Kun je de identifier2 van ABNAmro aangesloten laten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb zojuist een identifier2 ontvangen voor mijn ABN rekening. Ik vroeg me af of het mogelijk/verstandig is om de edentifier aan de usb kabel te houden als je klaar bent. Het enige risico wat ik me kan voorstellen is dat de batterij misschien leeg loopt, al schakelt het display wel uit als je hem niet gebruikt.

Weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29
Lijkt me dat wanneer je je pinpas er niet in laat zitten er geen misbruik van gemaakt kan worden.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:41
Wanneer de pinpas er niet inzit, staat het apparaatje uit, dus kan er niets gebeuren. Daarnaast is het niet noodzakelijk om te USB-kabel te gebruiken. Zonder werkt ook prima, alleen moet je dan wat meer informatie opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 11:03
Die van mij is al meer dan een jaar permanent aangesloten, en heb geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij de ABN hebben ze die dingen ook standaard aan de computers hangen volgens mij. Ik zag er iig een toen ik laats er was. Denk niet dat ze dat zouden doen als het schade kon aanbrengen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Alexji schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:21:
Die van mij is al meer dan een jaar permanent aangesloten, en heb geen problemen ondervonden.
Dan zal het met die batterij wel goed zitten. Dat is waar het me om ging. Scheelt weer een hoop gepruts met die kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je dat met de kabel zo'n gepruts vind, waarom laat je de kabel dan niet gewoon liggen en koppel je 'm bij de e.dentifier af, ipv ook de computer? Kan je de kabel laten liggen.
En de batterij, dat apparaatje gebruikt zo weinig stroom, daar zal een permanente USB verbinding niets mee doen. Het zal eerder gebruik maken van de USB voeding denk ik dan de batterij in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
Volgens de handleiding werkt dat ding ook op usb als de batterij leeg is. Je krijgt van de ABN AMRO geen nieuwe e-identifier 2 als de batterij leeg is om die reden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@kraessen: dat kan ik me niet voorstellen; ik heb me altijd laten vertellen dat de batterij er is voor de interne klok. Als die batterij leeg is, weet de e.dentifier de huidige datum en tijd niet en kan hij geen opdrachten tekenen. Er staat op de FAQ-pagina ook niet dat hij werkt als de batterij leeg is, er staat:
Ook is de e.dentifier2 minder afhankelijk van de batterij die in de e.dentifier zit, omdat de e.dentifier2 bij gekoppeld gebruik via de USB-kabel van stroom wordt voorzien.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
CodeCaster schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:35:
@kraessen: dat kan ik me niet voorstellen; ik heb me altijd laten vertellen dat de batterij er is voor de interne klok. Als die batterij leeg is, weet de e.dentifier de huidige datum en tijd niet en kan hij geen opdrachten tekenen. Er staat op de FAQ-pagina ook niet dat hij werkt als de batterij leeg is, er staat:

[...]
Toch is het zo, toen ik hem voor de eerste keer aanvroeg stond er op de abn amro site: is de batterij leeg van de e-dentifier2 dan kunt u deze via usb blijven gebruiken, daarom krijgt u geen nieuwe toegestuurd. Intussen hebben ze dat zo te zien meer algemeen verwoord als: doet ie het niet meer dan kunt u een nieuwe aanvragen.

Voor de interne klok (let op dit is niet een bepaalde tijd, maar dit is gewoon een chip die stroom nodig heeft om iets te kunnen berekenen, de klok is om alle data synchroon te laten verlopen) is de batterij niet van belang, deze heeft gewoon stroom nodig en deze krijgt hij via usb. Dient er iets gesynchroniseert te worden qua tijd dan gebeurd dit via de drivers (wat me heel sterk lijkt), je kunt immers via het menu geen tijd instellen. Kortom er is geen reden waarom deze niet via usb werkt.

De codes zijn niet tijdsgebonden, het enige wat kan dat is dat de challenge code van de abn-amro zelf tijdsbevonden is en kan verlopen (de server die de code genereerd weet wel hoe laat het is), je moet een hash berekenen dmv wat codes, een code op de pinpas (berekend door de chip op de pinpas na het juist invoeren van de pincode) en de code gegenereerd door de abnamro. Deze hash moet uiteindelijk aan de abnamro geverifieerd worden, hier zit niets tijdsgebonden aan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Hero Of Time schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:22:
Als je dat met de kabel zo'n gepruts vind, waarom laat je de kabel dan niet gewoon liggen en koppel je 'm bij de e.dentifier af, ipv ook de computer? Kan je de kabel laten liggen.
En de batterij, dat apparaatje gebruikt zo weinig stroom, daar zal een permanente USB verbinding niets mee doen. Het zal eerder gebruik maken van de USB voeding denk ik dan de batterij in zo'n geval.
vrouw met opruimwoede, kind met kwijtmaakwoede... Alles wat niet aangesloten is verdwijnt uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En je denkt dat het vastleggen met een slap USB-kabeltje dat tegengaat? Enige wat helpt is 't zelf opruimen in een laatje oid. Of superglue :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Hero Of Time schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:01:
En je denkt dat het vastleggen met een slap USB-kabeltje dat tegengaat? Enige wat helpt is 't zelf opruimen in een laatje oid. Of superglue :P
Dat doe je als de relatie niet zo best is lijkt mij, ik kan hier bijvoorbeeld best wel vragen of het aub aan de pc kan blijven hangen... geen probleem. Mocht dat wel een probleem zijn thuis, dan moet je toch echt eens gaan praten... Of misschien eens je eigen troep opruimen zodat het vrouwtje niet de drang voelt je hoekie op te ruimen.
Pagina: 1