruik te maken van VPN.
Dit moet toch mogelijk zijn?
Wat ik gedaan heb is de volgende porten geopend op de DC:
Microsoft-DS traffic (445/tcp, 445/udp)
Kerberos authentication protocol (88/tcp, 88/udp)
Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) ping (389/udp)
Domain Name System (DNS) (53/tcp, 53/udp)
Als ik nu een externe machine probeert te joinen dan vraagt deze uiteraard eerst om een login welke rechten
heeft op de DC. Nadat ik deze heb ingevoerd krijg ik de melding: "The format of the specified networkname is invalid".
Op deze externe machine heb ik als primaire DNS het IP van de DC ingevuld en omdat deze machine uit een
ander domein komt is deze uiteraard eerst gedisjoined, gereboot en is er een 'flushdns' uitgevoerd.
Wat zie ik hier over het hoofd?
Ik kom er niet uit meer uit, ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd maar weet gewoon niet wat.
De situatie:
Een 2008 server met de volgende onderdelen geïnstalleerd:
- DC
- AD
- DHCP
- DNS
In deze server zitten 2 netwerkkaarten:
1:
IP: 178.100.100.100
2:
IP: 192.168.1.1
De eerste NIC maakt verbinding met het internet en de 2de faciliteert het interne netwerk.
Elke PC die intern zit aangesloten kan het domein prima joinen.
Nu is het zo dat ik ook enkele PC's (extern) over het internet aan het domein wil koppelen,
het liefst zonder gebruik te maken van VPN.
Dit moet toch mogelijk zijn?
Wat ik gedaan heb is de volgende porten geopend op de DC:
Microsoft-DS traffic (445/tcp, 445/udp)
Kerberos authentication protocol (88/tcp, 88/udp)
Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) ping (389/udp)
Domain Name System (DNS) (53/tcp, 53/udp)
Als ik nu een externe machine probeert te joinen dan vraagt deze uiteraard eerst om een login welke rechten
heeft op de DC. Nadat ik deze heb ingevoerd krijg ik de melding: "The format of the specified networkname is invalid".
Op deze externe machine heb ik als primaire DNS het IP van de DC ingevuld en omdat deze machine uit een
ander domein komt is deze uiteraard eerst gedisjoined, gereboot en is er een 'flushdns' uitgevoerd.
Wat zie ik hier over het hoofd?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.