Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort werkzaam bij een klein IT bedrijf. Dit is mijn eerste echte werkervaring in de IT wereld. Ik kom daarom tegenover veel vragen te staan. Na veel googlen lukt het meestal wel meeste dingen op te lossen. Nu heb ik naar mijn idee een simpele vraag maar ik kom er zelf niet uit.

Ik heb sinds kort 2 maal server 2008 Standaard geïnstalleerd bij een klant. De disc die ik hiervoor gebruikt heb is van Microsoft partner program. Dit is een Disc die we geleverd kregen omdat we lid zijn van het partner program. Alle verkregen software is alleen voor intern gebruik. Dat is aangegeven. Nu heb ik deze geïnstalleerd buiten intern gebruik zonder de licentie te gebruiken die ook door hun verkregen is. Mijn veronderstelling was dat ik een licentie gewoon kan aanschaffen voor de server 2008 en klaar.

Ik weet nu niet welke ik precies moet hebben. Er worden geen users of devices aangesloten op een domein. Het gaat in dit geval om 1 webserver en een applicatie server die met mekaar communiceren.

Kan ik gewoon een Standaard licentie aanvragen voor server 2008 R2 (Die meestal rond de 600+ euro kost)?

Bedankt!

Verwijderd

Er is ook een server 2008 webserver editie.. Maar de std licentie voldoet voor een dergelijke omgeving prima.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankje. De link hieronder is dus geschikt voor mijn server 2008 (GeenR2)?

Link

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb zo het gevoel dat je beter Microsoft kan bellen je laten adviseren over welke licentievorm jij nodig hebt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gunner schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:03:
Ik heb zo het gevoel dat je beter Microsoft kan bellen je laten adviseren over welke licentievorm jij nodig hebt.
Idd. Dat dus, of je standaard sofwtare / licentieleverancier :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.

Uiteindelijk kon ik voor de Server 2008 standaard x32 software de licentie Server 2008 standaard R2 x64 aanschaffen.

Hierna heb ik 1 van de licenties laten laten downgraden. Vervolgens kreeg ik Server 2008 standaard x32 per post opgestuurd met de juiste key. Deze key is voldoende voor beide servers. van de andere aangekochte licentie van x64 bit kon ik via MS activatie team de key laten downgraden naar de x32 bit. Dit kan dus alleen wanneer je minimaal 1 downgrade kit al aangeschaft hebt.

Dus 1 key heb ik per post gekregen met het downgrade kitje. De 2de key kon ik telefonisch laten downgraden. Omdat ik voor de server al een downgrade kitje had.
Pagina: 1