Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:42
Beste tweakers,

Mijn broertje is vorige week op z'n plaat gegaan door de 'hevige' sneeuwval. Hij is er zelf zonder kleerscheuren uitgekomen maar is helaas wel op zijn telefoon gevallen; een HTC Desire. Het resultaat was een defect touchscreen. Het glasplaatje en lcd deden het nog. Hij is er vervolgens mee naar een locale reparatieboer gegaan en daar werd ook het kapotte touchscreen geconstateerd. Dit kon voor EUR 80 gerepareerd worden en hij is hier op ingegaan. Toen hij de telefoon echter een aantal dagen later ging ophalen werd hem verteld dat ook het LCD kapot was een ook vervangen moest worden. Er waren 2 opties. 1) het front vervangen incl LCD met 2ehands onderdelen en 2 alleen het LCD vervangen maar dat zou meer werk en risico zijn. Hier ging hij dus voor optie 1. Tot zover niet echt problemen.

Bij thuiskomst constateerde mijn broertje echter dat hij geen verbinding meer kon maken met WIFI en bluetooth. Als je probeert verbinding te maken met wifi krijg je de melding "Fout".

Als je naar hardware info gaat staat er bij Mac-adres: Wifi niet beschikbaar en bluetooh aders niet beschikbaar. Een hardware reset mocht niet baten. Iemand een oplossing voor dit probleem? Of is het waarschijnlijk een hardware defect?

Alvast bedankt.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:12
Als je de stock rom draait en je problemen zijn niet verholpen na een factory reset, is het waarschijnlijk een hardware probleem.

Werkt de telefoonfunctie zelf wel? Anders kun je nog proberen om een andere radio te flashen.

• SquareOne
Gewoon bellen en smsen werkt prima, net als 3G. Dit is gewoon met de stock rom. Zou een andere rom een oplossing kunnen bieden?

Mij lijkt een hardware defect zo raar omdat de rest van de functies het wel doen...

Bedankt voor je input

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:28
Zelfde probleem gehad met een desire S, waarvan ik de digitizer en het lcd scherm had vervangen.
Had na de tijd of wel wifi en geen/tot slecht gsm/3g bereik of andersom.
Heb het ook niet kunnen vinden en heb de moed opgegeven.

• janvanduschoten
  • Laatst online: 00:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even van Android tablets naar Android smartphones ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Brm-G schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:27:
Gewoon bellen en smsen werkt prima, net als 3G. Dit is gewoon met de stock rom. Zou een andere rom een oplossing kunnen bieden?

Mij lijkt een hardware defect zo raar omdat de rest van de functies het wel doen...

Bedankt voor je input
Nee is niet zo raar, het hele ding is uit elkaar geweest, misschien is er wat beschadigd tijdens de reparatie

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• SquareOne
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:05:
Ik verplaats dit topic even van Android tablets naar Android smartphones ;)
Thanks had niet in de gaten dat ik in het tablet gedeelte had gepost.
Pagina: 1