CodeCaster schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:35:
@kraessen: dat kan ik me niet voorstellen; ik heb me altijd laten vertellen dat de batterij er is voor de interne klok. Als die batterij leeg is, weet de e.dentifier de huidige datum en tijd niet en kan hij geen opdrachten tekenen. Er staat op de FAQ-pagina ook niet dat hij werkt als de batterij leeg is, er staat:
[...]
Toch is het zo, toen ik hem voor de eerste keer aanvroeg stond er op de abn amro site: is de batterij leeg van de e-dentifier2 dan kunt u deze via usb blijven gebruiken, daarom krijgt u geen nieuwe toegestuurd. Intussen hebben ze dat zo te zien meer algemeen verwoord als: doet ie het niet meer dan kunt u een nieuwe aanvragen.
Voor de interne klok (let op dit is niet een bepaalde tijd, maar dit is gewoon een chip die stroom nodig heeft om iets te kunnen berekenen, de klok is om alle data synchroon te laten verlopen) is de batterij niet van belang, deze heeft gewoon stroom nodig en deze krijgt hij via usb. Dient er iets gesynchroniseert te worden qua tijd dan gebeurd dit via de drivers (wat me heel sterk lijkt), je kunt immers via het menu geen tijd instellen. Kortom er is geen reden waarom deze niet via usb werkt.
De codes zijn niet tijdsgebonden, het enige wat kan dat is dat de challenge code van de abn-amro zelf tijdsbevonden is en kan verlopen (de server die de code genereerd weet wel hoe laat het is), je moet een hash berekenen dmv wat codes, een code op de pinpas (berekend door de chip op de pinpas na het juist invoeren van de pincode) en de code gegenereerd door de abnamro. Deze hash moet uiteindelijk aan de abnamro geverifieerd worden, hier zit niets tijdsgebonden aan.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.