Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Van de week kon ik 2 dagen niet mijn Settlers 7 spel spelen omdat er een serververhuizing was van de DRM servers (http://www.gamer.nl/nieuws/237889/ub...erverwisseling) . Ik heb dus een support ticket ingediend over dat ik hier niet van gediend ben en dat ik graag iets van een compensatie wilt hebben van bijvoorbeeld een dlc-pakket van de Settlers.

Nu krijg ik een antwoord van support terug dat het normaal is dat de DRM servers down gaan om onderhoud te plegen. Ubisoft bepaald dus wanneer jij je PC-games met deze drm mag spelen.

Hello Stephan

Thank you for contacting Ubisoft Technical Support regarding The Settlers 7: Paths to a Kingdom.

In order to respond to this email, please update this incident (Please do not create a new incident)

Unfrotunately as a Support department we are not able to provide this kind of compensation.
The maintenance of the servers is part of the normal behaviour for game that use this type of service. It is normal to have some downtime period, especially when it's made to improve the overall gaming experience.

We are really sorry for the inconvenience it has may caused.

If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again and we will assist you further.

Kind Regards,

Ubisoft hoeft van mij geen geld meer te wachten vanwege dit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:28
Ik leef met je mee, het is idd een ramp, twee hele dagen verplicht nuttige dingen doen..................... :'(

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
@Tens
Dat is volgens mij het probleem niet. Het probleem is als volgt:
1) Game-makers integreren DRM in hun games tegen piraterij. Dit heeft tot gevolg dat vele gamers meer dan 5 programma's van verschillende uitgevers op hun PC heeft.
2) Als deze DRM geïntegreerd is, moet het ook werken ook. Vroeger kon je een game spelen wanneer je maar wilde. Het ging meteen en je was zo in-game. Tegenwoordig ga je door meerdere checks of je game geldig is en moet je inloggen op diverse systemen.
3) Het werkt gewoon niet. Ubisoft pleegt onderhoud aan haar systemen en houdt deze 2 dagen down. Dit betekent dat spelers 2 dagen niet kunnen spelen. Dit klopt gewoon niet. Het is een goed idee van de TS om dan ook om een compensatie te vragen voor de downtime
4) Ubisoft speelt voor incompetent bedrijf (wat het ook is) en zegt heel kinderachtig dat het normaal is om downtime te hebben. Dat betekent dat ze dit zo vaak kunnen doen als ze willen, het scheelt ze blijkbaar geen reet.

TS komt hiervoor naar T.net om dit te bespreken. Dus wil je aub niet zo'n trieste, veel te snel geschreven, kort door de bocht(e) sepo maken?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

dit is trouwens niet de eerste keer dat Ubisoft loopt te kloien met hun DRM systemen. Assassins Creed 2 lancering.. pirates konden gewoon een week eerder de game spelen dan mensen die het gekocht hadden omdat de drm servers down waren, dat is toch te belachelijk voor woorden?

Helaas brengt Ubisoft games uit die ik interesant vind, maar het begint gewoon de spuigaten uit te lopen. Anti-piracy dingen prima, maar als piraten een game langer, makkelijker en beter kunnen spelen dan ik als koper is er gewoon iets goed mis.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Het DRM verhaal is wel vaker langs gekomen, en ik vind het ook een slechte zaak.

Wat ze nu doen is legale kopers bestraffen eigenlijk |:( En helaas gaan ze er steeds meer mee door en vaak in steeds ergere vormen.

Nu is de DRM van Ubisoft games wel heel extreem, maar games zoals Bioshock zijn ook niet mals (je MOET de game activeren, je mag maar x aantal keer activeren, en het programma dat de boel activeerd word vaak gezien als trojan door menig virusscanner).

Daarnaast beginnen ze tegenwoordig ook al met 2e hands games tegen te werken met online passes.
Goed minder ernstig dan de DRM van Ubisoft maar toch vind ik het een slechte zaak.

Heb ook al games, als je over LAN wilt spelen dat je toch een internet connectie nodig hebt omdat je anders geen game mag starten/joinen 8)7 (Farming Simulator) En ook daar was de server soms offline en dan kun je dus niet eens over LAN gamen. (andere uitgever dan Ubisoft, maar zelfde probleem, geen server verbinding geen game...al blijft single player nog wel werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
BeefHazard schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:17:
@Tens
Dat is volgens mij het probleem niet. Het probleem is als volgt:
1) Game-makers integreren DRM in hun games tegen piraterij. Dit heeft tot gevolg dat vele gamers meer dan 5 programma's van verschillende uitgevers op hun PC heeft.
2) Als deze DRM geïntegreerd is, moet het ook werken ook. Vroeger kon je een game spelen wanneer je maar wilde. Het ging meteen en je was zo in-game. Tegenwoordig ga je door meerdere checks of je game geldig is en moet je inloggen op diverse systemen.
3) Het werkt gewoon niet. Ubisoft pleegt onderhoud aan haar systemen en houdt deze 2 dagen down. Dit betekent dat spelers 2 dagen niet kunnen spelen. Dit klopt gewoon niet. Het is een goed idee van de TS om dan ook om een compensatie te vragen voor de downtime
4) Ubisoft speelt voor incompetent bedrijf (wat het ook is) en zegt heel kinderachtig dat het normaal is om downtime te hebben. Dat betekent dat ze dit zo vaak kunnen doen als ze willen, het scheelt ze blijkbaar geen reet.

TS komt hiervoor naar T.net om dit te bespreken. Dus wil je aub niet zo'n trieste, veel te snel geschreven, kort door de bocht(e) sepo maken?
1. terecht toch dat ze zichzelf (hun inkomen en investeringsmogelijkheden om nieuwe spellen te maken) beschermen?
2. 3. de DRM werkt ook wel (daar klaagt de ts niet over)l, maar er moet aan servers gesleuteld worden, nieuwe betere servers lijkt me ook geen probleem.
4. je hoeft niks van ubisoft te kopen.

Het is een gevalletje de 'goeden' lijden onder de daden van de 'slechten', leer er mee te leven zou ik zeggen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Veel zal je er niet aan kunnen doen. Gewoon hun games niet meer kopen. Dan moeten ze er vanzelf vanaf zien. Of lekker de PC markt met rust laten. Brengt alleen maar rotzooi met zich mee, DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Of er gewoon een crack overheen draaien. Je hebt immers het gebruiksrecht op het spel al gekocht.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:39:
[...]

1. terecht toch dat ze zichzelf (hun inkomen en investeringsmogelijkheden om nieuwe spellen te maken) beschermen?
2. 3. de DRM werkt ook wel (daar klaagt de ts niet over)l, maar er moet aan servers gesleuteld worden, nieuwe betere servers lijkt me ook geen probleem.

Het is een gevalletje de 'goeden' lijden onder de daden van de 'slechten', leer er mee te leven zou ik zeggen.
Voorbeeld :

Stroom valt uit, na een x aantal uur heb je weer stroom en de energiemaatschappij zegt dat ze de stroom er hebben afgehaald om het energienetwerk te verbeteren. Waar was het backup systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Tens schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:39:
[...]

"DRM werkt ook wel" ?? Het is niet alsof er onderhoud was aan servers om online te spelen, maar onderhoud aan specifieke DRM servers. Het is dus DRM dat de TS ervan weerhoudt om zijn spel te spelen. Daarnaast 'werkt' DRM in zijn door publishers bedoelde functie vaak slechts enkele dagen, dan zijn games al gekraakt. Dus laat ze dan ook lekker na één of twee weken ook die always-online DRM uitschakelen. Illegale downloads stop je er dan toch niet meer mee en klanten irriteer je er wel mee.

Daarnaast vind ik een instelling als "leer er mee leven" echt te triest voor woorden. Zo verandert er nooit iets, liever klagen en de kans hebben dat er inderdaad niets verandert, dan alles maar slikken.... Als je last hebt van zijn klachten, dan lees je toch lekker een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Rockvee2 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:02:
[...]

Voorbeeld :

Stroom valt uit, na een x aantal uur heb je weer stroom en de energiemaatschappij zegt dat ze de stroom er hebben afgehaald om het energienetwerk te verbeteren. Waar was het backup systeem?
lichtelijk anders, de energiemaatschappij heeft een verplichting tot leveren, kan me niet voorstellen dat zoiets in de voorwaarden (waar jij akkoord mee bent gegaan door het spel te installeren) van ubisoft staat.

Dus een gevalletje jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
en bij de energiemaatschappij koop je een service, namelijk stroomvoorziening. Als je een game koopt zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat je een product koopt, niet een service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:16
Jochem Boom schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:11:
en bij de energiemaatschappij koop je een service, namelijk stroomvoorziening. Als je een game koopt zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat je een product koopt, niet een service.
Bij een game koop je een licentie om het spel te mogen spelen, in ieder geval zo zien de game publishers het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ADDG schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:33:
Bij een game koop je een licentie om het spel te mogen spelen, in ieder geval zo zien de game publishers het.
Ja, wanneer jij het wil? Het slaat gewoon nergens op dat een Single Player spel niet gaat werken omdat ergens een server down is. Het is gewoon bizar en laat duidelijk zien hoe incompetent het management van Ubisoft is en hoe weinig ze snappen van de PC markt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:16
Hydra schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:35:
[...]

Ja, wanneer jij het wil? Het slaat gewoon nergens op dat een Single Player spel niet gaat werken omdat ergens een server down is. Het is gewoon bizar en laat duidelijk zien hoe incompetent het management van Ubisoft is en hoe weinig ze snappen van de PC markt.
Inderdaad het is te belachelijk voor woorden, als ze zo'n systeem gaan gebruiken moeten ze ook zorgen dat het systeem een zeer hoge uptime heeft. Dingen zoals vanwege een verhuizing niet beschikbaar zijn van de drm servers zou niet moeten kunnen en hadden ze anders op moeten vangen. Waarschijnlijk is het gewoon vanwege de kosten gedaan dat ze de verhuizing op deze manier hebben uitgevoerd en dit soort bedrijven zijn waarschijnlijk wel zo arrogant dat ze denken dat hun klanten het toch wel pikken. Er is in de toekomst maar één ding aan te doen en spellen met dit soort drm lekker in de winkel te laten liggen misschien dat er dan een lampje gaat branden bij dit soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Rockvee2 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:55:
especially when it's made to improve the overall gaming experience.
Vooral van deze lijn gaan men haren overeind staan. Hun DRM systeem draagt NIETS bij aan een betere game-ervaring, integendeel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:45:
Of er gewoon een crack overheen draaien. Je hebt immers het gebruiksrecht op het spel al gekocht.
Het probleem daarvan is dat ze aan de hand van die aantallen weer een argument hebben voor nog meer DRM en andere zut. Dat is dan ook precies de reden dat ik Settlers 7 tot nu toe links heb laten liggen; de DRM hoef ik niet en met de crack wil ik ook geen verkeerd signaal afgeven.
Pagina: 1