Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilleVC
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05-2015
Hoi,

Ik heb enkele vraagjes ivm blokkering vanop afstand van een tablet. Tot gisteren was ik in het bezit van een Acer Iconia Tab A501 maar is deze uit mijn auto gestolen :( . Nu had ik nooit gedacht dat zoiets ging gebeuren dus heb ik mijn tablet er ook niet op voorbereid. Ik heb wel wat schrik voor mijn gegevens, niet dat er veel belangrijke gegevens op staan maar vooral persoonlijke dingen zoals foto's, email, opgeslagen site met user en pass incl. , ...

Nu was mijn vraag of het al dan niet mogelijk is om deze vanop afstand te blokkeren. Ik dacht aan blokkering via MAC-adres omdat dit toch uniek is(?) maar als iemand andere suggesties heeft, ze zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Wellicht dat je iets kunt in het geval je de Tablet hebt gelinked met een Google account i.c.m. locatiebepaling.
Met een MAC adres kan je niets. Bovendien lijkt het me stug dat je over het MAC adres beschikt van je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Als er geen programma als Prey op is geïnstalleerd wordt het heel moeilijk. Je zou kunnen proberen om een dergelijk programma vanuit de Android Market naar je tablet te pushen, maar je kunt hem dan natuurlijk niet meer configureren dus of het heel veel zin heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor een volgende keer iets erop zetten als Prey:
http://preyproject.com/

Voor nu: tja, weinig aan te doen behalve proberen de schade te beperken en zsm. al je passwords wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je de standaard android mailapp (dus niet Touchdown o.i.d.) gebruikt i.c.m. een exchange 2010 account (van je werk), dan is het via de exchange server mogelijk om je tablet/telefoon geheel te wissen. Hiervoor heb je dan ook toestemming moeten geven bij het configureren van dat emailaccount.