Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC maakt vreemd geluid

Pagina: 1
Acties:

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Ik hoop dat dit de juiste sectie van het forum is voor mijn probleem.

Enige tijd geleden merkte ik dat bij zeer intensieve CPU zaken de temeratuur opliet tot bijna 75 graden. Er klonk toen een vervelende piep.(had ik aangezet in Bios, warning blabla)

PC uitgezet, en even wat stof gezogen. Het 'lijkt' nu goed te zijn. De temp van de CPU is nu rond de 45 graden.

Echter nu het volgende probleem. Soms wanneer ik de PC opstart hoor je METEEN een raar geluid. Dat stopt na een seconde of 5-10.

Is dit wellicht toch de processor? Of denken jullie eerder een een FAN probleem bij een van de Fans (CPU/GPU of voeding)

Het betreft overigens een P4 core2duo systeem.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 15:12

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Welk geluid? doe je uiterste best het geluid te beschrijven, want nu is het glazenbolkijken. Hoe koud is het in de kamer? en hoe heb je het stof verwijderd?

Verwijderd

Geluid wordt veroorzaakt door bewegende delen, dus niet door je processor. Bij opstarten van een PC gaan alle fans eventjes op 100% en dan hoor jij je geluid.

Maak de kast nog eens open en kijk of er misschien een kabel tegen 1 van je fans komt.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Een echte 'piep', of een huilerig geluidje.

Dat laatste is wrs 'coil whine', een spoel (in de voeding) die resonantie veroorzaakt

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 15:12

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Een ronk, een geritsel, en geratel. Hoge toon, lage toon?

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

In de tijd van mobiele telefoons met camera en voice recorders moet dit toch wel even op te nemen zijn?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Pagina: 1