Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoge kwaliteits MP3 player software gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier misschien wat het programma is om het maximale te halen uit je MP3's? Ik heb een hoge kwaliteits versterker en boxen maar alle muziek wordt via de pc afgespeeld.

Wat is nou het programma dat ik het best kan gebruiken om het meeste uit mijn muziek te halen?

Verwijderd

Je muziek in een betere kwaliteit dan mp3 downloaden zou ook helpen ;) FLAC bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 19:12 . Reden: Linkje ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:11:
Je muziek in een betere kwaliteit dan mp3 downloaden zou ook helpen ;) FLAC bijvoorbeeld.
Doe ik tegenwoordig zoveel mogelijk, alleen heb een grote verzameling die ik niet geheel kan gaan omzetten in flac.

Verwijderd

Hmm dat wordt lastig ja. Ik heb er weinig verstand van maar kan me voorstellen dat software in principe gelijk is qua afspeelkwaliteit omdat het digitaal is. Bij analoog maakt de speler zelf nog een behoorlijk verschil, maar volgens mij is het enige dat qua kwaliteit (muziekbeleving) in digitaal uit kan maken equalizer settings en natuurlijk je versterker + speakers. Maar ik kan er naast zitten hoor :)

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:12:
[...]

Doe ik tegenwoordig zoveel mogelijk, alleen heb een grote verzameling die ik niet geheel kan gaan omzetten in flac.
Terug omzetten van een lossy formaat heeft ook geen zin he. Trust me de audio hardware in je pc en de verbinding naar je versterker maakt zeker net zoveel uit.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat je weet dat MP3 omzetten naar FLAC niet helpt.

Versterker aansluiten via S/PDIF en verder valt er niks aan te doen.

Verwijderd

Hoe bedoel je "omzetten naar FLAC"? Je begrijpt hopelijk dat bij het "comprimeren" naar mp3 formaat, er gewoon een heleboel informatie verloren is gegaan? Dat kun je alleen terugkrijgen door de bron opnieuw te samplen.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:29
Via iTunes Match (of hoe heet het) de betere kwaliteit binnen halen?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:14:
Ik neem aan dat je weet dat MP3 omzetten naar FLAC niet helpt.

Versterker aansluiten via S/PDIF en verder valt er niks aan te doen.
Met omzetten bedoel ik idd niet converteren, maar opnieuw downloaden. Mijn verzameling is te groot om dat zomaar even te gaan doen.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:17:
[...]

Met omzetten bedoel ik idd niet converteren, maar opnieuw downloaden. Mijn verzameling is te groot omdat zomaar even te gaan doen.
iTunes Match kost 25euro per jaar en kun je tot een x (groot getal) aantal nummers gratis downloaden met een hogere bitrate. Allemaal automatisch, wat voor jouw collectie waarschijnlijk makkelijker is.

http://www.apple.com/itunes/itunes-match/

[ Voor 4% gewijzigd door mouzetc op 10-02-2012 19:22 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
mouzetc schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:21:
[...]

iTunes Match kost 25euro per jaar en kun je tot een x (groot getal) aantal nummers gratis downloaden met een hogere bitrate. Allemaal automatisch, wat voor jouw collectie waarschijnlijk makkelijker is.
Dat klinkt wel interessant. Zal ik me vanavond eens in gaan verdiepen :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat voor hardware en software gebruik je nu dan? En waarom heb je het idee dat je nu niet het maximale uit je mp3 haalt? De kwaliteit van je bestanden zelf ga je sowieso niet beter krijgen, dat is wel duidelijk.

Desktop | Server | Laptop

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:09:
Weet iemand hier misschien wat het programma is om het maximale te halen uit je MP3's? Ik heb een hoge kwaliteits versterker en boxen maar alle muziek wordt via de pc afgespeeld.

Wat is nou het programma dat ik het best kan gebruiken om het meeste uit mijn muziek te halen?
J. River Media Center besteedt speciaal aandacht aan de beste audio kwaliteit om ook zgn. audiofielen tevreden te stellen.

http://wiki.jriver.com/index.php/Audio_Playback_Options
http://wiki.jriver.com/index.php/Audio_Output_Modes

De applicatie is niet gratis (mocht je daar specifiek naar op zoek zijn) maar er is een 30 dagen trial, het doet zijn werk echt uitstekend. Ik vind het verreweg de beste een meest feature rijke media speler voor audio.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
En good-old Winamp met wat extra plugins voor audio-output?? Lijkt me niet echt dat een codec een mp3tje kan verkloten, maar evengoed.

Verwijderd

Topicstarter
InflatableMouse schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:40:
[...]

J. River Media Center besteedt speciaal aandacht aan de beste audio kwaliteit om ook zgn. audiofielen tevreden te stellen.

http://wiki.jriver.com/index.php/Audio_Playback_Options
http://wiki.jriver.com/index.php/Audio_Output_Modes

De applicatie is niet gratis (mocht je daar specifiek naar op zoek zijn) maar er is een 30 dagen trial, het doet zijn werk echt uitstekend. Ik vind het verreweg de beste een meest feature rijke media speler voor audio.
Ah thanks! Zal dit eens gaan proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:35:
Wat voor hardware en software gebruik je nu dan? En waarom heb je het idee dat je nu niet het maximale uit je mp3 haalt? De kwaliteit van je bestanden zelf ga je sowieso niet beter krijgen, dat is wel duidelijk.
Ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat dat ook invloed zou hebben, aangezien zo'n beetje alles invloed lijkt te hebben op de geluidskwaliteit.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:40:
[...]

Ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat dat ook invloed zou hebben, aangezien zo'n beetje alles invloed lijkt te hebben op de geluidskwaliteit.
Dat heeft het ook. Niet voor niets zijn er bergen audiopuristen bezig met Kernel Streaming en WASAPI. Het uiteindelijk resultaat zal alleen nooit beter worden dan het bronbestand. :)

[ Voor 9% gewijzigd door TimMer op 14-02-2012 00:57 ]

Pagina: 1