Sapphire TriXX en Crossfire...

Pagina: 1
Acties:

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een crossfire setje HD6950 Dual Fans Unlocked.

Sapphire heeft voor overclocken de tool TriXX. Voor een single kaart werkt het vrij goed alleen het applyen van clocks bij boot worden meestal overgeschreven door CCC als je PowerTune inschakeld om zo op +20% te komen. Manual fanspeeds onthoud ie ook niet altijd.

Ok best. Close enough, het is ook maar net uit beta status dus klaar.

Crossfire met TriXX in mijn geval.
NIKS werkt meer behalve GPU voltages en Disable ULPS.
Clocks synchronizeren niet dus GPU 1 doet OC en 2 loopt stock dus je moet afzonderlijk bij elke boot je clocks goed zetten.

Fan profielen applyen alleen op 1 kaart want als je de tweede ook apply drukt is de eerste kaart de fanspeed weer kwijt. Zo heb ik er eentje tot 106c gekregen in BF3 gister omdat de fanspeed bleef hangen op 26% en die kaart zit een CM boven de bodem van de case...

Plus, als je AOD aan hebt met Crossfire om PowerTune op +20% te hebben voor beide kaarten werkt TriXX helemaal niet meer want zodra je clocks applied springen ze terug naar CCCs clocks.

Nu het leuke stukje: De oplossing.

Sapphire TriXX: Past alleen GPU Voltage aan want alleen TriXX kan dat.
CCC: Met een registertweak past deze de clocks aan op 900-1325Mhz en PowerTune op 20%.
MSI Afterburner: Doet puur en alleen de fanprofielen en monitoring.

Deze DRIE programmas tegelijkertijd werken nog samen ook en nu werkt het foutloos...

Zo, discussieer maar raak en suggesties over hoe ik TriXX beter laat werken of MSI AB voltage kan laten veranderen terwijl de dev van AB, Unwinder, persoonlijk heeft gezegd GEEN non-reference kaarten van Sapphire te willen ondersteunen zijn welkom.

En nee, geen BIOS flashes want RBE heeft geen support voor deze kaart zijn clock verander dinges gevalletjes dus een verandering hierin is BSOD bij boot. Zelfde als voltage.

PS. Ik denk eraan in dit forum een Videokaart Overclocking Topic te starten. Goed idee?

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~