Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dualband Routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een Dual band router ( 2.4Ghz & 5Ghz ) wil ik op de 2.4 Ghz de computers en laptops met een G(+) ontvanger laten lopen.
Het bereik/snelheid van de zwakste teld, en zou hier dus niet boven de +-40mb komen met een bereik van +-15 meter( voor de gene met een G+ ontvanger, de N ontvanger houdt de normale afstand, alleen is wel de snelheid omlaag geschroeft )
Maar mijn vraag: Haal ik hiermee als ik 1x 300N 5Ghz ontvanger op de 5Ghz frequentie zet, ook van deze frequentie de snelheid omlaag omdat ik op de 2.4Ghz de G+ snelheid heb?

Groet,

Mathieu

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
G gaat sowieso maar tot 54Mbps, dus op de 300 hoef je al niet te rekenen. Met een dualband router ontvang je met een 802.11n ontvanger (als de ontvanger ook daartoe in staat is, je hebt ook n adapters met maar 150Mbps) wel 300Mbps. Alleen met een dual-band ontvanger (5GHz) kun je de echte 450Mbps binnenhalen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11 01:21
Waarom mogen we niet weten om WELKE router het gaat?

Van belang is of de router ook daadwerkelijk op beide bandbreedtes kan uitzenden/ontvangen.
Dat is niet met elke DUAL band router het geval.

Plus je zit in het verkeerde topic te posten. Routers en modems horen in het Netwerken topic.

Plus dit nog: Welkom op Got... O+

[ Voor 25% gewijzigd door cornfed99111 op 10-02-2012 22:34 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:21:
Bij een Dual band router ( 2.4Ghz & 5Ghz ) wil ik op de 2.4 Ghz de computers en laptops met een G(+) ontvanger laten lopen.
Het bereik/snelheid van de zwakste teld, en zou hier dus niet boven de +-40mb komen met een bereik van +-15 meter( voor de gene met een G+ ontvanger, de N ontvanger houdt de normale afstand, alleen is wel de snelheid omlaag geschroeft )
Maar mijn vraag: Haal ik hiermee als ik 1x 300N 5Ghz ontvanger op de 5Ghz frequentie zet, ook van deze frequentie de snelheid omlaag omdat ik op de 2.4Ghz de G+ snelheid heb?

Groet,

Mathieu
mits hij ook echt op beide banden tegelijk werkt, nee.

maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr, je ontvangst op de 5Ghz is daarintegen in praktijk vaak een stuk slechter waardoor je beter gemixed met g/n op de 2,4 Ghz kan blijven zitten

(wel aes gebruiken ipv tkip, aangezien tkip officieel to 54 mbit werkt)

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 10-02-2012 22:42 ]

Iperf