Kopieeren in netwerk erg traag.

Pagina: 1
Acties:

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik heb een probleem met een nieuw aangeschafte pc voor ons bedrijfje.
Wij gebruiken 1 pc ( van de 4 ) als hoofdunit waarop alle bestanden staan.

Nou kan ik met laptop 1 en laptop 2 probleemloos lezen en schrijven van en naar de hoofdunit maar met de nieuw aangeschafte pc hebben we dus een probleem, voor ons een groot probleem.

Voordat ik verder ga, ik ben niet zo heel erg thuis in het handmatig aanpassen van netwerken etc.

Het probleem is als volgt:

Op het moment dat ik een bestand open/lees van de hoodunit is er niets aan de hand. Het gaat voornamelijk om wat grotere excel bestanden. Het maakt niet uit wat ik open of lees, het gaat allemaal zonder problemen. Kan van elke pc in het netwerk, geen enkel probleem.

Echter, als ik iets probeer te schrijven naar de hoofdunit ( of andere pc ) dan gaat het tergend traag. De snelheid is maximaal 17,0 Kb/s en dat gaat met vlagen. Een excel bestand van 8MB opslaan duurt zo een 20 minuten. De computer heeft daarna ook de grootste moeite om weer connectie met de hoofdunit te maken.

Ik heb werkelijk geen enkel benul in welke hoek ik moet gaan zoeken.

Wat heb ik al geprobeerd:

Switches vervangen ( situatie is router -> switch -> switch )
Bekabeling vervangen
netwerk een paar keer opnieuw ingesteld.
Switches er tusesnuit gelaten.

ik hoor wel als ik verdere info moet verstrekken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Staat de verbinding naar die nieuwe PC wel voordelig open ??

Heb je al geprobeerd om de nieuwe PC de Netwerkkaart handigmatig te configureren naar 1 GB Full Duplex (check google.nl hoe dit moet, anders wordt de uitleg best lang)

Verder rest zou ik het niet weten, heeft de nieuwe PC net zoveel rechten ivm lees/schrijf als de andere PC's ?

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:26
hmzz, dat zou ik even moeten uitzoeken. Maar op het moment dat ik iets kopieer van de hoofdunit naar de nieuwe pc gaat dit gewoon met volle snelheid. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Dat veranderen van rechten etc. voor iemand die daar niet helemaal in thuis is is google niet meer zijn beste vriend. Het wordt gewoon te lastig, teveel hits, niet goed weten waar je op moet zoeken.

Ik maak ook niet snel een topic aan op tweakers maar ben een beetje ten einde raad.

Hoe kan ik rechten etc aanpassen?
Probleem is voor mij redelijk hardnekkig. Ik kan er simpelweg niet bij in mijn hoofd dat wanneer we een laptop kopen, die aansluiten is er niets aan de hand maar bij de nieuwe pc heb ik alleen problemen met het transport van de nieuwe pc naar de hoofdunit, andersom helemaal niet.

[EDIT]

Nog even een sidenote.

Het transporteren van bestanden naar andere systemen op het netwerk gaat wel goed. Dan wordt de volledige snelheid behaald. Dus het probleem zit in onze hoofpc blijkbaar. Maar waar ik moet gaan zoeken is mij een raadsel. De rechten staan voor iedereen hetzelfde zover ik kan zien.

Het heeft dus echt met de connectie te maken tussen de nieuwe pc en de hoofpc.

[ Voor 20% gewijzigd door OMD op 10-02-2012 17:40 . Reden: aanvulling informatie ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:56
Als je geen rechten had, had je geen toegang tot die pc of map. Dat lijkt me dus niet de oorzaak.

Test je LAN met een test tool als LAN Speed test. Google helpt je verder.

[ Voor 10% gewijzigd door cornfed99111 op 10-02-2012 23:59 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Welke windows versie's gebruik je ?
Firewall nieuwe pc, misschien blokkeert deze teveel.(verwijder deze eens).
Windows 7 heeft extra instellingen tav netwerk, check deze.(of zet ze uit).
Vergelijk de instellingen van laptop win7 en je nieuwe pc/laptop met win7 .

[ Voor 86% gewijzigd door jan99999 op 11-02-2012 07:19 ]