Toon posts:

2 jarig abonnement met kijk op de toekomst

Pagina: 1
Acties:
  • 754 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond tweakers,

Ik ben van plan binnenkort voor het eerst een abonnement af te sluiten, ik werk nu al jaren met een iPhone 3GS met een prepaid sim kaart. Ik heb nooit internet gebruikt of een andere sim kaart dan T-Mobile gebruikt, maar er werd mij verteld dat het toestel wel simlock vrij is doordat het abonnement wat erin zat verlopen is (overgekocht model).
Los van de sim kaart heb ik gekeken naar aanbieders en zag ik dat Simpel.nl een mooi pakket aanbiedt: 100 belminuten, geen SMS en 200 MB internet. Dit is voor 7,50 per maand best netjes, maar het contract duurt 2 jaar. Is het dan wel handig om een abonnement van 2 jaar te nemen, wanneer er kans is dat mobiel internet, en abonnementen in het algemeen, binnenkort wel veel goedkoper worden? Is het daarom handiger om een duurder abonnement te nemen die vrij opzegbaar is (Ben bijvoorbeeld)?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 11:24
Kijken wat er gebeurt als je over de bundel heen gaat of buiten de bundel zit.
Krijg je waarschuwingen? Wordt je geknepen ingeval van internet?
Wat wordt je typische gebruik?
Zit je meestal in de buurt van open WiFi? Dat scheelt veel in internet gebruik.
Ik zit deze maand al aan 200MB, zonder echt rare dingen. nou vooruit, 75MB google maps navigatie.
100MB ervan (van de 200MB) is door WiFi opgevangen.
Maar er lekt ook 34 MB weg aan een RSS Reader waarvan ik niet eens wist dat ik die had.
Dus je moet wel uitkijken.

[ Voor 1% gewijzigd door pkuppens op 10-02-2012 18:47 . Reden: clarification ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me herinneren dat de iPhone voor ik hem kocht op het KPN Netwerk zat, waarna ik hem heb moeten resetten zodat het goed overweg ging met T-Mobile. Dus simlock vrij zal hij wel zijn. Daarnaast zie ik nu ook dat Simpel op het T-Mobile netwerk zit, net als Ben, dus ik neem aan dat het dezelfde snelheden, betrouwbaarheid en ontvangst geeft?

Ik heb op de meeste plekken waar ik vaker binnen ben wel Wi-Fi, wat ik nu ook gebruik. Met de laptop zal ik de grotere dingen blijven doen, net als nu. Ik zoek dingen op met Google en Wikipedia, ik kijk het nieuws, Whatsapp en Facebook alleen met m'n mobiel. Ik zie ook geen reden om muziek te luisteren via internet, ik heb 16GB aan ruimte en ik heb niet veel met apps.
Ik ben niet zo'n overdreven extravert persoon; ik denk niet dat ik meer dan de 100 belminuten nodig zal hebben maar bij Ben vind ik de €2 (later 3) voor 50 wel erg prijzig vergeleken met de €2,50 voor 100 bij Simpel. Facebook valt ook wel mee en Twitter gebruik ik dus sowieso niet, mobiel bankieren zal meer gebruikt worden en het nieuws denk ik ook.

Volgens Google zijn er een aantal apps die bij kunnen houden hoeveel bandbreedte je gebruikt, en anders is dat nog te zien in de Instellingen zelf. Ik ben wel iemand die zoiets vaak genoeg bijhoud, dus buiten de bundel zal ik denk ik niet zomaar gaan. Wanneer dat wel gebeurt kan dat volgens mij bij Simpel tot €50, waarbij elke 50MB €2,50 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwa snelheid heb je het mis..

van de simpel site:

¨
Met internet op je mobiel kun je overal en altijd online zijn.
• hoge snelheid, zeer geschikt voor HSDPA-toestellen
• surfen en mailen op je mobiele telefoon in Nederland
• download snelheid is 384 Kbps, upload snelheid 64 Kbps
• inclusief streaming en audio.
¨

dat laatste zin is volgens mij sarcastisch bedoeld, met 384kbps download en 64 kbps download zul je niet verder komen dan whatsapp, sloom opgehaalde mail en dat nog als het geen afbeeldingen bevat etc.

terwijl je bij ben en simyo op 1mbps of 2 mbps download en 384kbps upload zit, bij t-mobile sim only abonnementen zelfs of 3,6mbps down 384kbps up (waarbij het naderhand wordt teruggebracht na 800MB 64/64kbps)

op dit moment ben je goedkoper uit bij tele2 via gsmweb.nl:

http://www.gsmweb.nl/tele2/index_abo.htm

100 minuten 3 euro, 200 minuten 6 euro 300 minuten 7 euro
internet:
500mb €7,50 2mbps down 384kbps up
1000mb €10,00 3,6mbps down 384kbps up
1500mb €12,50 3,6mbps down 384kbps up

prijzen geldig gedurende looptijd abonnement, 1 of 2 jaar..

tele2 is ook via t-mobile trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo laat ben.

Dat van tele2 ziet er zeker goed uit, ook de snelheid is best netjes. Veel sneller dan Simpel dus, en dan nog eens 1 jaar, zonder aansluitkosten en dat met 50 cent per maand duurder.
Ik heb het besteld, via de tele2 site trouwens, GSMWeb zag er vreselijk uit maar was wel informatief.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ook weer opgelost, kan hier een slotje op. Volgende keer verwachten we wel dat je in staat bent om zelf uit te zoeken wat een geschikt abonnement voor je is.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.