Sinds enkele weken is de telefoon van mijn vriendin continu data aan het verzenden via de 3G / H gegevensverbinding, zelfs als ik eigenlijk op wifi zit. Dit zorgt ervoor dat de batterij nog geen 8 uur meegaat voordat hij compleet leeg is. Dit is ongeveer (niet zeker) tegelijk gekomen met het ingaan van een nieuw abonnement bij t-mobile waarbij ook het internet van G naar 3G/H is gegaan (stapje sneller).
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Via task management (zowel native als 3rd party) een voor een alle apps killen. Dit hielp niet.
- Sync Account settings van automatic afhalen (zoals beschreven in dit topic
- Verscheidene recente apps deleten, geen resultaat.
- Traffic monitor gebruiken om uit te vogelen wat nu zend, maar dit wordt niet helemaal duidelijk. Ik heb wat gelezen over betere sniffers die je kan gebruiken na rooten, maar de telefoon is nog niet geroot en ik zou dit liever niet hoeven te doen.
- van 3G af naar (2)G, in dit geval bleef hij over GPRS zenden.
Wat ik vermoed(de):
- Wordfeud die continu checkt (wordfeud uit werkte niet)
- Facebook voor HTC Sense die continu synct --> staat op 1 uur.
Verder heb ik Juice Defender geinstalleerd (en al een keer eraf gehaald en gereinstalled) en die zet wel de data verbindingen uit. Maar hier trekt het probleem zich niets van aan, die blijft vrolijk over 3G/H zenden. Zodra ik ga internetten switcht hij vrolijk naar mijn WIFI connectie.
Zijn er dingen die ik kan doen (zonder rooten) om te kijken welk process op dat moment gegevens aan het verzenden is, of zal ik toch moeten rooten en de wat meer geavanceerde sniffers moeten gebruiken?
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Via task management (zowel native als 3rd party) een voor een alle apps killen. Dit hielp niet.
- Sync Account settings van automatic afhalen (zoals beschreven in dit topic
- Verscheidene recente apps deleten, geen resultaat.
- Traffic monitor gebruiken om uit te vogelen wat nu zend, maar dit wordt niet helemaal duidelijk. Ik heb wat gelezen over betere sniffers die je kan gebruiken na rooten, maar de telefoon is nog niet geroot en ik zou dit liever niet hoeven te doen.
- van 3G af naar (2)G, in dit geval bleef hij over GPRS zenden.
Wat ik vermoed(de):
- Wordfeud die continu checkt (wordfeud uit werkte niet)
- Facebook voor HTC Sense die continu synct --> staat op 1 uur.
Verder heb ik Juice Defender geinstalleerd (en al een keer eraf gehaald en gereinstalled) en die zet wel de data verbindingen uit. Maar hier trekt het probleem zich niets van aan, die blijft vrolijk over 3G/H zenden. Zodra ik ga internetten switcht hij vrolijk naar mijn WIFI connectie.
Zijn er dingen die ik kan doen (zonder rooten) om te kijken welk process op dat moment gegevens aan het verzenden is, of zal ik toch moeten rooten en de wat meer geavanceerde sniffers moeten gebruiken?
[ Voor 6% gewijzigd door Flapmo op 10-02-2012 21:19 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming