In de buurt waar ik woon zijn zo'n kleine 20 netwerken actief. Dat zorgt voor nogal wat problemen met het Wifi netwerk. Hoe kan ik het aantal kanalen verdubbelen de 2.4Ghz band voor ons netwerk? Ik zie m.b.v. wifi explorer op de mac dat er meer zijn die dit doen/kunnen.
Wat bedoel je precies? Je wilt je accesspoint gebruik laten maken van meerdere kanalen? Volgens mij heeft dat channel bonding, een redelijk specifieke functie die niet op ieder accesspoint wordt ondersteund.
Verwijderd
Je bedoeld bijvoorbeeld dat je AP dan kanaal 3 en 6 gebruikt? Of een hoger bereik in Ghz(hardwarematig)?
Ik denk dat de TS het heeft over een "N" verbinding welke meerdere kanalen gebruikt om de volle bandbreedte te halen op de 2.4GHz band.
Oftewel voor de TS: een Wifi N router kopen.
Oftewel voor de TS: een Wifi N router kopen.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
En deze dan dus ook op de 5 GHz-band configureren en niet meerdere kanalen laten gebruiken in de 2.4 GHz-band en zo dan mensen met een G-router eruit drukken. Dit gebeurt vaker dan je denkt, kijk maar eens in je eigen omgeving rond met b.v. inSSIDer.
Verwijderd
20 netwerken maar, das hier nog veel meer en mijn kabel heeft nergens last van? Wat heb je zelf al gedaan om het niet omschreven probleem op te lossen? Wat voor hardware je hebt is ook wel leuk om te weten mocht je het leuk vinden om eerlijk en volledig antwoord te krijgen......
Ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest.
Ik zie hier in de buurt (met innsider) netwerken die een overlap hebben vanaf kanaal 3 tot kanaal 11.
Het lijkt er dus op dat ze een AP hebben op kanaal 5 en op kanaal 8?.
Ik wil graag iets soortgelijks kunnen bereiken zodat we niet steeds uitval hebben en dat onze windows laptop gewoon verbinding met het internet houdt.
Overigens hebben we hier een Linksys E4200 B/G/N router. De Macs zitten hier gewoon op het N netwerk, dat nog niet druk bezet is. Maar met wat oude windows laptops (B/G only) hebben we dus problemen.
Ter aanvulling:
Het probleem wordt overigens veroorzaakt door het Ziggo wifi router van de buren. Het signaal van die router is ongeveer net zo sterk als ons eigen signaal en die router/modem wil continu precies onze kanalen overlappen.
Ik zie hier in de buurt (met innsider) netwerken die een overlap hebben vanaf kanaal 3 tot kanaal 11.
Het lijkt er dus op dat ze een AP hebben op kanaal 5 en op kanaal 8?.
Ik wil graag iets soortgelijks kunnen bereiken zodat we niet steeds uitval hebben en dat onze windows laptop gewoon verbinding met het internet houdt.
Overigens hebben we hier een Linksys E4200 B/G/N router. De Macs zitten hier gewoon op het N netwerk, dat nog niet druk bezet is. Maar met wat oude windows laptops (B/G only) hebben we dus problemen.
Ter aanvulling:
Het probleem wordt overigens veroorzaakt door het Ziggo wifi router van de buren. Het signaal van die router is ongeveer net zo sterk als ons eigen signaal en die router/modem wil continu precies onze kanalen overlappen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 12:53 ]
Da's dan ook waarschijnlijk een N-router die in de 2,4 GHz range staat (i.p.v. de 5 GHz), met kanalen- bundeling en dus mensen met een G-router eruit drukt (als de signaalsterkte tenminste sterk genoeg is).
Ik heb er bij mij thuis in de buurt ook zo een paar zien staan. Ik heb mijn G-router op een ander kanaal gezet hierdoor, zodat ie minder last heeft van storingen/wegvallen van de dekking.
Ter info: Als je een kanaal insteld heb je een range van 4 kanalen in gebruik. Stel je b.v. kanaal 6 in dan zul je zien dat je uitzend van b.v. kanaal 4 tot 7 of van 5 tot 8. Heb je zo'n N-router ertussen zitten, die wat 2 kanalen aanspreekt/bundelt, dan zie je dat ie in inSSIDer een range van 8 kanalen in gebruik heeft.
Update:
Als ik het goed begrijp will je dus ook je G-apparatuur mee laten draaien, dan kom je er niet onderuit om in de 2,4 GHz-band te draaien. Dan kun je inderdaad zo'n meer kanaal setup gebruiken, ja. Het blijft meestal wel even shuffelen. Maar met inSSIDer is dit al wat makkelijker te zien. Anders neems eens contact op met je buur en laat hem/haar de situatie eens zien, dan kun je in overleg misschien wel tot een kanalenverdeling komen die voor jullie beiden goed uitkomt. Of, als je buur alleen N-apparatuur heeft, laat die buur dan naar de 5 GHz-band verhuizen.
Ik heb er bij mij thuis in de buurt ook zo een paar zien staan. Ik heb mijn G-router op een ander kanaal gezet hierdoor, zodat ie minder last heeft van storingen/wegvallen van de dekking.
Ter info: Als je een kanaal insteld heb je een range van 4 kanalen in gebruik. Stel je b.v. kanaal 6 in dan zul je zien dat je uitzend van b.v. kanaal 4 tot 7 of van 5 tot 8. Heb je zo'n N-router ertussen zitten, die wat 2 kanalen aanspreekt/bundelt, dan zie je dat ie in inSSIDer een range van 8 kanalen in gebruik heeft.
Update:
Als ik het goed begrijp will je dus ook je G-apparatuur mee laten draaien, dan kom je er niet onderuit om in de 2,4 GHz-band te draaien. Dan kun je inderdaad zo'n meer kanaal setup gebruiken, ja. Het blijft meestal wel even shuffelen. Maar met inSSIDer is dit al wat makkelijker te zien. Anders neems eens contact op met je buur en laat hem/haar de situatie eens zien, dan kun je in overleg misschien wel tot een kanalenverdeling komen die voor jullie beiden goed uitkomt. Of, als je buur alleen N-apparatuur heeft, laat die buur dan naar de 5 GHz-band verhuizen.
[ Voor 57% gewijzigd door Kosh66 op 10-02-2012 13:56 ]
40 MHz band is afhankelijk van je AP...
daarnaast kanaal aanpassen lijkt me een mooi begin
Ook kan het zijn dat je buur een 2e accesspoint heeft met dezelfde netwerknaam.
Dan wordt je bereik inderdaad wat minder.
Na-apen kan altijd nog, en is mogelijk ook een mooie conclusie
[EDIT}
en dat zou dus na- APen worden
daarnaast kanaal aanpassen lijkt me een mooi begin
Ook kan het zijn dat je buur een 2e accesspoint heeft met dezelfde netwerknaam.
Dan wordt je bereik inderdaad wat minder.
Na-apen kan altijd nog, en is mogelijk ook een mooie conclusie
[EDIT}
en dat zou dus na- APen worden
[ Voor 8% gewijzigd door amx op 10-02-2012 18:29 ]
Pagina: 1