Ik heb een probleem met een nieuw aangeschafte pc voor ons bedrijfje.
Wij gebruiken 1 pc ( van de 4 ) als hoofdunit waarop alle bestanden staan.
Nou kan ik met laptop 1 en laptop 2 probleemloos lezen en schrijven van en naar de hoofdunit maar met de nieuw aangeschafte pc hebben we dus een probleem, voor ons een groot probleem.
Voordat ik verder ga, ik ben niet zo heel erg thuis in het handmatig aanpassen van netwerken etc.
Het probleem is als volgt:
Op het moment dat ik een bestand open/lees van de hoodunit is er niets aan de hand. Het gaat voornamelijk om wat grotere excel bestanden. Het maakt niet uit wat ik open of lees, het gaat allemaal zonder problemen. Kan van elke pc in het netwerk, geen enkel probleem.
Echter, als ik iets probeer te schrijven naar de hoofdunit ( of andere pc ) dan gaat het tergend traag. De snelheid is maximaal 17,0 Kb/s en dat gaat met vlagen. Een excel bestand van 8MB opslaan duurt zo een 20 minuten. De computer heeft daarna ook de grootste moeite om weer connectie met de hoofdunit te maken.
Ik heb werkelijk geen enkel benul in welke hoek ik moet gaan zoeken.
Wat heb ik al geprobeerd:
Switches vervangen ( situatie is router -> switch -> switch )
Bekabeling vervangen
netwerk een paar keer opnieuw ingesteld.
Switches er tusesnuit gelaten.
ik hoor wel als ik verdere info moet verstrekken.
Wij gebruiken 1 pc ( van de 4 ) als hoofdunit waarop alle bestanden staan.
Nou kan ik met laptop 1 en laptop 2 probleemloos lezen en schrijven van en naar de hoofdunit maar met de nieuw aangeschafte pc hebben we dus een probleem, voor ons een groot probleem.
Voordat ik verder ga, ik ben niet zo heel erg thuis in het handmatig aanpassen van netwerken etc.
Het probleem is als volgt:
Op het moment dat ik een bestand open/lees van de hoodunit is er niets aan de hand. Het gaat voornamelijk om wat grotere excel bestanden. Het maakt niet uit wat ik open of lees, het gaat allemaal zonder problemen. Kan van elke pc in het netwerk, geen enkel probleem.
Echter, als ik iets probeer te schrijven naar de hoofdunit ( of andere pc ) dan gaat het tergend traag. De snelheid is maximaal 17,0 Kb/s en dat gaat met vlagen. Een excel bestand van 8MB opslaan duurt zo een 20 minuten. De computer heeft daarna ook de grootste moeite om weer connectie met de hoofdunit te maken.
Ik heb werkelijk geen enkel benul in welke hoek ik moet gaan zoeken.
Wat heb ik al geprobeerd:
Switches vervangen ( situatie is router -> switch -> switch )
Bekabeling vervangen
netwerk een paar keer opnieuw ingesteld.
Switches er tusesnuit gelaten.
ik hoor wel als ik verdere info moet verstrekken.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X