Pay per day verbinding draadloos

Pagina: 1
Acties:

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Mijn buren (65+) hebben momenteel een internetverbinding bij CaiWay via de kabel.
Hiervoor maken ze gebruik van een modem en een utp kabel naar hun laptop. Via PPPoE wordt een verbinding opgezet zodra ze willen internetten. Ze hebben nog een zogenaamd Pay per Day 'abonnement'. Ze internetten dan voor iets minder dan een euro per dag. Dit gebruiken ze niet veel en dit is dus voor hun een goedkope oplossing.

Nu wilden ze graag vanaf de laptop draadloos gaan internetten. Ik heb voor ze gekeken op de site van CaiWay en kwam uit op een Eminent EM4542 Draadloze Router en AP voor een mooie prijs.

Alles geïnstalleerd en het werkt. Echter de Eminent zet de internetverbing via PPPoE open en laat deze open staan. Kortom dan zijn ze nog elke maand 30 euro kwijt.

Bij CaiWay geweest en die heeft helaas geen oplossing. Pay per Day wordt niet meer voor nieuwe klanten afgesloten. Bestaande klanten mogen het nog gebruiken. Ondersteuning is helaas minimaal.

Weet iemand een goedkoop AccessPoint / Router met ondersteuning van PPPoE waarbij ingesteld kan worden dat de verbinding bijvoorbeeld verbroken moet worden na x minuten inactiviteit en een soort van "verbinden op aanvraag" heeft ?

Al heel wat handleidingen bekeken maar tegenwoordig zijn ook die niet meer dermate gedetailleerd.
Ik weet dat bijvoorbeeld de Eminent 4450 zoiets had aan de handleiding te zien die ik op internet vond. Enig idee waar die bijvoorbeeld nog te koop is?

Ik ga ook nog proberen of ik de Em4542 niet alleen als switch / AP kan gebruiken door alleen de LAN poort naar het modem te gebruiken en dan de verbinding weer opzetten vanaf de laptop.

Andere oplossingen hoor ik natuurlijk ook graag.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53

D4NG3R

kiwi

:)

Is er geen goedkoop internet-only abbo van <= 15 euro oid mogelijk?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RedBaret
Goedkoopste bij CaiWay is 22 euro. Kan inderdaad nog wel eens kijken of het ergens anders goedkoper kan.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18
RedBaret schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:50:
Alles geïnstalleerd en het werkt. Echter de Eminent zet de internetverbing via PPPoE open en laat deze open staan. Kortom dan zijn ze nog elke maand 30 euro kwijt.
Het apparaat uitzetten met een harde schakelaar?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Als je de Eminent als AccessPoint instelt en PPPoE door de laptop laat afhandelen dan ben je klaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RedBaret
Kan inderdaad wel eens proberen of die verbinding in het modem (cxc150) wordt verbroken als de stekker van de router eruit gaat. Ook een optie :)

@ lier
zoiets dacht ik ook door alleen de lanpoort met het modem te verbinden. ga ik proberen

[ Voor 25% gewijzigd door RedBaret op 10-02-2012 17:17 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

RedBaret schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:16:
@ lier
zoiets dacht ik ook door alleen de lanpoort met het modem te verbinden. ga ik proberen
Wel zorgen dat DHCP op de router uit staat en de kabel in de LAN poort in plaats van de WAN poort gaat...er is ook een tutorial om een router als AccessPoint in te stellen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• RedBaret
Thnx. Ga het dit weekeinde proberen. Zou een mooie oplossing zijn en voor mijn buren ook geen extra handelingen en zo.

Verwijderd

Ken de interface van desbetreffende router niet, maar zit er niet een soort van optie in als
-Connect on Demand: Max Idle Time x Minute.
-Keep Connection Alive.

zodat de verbinding verbroken wordt na een x aantal min idle..

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20

SeatRider

Hips don't lie

De low budget oplossing; waarom mogen je buren voor die paar keer per maand niet gewoon jullie WiFi gebruiken?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RedBaret
@gero71
Die opties zou ik graag zien (zoals ook in bijv de Eminent 4450). Helaas deze Eminent niet. Ook niet na laatste firmware update. Alleen een scheduler om op vaste tijden de router via PPPoE in/uit te loggen.

@seatrider
Kan ook nog. Eminent is ook als repeater te gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door RedBaret op 11-02-2012 10:14 ]

• RedBaret
De Eminent EM4542 als AP ingezet en de laptop verbinding laten maken via PPPoE. Dit werkt, alleen verbinding is helaas niet stabiel. De wifi verbinding tussen laptop en AP valt regelmatig even weg en daarmee dus ook de internetverbinding.

Wifi channel al gewijzigd ivm andere APs in de buurt.

• lier

lier

MikroTik nerd

RedBaret schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:20:
De Eminent EM4542 als AP ingezet en de laptop verbinding laten maken via PPPoE. Dit werkt, alleen verbinding is helaas niet stabiel. De wifi verbinding tussen laptop en AP valt regelmatig even weg en daarmee dus ook de internetverbinding.

Wifi channel al gewijzigd ivm andere APs in de buurt.
Maar dat staat los van je initiële probleem...
Ik ken de Eminent niet...denk dat er allicht meer stabiele apparaten te vinden zijn.

• RedBaret
Eens. Dit zou gewoon moeten werken en dat doet het ook. Alleen niet best.

Los van alle andere oplossingen die hier al zijn genoemd hoor ik het graag als iemand nog een router weet met PPPoe 'connect on demand' en disconnect after x minutes idle

• lier

lier

MikroTik nerd

Volgens mij wordt dit met OpenWRT (en waarschijnlijk DDWRT) ondersteund...oftewel, elke router die deze firmware alternatieven ondersteund.

• RedBaret
Bij DD-WRT (v24-sp2) zit de optie 'connect on demand' alleen onder 'Heartbeat signal' en helaas niet onder PPPoE. Ken Heartbeat signal niet maar lijkt iets anders te zijn, aangezien je ook een hearbeat server moet opgeven.

OpenWRT zal ik eens gaan bekijken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De linksys series kunnen dit wel, ik heb zelf de WRT400N versie die het bij de PPPoE instellingen heeft staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.homeserverland.com/wiki/images/c/cc/WRT400N-5.gif

WRT120n is zelfs maar 30 euro.
pricewatch: Linksys WRT120N

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 13-02-2012 12:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RedBaret
Kijk dat is een mooie prijs voor een router / ap van Linksys met PPPoE 'Connect on demand'.

[ Voor 30% gewijzigd door RedBaret op 13-02-2012 16:23 ]

Pagina: 1