[Reggefiber]Gemeente Oude-IJsselstreek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Glasvezel in de gemeente Oude-IJsselstreek

In de wintermaanden van 2011 werd bekend dat de bewoners van de gemeente Oude-IJsselstreek zelf het initiatief konden tonen voor de aanleg van glasvezel.Net zo als bij de meeste Reggefiber projecten was het ook hier nodig om een percentage van 30% te halen, zodat de aanleg van het netwerk rendabel wordt.

Inschrijvingen kan als je woont in de volgende kernen: Ulft, Gendringen, Terborg, Silvolde, Etten & Varsseveld. Buitengebieden worden vooralsnog niet meegenomen. Hierover verderop meer.

De bewoners van de gemeente Oude-IJsselstreek hadden / hebben de keuze uit de volgende glasvezel providers:De eerste peildatum lag op 16 januari. Op deze dag werd bekend dat alleen de kernen Etten en Varsseveld de benodigde 30% hadden gehaald. De overige kernen bleven steken op zo'n 28% gemiddeld. De inschrijftermijn is vervolgens verlengt tot 12 februari 2012 én met succes. Vandaag (10 feb) is bekend geworden dat in alle overige kernen ook de 30% is gehaald en bij drie kernen zelfs de 40% (Voor persbericht zie: http://www.optimaalfm.nl/...le-oude-ijsselstreek.html )

Reggefiber verwacht vanaf April te kunnen gaan bouwen aan het netwerk.

Glasvezel in de buitengebieden

Over het algemeen worden bij de vraagbundeling initiatieven de buitengebieden vaak buitengesloten. Hier zijn vaak de afstanden tot ieder huis groter, wat lijdt tot hogere kosten bij de aanleg. Ook in de gemeente Oude-IJsselstreek is hier een iniatief voor opgericht waarbij men de gemeente vraagt zich in te zetten voor deze buitengebieden.

Voor meer informatie de volgende links: Gendringen Buitengebied &
Persbericht Oude-IJsselstreek vizier

Informatie

Verdere informatie is te verkrijgen bij de volgende informatiepunten:

Glasvezelwinkel in Terborg
Hoofdstraat 68

Glasvezelservicepunt te Varsseveld
Spoorstraat 5

Glasvezelwinkel in Ulft
F.B. Deurvorststraat 56

Ook is er nog informatie te verkrijgen op de website van Reggefiber: http://reggefiber.nl/oude-ijsselstreek/

Planning

De planning is bekend.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yatzg.jpg

In het kort betekent dit als volgt:
Varsseveld en Ulft: mei 2012
Gendringen: oktober 2012
Terborg: november 2012
Silvolde en Etten: 2013

(Indien er meer informatie beschikbaar komt, wordt dit topic bijgewerkt)

[ Voor 19% gewijzigd door Tc-Chub op 22-05-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 18:26
Goed dat het er nu komt. Wij hebben ook een abonnement genomen.
Voorwaarde was wel de de problemen rond de tv-streams opgelost zijn. Dit was al een tijd het geval. Het netwerk is overigens WBA+.

[ Voor 51% gewijzigd door RHPJS op 06-03-2012 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
<Overbodige post>

[ Voor 143% gewijzigd door RHPJS op 13-03-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Het is een beetje het probleem dat Concepts ICT hier zelf ook niets aan kan veranderen. Het is glashart media die deze streams doorstuurt over de apparatuur van KPN die straks bij ons in de POP's komt.

Wat is de reden dat je de streams per sé onversleuteld wil hebben? De kwaliteit is namelijk al wel iets beter.

Edit: Startpost aangepast met verdere informatie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tc-Chub op 07-03-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Het gaat me nog niet zo zeer om de versleuteling, maar vooral de bitrate. Over een aantal jaar, als alles wel is zoals het hoort, alle kinderziektes eruit, dan zullen we eens opnieuw proberen.
Maar ik ga niet betalen voor glasvezel alleen vanwege de hoge up- en downloadsnelheden, terwijl ik er wat betreft beeldkwaliteit op achteruit ga. En we hebben nou niet bepaald een kleine televisie, dus het verschil zal al gauw te zien zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door RHPJS op 08-03-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Na enkele topics nagelezen te hebben, heb ik besloten om toch glasvezel te nemen. De kwaliteit van de HD-kanalen is zo te lezen gelijkwaardig aan die van het WGDO netwerk.

Echter vraag ik mij de volgende dingen af, hetgeen ik niet duidelijk kan terugvinden. De SD-kwaliteit is nog steeds slecht, of is dat al verbeterd/wordt nog verbeterd? Ten tweede kan ik nergens terugvinden of het bij Glashart Media mogelijk is op televisie op je computer/laptop te kijken. Ik denk het (nog niet), maar iemand enig idee?

BTW: Iemand in Varsseveld al enige activiteit gezien? :)

[ Voor 5% gewijzigd door RHPJS op 13-03-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Glasvezel is in alle opzichten een goede keuze, mooi dat je overstag bent gegaan. De kwaliteit is door KPN inderdaad opgeschroefd, dit is ook na te lezen in de provider gerelateerde glasvezel topics.

Er zijn eigenlijk drie manieren om via glasvezel televisie te bekijken. De mogelijkheid waar providers mee adverteren is IPTV. Dit kastje wordt aangesloten via een internetkabel en er zijn een tal van mogelijkheden zoals films on demand en opnemen. Ook HDTV (waarvan de kwalititeit dus inmiddels goed is) is met deze mogelijkheid beschikbaar.

Wat hierna beschikbaar is, is DVB-C. Dit gaat gewoon over de coax bekabeling die al in huis ligt. Hiervoor is een DVB-C ontvanger nodig, die vaak al in je tv aanwezig is. De beeldkwaliteit is vergelijkbaar met digitale TV van UPC. Het is ook mogelijk om hiervoor een los kastje aan te schaffen via marktplaats.

Als laatste is er nog gewone anologe televies zoals de meeste tv's in huis. Ook deze kwaliteit is vergelijkbaar met die van UPC/Ziggo en is normaal.

In de verschillende provider gerelateerde topics is al wel eens iets langsgekomen over tv kijken op je ipad / computer maar ik heb er vanuit glashart media nog niets over gehoord. Wel is er al een ipad app waarmee je het digitale kastje onder de tv kan bedienen. Wel bied Vodafone geloof ik Tv kijken via je computer / ipad aan, daarvoor zul je even op de vodafone site moeten kijken.

Ik woon zelf niet in Varsseveld, dus heb geen idee.

P.S. Ik waardeer je vraagstelling. Dit maakt het topic ook voor anderen interessanter. Misschien zijn er zelfs mensen die met de zelfde overwegingen als jou zitten, die nu ook kiezen voor glasvezel. Één ding is in ieder geval zeker, altijd toestemming geven voor de aanleg, dan heb je altijd nog de keuze om een abonnement af te sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Tc-Chub op 13-03-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Als iemand bij ons in huis riep dat we glasvezel moesten nemen, dan was ik het wel. :)

Alleen begon ik steeds meer te twijfelen na de verhalen over de KPN-streams. Natuurlijk mooi dat de HD-zenders nu zijn zoals ze horen, maar niet alle zenders zijn HD. Vandaar de vraag over de SD-kanalen. Ik begrijp dat jij het ook niet weet.

Eens even kijken op Vodafone.nl, kan me niet voorstellen dat Vodafone het aanbiedt vanuit zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Dat ik het niet weet is een andere verhaal, echter het probleem is dat ik het zelf niet heb kunnen bekijken. Op het forum heeft men het erover dat DVB-C een glashart media only product is. Dit is ook waar gezien KPN alleen IPTV aanbied. De kwaliteit van SD moet dus gewoon goed zijn.

Op deze pagina: http://www.vodafone.nl/internet/thuis/vodafone_thuis/ wordt iets gerept over tv kijken via de iPad, maar ik weet niet of deze techniek al beschikbaar is. Vodafone is er in ieder geval wel mee bezig. Er zijn ook nog wat echte tweaker manieren om IPTV beschikbaar te maken voor je computer. Hiervoor zou je even moeten kijken in dit topic: IPTV op je HTPC

Echter is dat wat moeilijker dus ik weet niet of je daaraan wil beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Wat betreft de kwaliteit van de SD-kanalen heb ik het niet over DVB-C, maar over IPTV. Maar dat zullen we hopelijk gauw genoeg zien. :)

Net even gekeken trouwens op eindelijkglasvezel.nl/oude-ijsselstreek, er wordt nu aan de planning gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep net door de Dames Jolinkweg in Varsseveld en daar zijn ze begonnen met het graven / uitrollen en aanleggen van glasvezel

Weet iemand wat de volgorde van aansluiten gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 13:41
Geen idee... maar ze gaan wel vlot. idd vanaf vorige week drukte in de Dames Jolinkweg en zag vanochtend dat ze ook al bij Helmink/Kersenbloesem bezig waren. Hoop dat ze snel de Brie op gaan 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Leuk om te horen dat reggefiber actief bezig is. In de andere kernen en op de reggefiber zie of hoor je namelijk helemaal niets. Ik dacht al even dat er niets gebeurde gezien de planning voor de andere kernen nog niet eens klaar is...

De medewerker in de reggefiber winkel wist mij te vertellen dat het in varsseveld een beetje mis ging. Er was wat verwarring wat betreft aansluiten omdat het allemaal zo snel ging. Normaal zitten er namelijk 1 a 2 maanden tussen de uitslag van de vraagbundeling en het starten van het graafwerk, waar dit nu nog niet eens 2 weken waren. Hebben jullie dat ook zo ervaren?

Ik ben zelf wel heel nieuwsgierig naar de rest van de planning en wanneer mijn kern aan de beurt komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
't gaat wel vlot, maar of er wat problemen waren weet ik niet. Ze zijn een week of 3, 4 geleden ook al wezen schouwen bij ons thuis.

Hoop dat 't tempo er in blijft (en alles goed gaat) en ik snel aangesloten wordt :D

Zag trouwens al wel een PoP verschijnen aan de Oude Doetinchemseweg, al wist ik toen nog niet waar dat huisje goed voor was: http://gemeente.oude-ijss...p_s_voor_glasvezelnetwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Krijg er steeds meer zin in. Laatst in Varsseveld bij Helminck geweest, op de route lagen er inderdaad al flink wat stoepen open. Toch jammer dat de planning nog niet bekend is.

Ik ben overigens wel benieuwd waar ze de PoP precies gaan plaatsen op de kruising van Wethouder Van Akenstraat en Roggestraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
De planning is nu dus wel bekend, alleen kan ik die nergens vinden. Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
RHPJS schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:16:
De planning is nu dus wel bekend, alleen kan ik die nergens vinden. Jullie?
Ik denk dat je dit concludeert omdat de melding daarover op de reggefiber site is verdwenen? Ik weet niet of dat een teken is dat de planning er al is. Ook omdat er nog geen kopje planning staat en ook op de sites van de providers niets te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Mijn conclusie is inderdaad daar op gebaseerd. Maar na twee maanden vind ik het sowieso wel tijd worden. :D

Overigens: nu ik naar het aanbod kijk in de Oude-IJsselstreek op eindelijkglasvezel, blijkt dat KickXL en Vodafone niet meer beschikbaar zijn? Lijkt me interessant om te weten wat daar achter zit? :o

[ Voor 48% gewijzigd door RHPJS op 17-04-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Stroomstoring in V'veld, Reggefiber een kabeltje doorgetrokken? Of zou 't een andere oorzaak hebben ;)

Ben benieuwd wanneer de huizen aangesloten worden, ze deze week begonnen op de Brie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Hoor net dat ze op de Brie heel hard gaan (havinkenhof, spreeuwenhof, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Als ze nou gewoon deze volgorde aanhouden op de website: Varsseveld, Ulft, Gendringen, Terborg, Silvolde en Etten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Fietste gisteravond naar huis van het werk, zag ik het POP-huisje al staan in Ulft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ok dan schiet het al mooi op als ze ook al in Ulft beginnen. Ja ik denk wel dat ze de volgorde op de site aanhouden. Dus de definitieve volgorde wordt dan: Varsseveld, Ulft, Gendringen, Terborg, Silvolde en Etten.

Ik snap alleen nog steeds niet waarom er nu geen planning is? Dan is het voor iedereen duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij in de straat in ulft vlakbij cafe de veldmuis word op dit moment glasvezel getrokken.
ik heb nog geen abbo maar dat kan ik straks op mijn gemak gaan uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Goed om te horen, dan zit er dus toch schot in de zaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn nu met de 2de dag bezig , de stoepen liggen open voor de hoofdkabel.

ik neem denk ik dit abonnement :

http://www.vodafone.nl/internet/thuis/internet_bellen_en_tv/

intensief gebruik.

ik kan alleen niet vinden of ze ook sport 1 en film 1 aanbieden als extra zenders.

iemand info hierover?

als ze die wel hebben wordt dat zeker mijn nieuwe abbo en kan mijn upc compleet de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 08:27
Nee, sport 1 en film 1nog niet mogelijk. Die partijen vinden dat er te weinig potentiële klanten zijn dus willen niet leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 10:44
Zojuist post van Reggefiber met planning, bij gebrek aan een scanner een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yatzgl.jpg

Dus starten aanleg:
Varsseveld en Ulft: mei 2012
Gendringen: oktober 2012
Terborg: november 2012
Silvolde en Etten: 2013

Helaas voor mezelf dus nog even geduld tot 2013!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Eergister ook post gehad van Reggefiber, 30 (of was 't nouw 31?) mei komen ze 't bij me thuis aansluiten (Varsseveld) 8) :D

Echt een heel stuk sneller dan ik in februari dacht. Heb toen rekening gehouden dat we heul misschien aan het eind van 't jaar wel aangesloten zouden zijn, maar dat gaat dus al stuk vlotter. Nu maar hopen dat alles in 1x goed gaat... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
En ook de CityPOP in Terborg is geplaatst! Best vroeg als men pas in november in Terborg komt!

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2eapdso.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Nou, ik heb inmiddels de aansluiting in huis (laat ik verder maar zwijgen over de niet bepaald (klant)vriendelijke medewerkers die het kwamen aansluiten.....).

Iemand enig idee wanneer de abo's geactiveerd/aangevraagd kunnen worden? Dan weet ik wanneer ik m'n UPC op moet zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siebsel schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:50:
Nou, ik heb inmiddels de aansluiting in huis (laat ik verder maar zwijgen over de niet bepaald (klant)vriendelijke medewerkers die het kwamen aansluiten.....).

Iemand enig idee wanneer de abo's geactiveerd/aangevraagd kunnen worden? Dan weet ik wanneer ik m'n UPC op moet zeggen :)
hoe lang duurde de installatie bij jou?
en kun je een paar foto's maken van wat ze binnenshuis hebben geinstalleerd?

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Euhm, ik geloof dat ze zo'n kleine 3 kwartier bezig zijn geweest.

Fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fcf54690aeeb/4fcf54690ab03-foto.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siebsel schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:01:
Euhm, ik geloof dat ze zo'n kleine 3 kwartier bezig zijn geweest.

Fotootje:
[afbeelding]
bedankt , en wat is dat voor een kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Ik geloof dat ze dat de FTU noemen. 't zijn er in ieder geval 2, waarvan 1 met een glas-aansluiting. Als ik het goed heb, schuif je 't kastje van je provider op de plek van een van deze twee.

Dit is in ieder geval alles wat je krijgt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siebsel schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:30:
Ik geloof dat ze dat de FTU noemen. 't zijn er in ieder geval 2, waarvan 1 met een glas-aansluiting. Als ik het goed heb, schuif je 't kastje van je provider op de plek van een van deze twee.

Dit is in ieder geval alles wat je krijgt ;-)
bedankt voor de info!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bijna goed:Heb je KPN of XS 4 all dan schuif je de modem van die provider inderdaad op de plek van de linkerkap. Vanaf daar gaat er dan 1 kabeltje richting het grote modem van KPN of XS4all (de Experiabox zeg maar) Heb je een andere provider (met analoge en DVB-c televisie) dan komt er een groot modem dat in zijn geheel op de plek van die twee witte kappen komt en waar meteen alle aansluitingen voor je TV, computer en telefonie op zitten.
En het is inderdaad een FTU met twee kappen die allebei een glasvezel beschermen. Ieder huis krijgt twee vezels namelijk. De ene wordt gebruitk voor analoge TV (behalve bij KPN en XS4all dus) en de andere voor alle andere diensten, dus IP-TV, internet en telefonie.

Zo ziet dat grote modem van Lijbrandt, Vodafone etc.. eruit:
http://www.google.nl/imgr...ed=1t:429,r:16,s:59,i:237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ik zie dat je het glasvezelmodem in de woonkamer krijgt. Hoe/Wanneer heb je dit afgesproken, want voor ons is dit natuurlijk ook de ideale plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Ah ok, dank voor de uitleg!

[edit] In de woonkamer zit ook m'n UPC aansluiting. Dus was 't vanzelfsprekend dat daar ook de glasaansluiting kwam, ondanks dat de meterkast makkelijker/dichterbij was. Als ik 'm in de meterkast had willen hebben, had ik zowat hemel en aarde moeten bewegen, althans, onze buurman had redelijk wat moeite om Reggefiber zover te krijgen de aansluitlocatie te laten verplaatsen.

Gelukkig kan ik makkelijk vanuit die hoek de kruipruimte in.

[ Voor 89% gewijzigd door Siebsel op 07-06-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ze komen in mijn kern pas aan het einde van het jaar, maar ze hebben nu in de buurt een gat gegraven.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ch1651.jpg

Ik weet niet waar het voor dient, het lijkt wel ter inventarisatie van wat er nu al ligt en hoe diep of iets dergelijks. Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Tc-Chub op 10-06-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Heeft iemand de maten van dat aansluitkastje wat in de meterkast moet ? Als ik die foto zo zie past dat nooit, dan moet hij met afstandsbusjes over een pvc leiding heen geplaatst worden.

Hoe lang zal het duren voor de eerste mensen in Ulft verbinding krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Nog iets anders misschien dat iemand dit weet, ik heb een abonnement afgesloten bij Lijbrandt voor alleen internet 50/50.
Op de nieuwe website van Lijbrandt wordt dit niet meer aangeboden. Krijg ik nu een verhoging naar 100/100 of heb ik pech gehad en te snel ja gezegd tegen dit abonnement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
jp73 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:03:
Heeft iemand de maten van dat aansluitkastje wat in de meterkast moet ? Als ik die foto zo zie past dat nooit, dan moet hij met afstandsbusjes over een pvc leiding heen geplaatst worden.

Hoe lang zal het duren voor de eerste mensen in Ulft verbinding krijgen ?
Check de planning voor aansluitinformatie:
Waarschijnlijk dus in juli / augustus.
jp73 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:10:
Nog iets anders misschien dat iemand dit weet, ik heb een abonnement afgesloten bij Lijbrandt voor alleen internet 50/50.
Op de nieuwe website van Lijbrandt wordt dit niet meer aangeboden. Krijg ik nu een verhoging naar 100/100 of heb ik pech gehad en te snel ja gezegd tegen dit abonnement ?
Ik heb een abbo bij concepts ICT afgesloten en die is ook automatisch verhoogd naar 100 / 100. Ik denk dat het bij jou ook gaat leiden tot een verhoging. Stel anders even je vraag in het algemene lijbrandt topic waar de webcare van hen actief is, of mail / bel de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een brief binnen dat ze het bij mij de 29ste binnen komen aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Maar weet iemand al wat de tijd tussen aansluiten en activeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:54
Iemand al aangesloten in Ulft (bedoel werkende verbinding)

Hier in de Lekstraat zijn ze bijna klaar met de kabels tot aan de gevel.

Volgens planning zou dit 19 juni zijn en de werkelijke
activering op 1 oktober)
Deze laatste info is gewoon te halen bij de glasvezelwinkel

Geef je postcode daar op en je weet je datum.
Eigenlijk zou je dit als modern bedrijf als reggefiber beschikbaar
moeten zetten op het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Hier in de Koepeloven ligt het straatwerk er net weer in en het gaat er allemaal weer uit. Het ziet er niet uit, alles moet opnieuw gelegd..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
enter81 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:53:

activering op 1 oktober)

Nog even geduld.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
enter81 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:53:

activering op 1 oktober)

Vanmiddag (net voor de regenbui) naar de glasvezelwinkel geweest, was ook benieuwd. Blijkt dat de planning in Terborg ligt :X
Volgende week maar eens naar Terborg om te kijken hoe snel ik van een werkende glasvezelverbinding kan genieten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
RHPJS schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:47:
[...]

Vanmiddag (net voor de regenbui) naar de glasvezelwinkel geweest, was ook benieuwd. Blijkt dat de planning in Terborg ligt :X
Volgende week maar eens naar Terborg om te kijken hoe snel ik van een werkende glasvezelverbinding kan genieten. :*)
Inderdaad de planning ligt in Terborg en er wordt in Ulft gegraven.
Ik weet niet wie over zoiets beslist maar logisch lijkt het met in
ieder geval niet.

De medewerker in Ulft was bij mij zo vriendelijk om mijn postcode
en huisnummer in te geven en kon me dus wel vertellen hoe de planning
was (inclusief voor welke provider ik had gekozen)

Weet iemand hoeveel Pops er staan in Ulft ?
Voozover ik weet (1 in de straat bij putman en 1 in de vogelbuurt)

Even ter info:
Lekstraat is klaar en nu zijn de Dommelstraat en
de Geulstraat a.s. week (vanaf 19 juni) aan de beurt.

.

[ Voor 7% gewijzigd door enter81 op 16-06-2012 16:33 . Reden: teovoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
enter81 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:30:
[...]

Even ter info:
Lekstraat is klaar en nu zijn de Dommelstraat en
de Geulstraat a.s. week (vanaf 19 juni) aan de beurt.

.
Wat bedoel je met klaar ? Zijn de kabels al tot in de meterkast aangesloten ?

In de Koepeloven ligt de kabel nu tot de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Toevallig dat ik net even langsreed, want er staat inderdaad één Pop bij Putman, die had ik nog niet gezien. Verder staat er langs het fietspad van de Roggestraat --> Hogeweg één inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
jp73 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:49:
[...]

Wat bedoel je met klaar ? Zijn de kabels al tot in de meterkast aangesloten ?

In de Koepeloven ligt de kabel nu tot de deur
Sorry voor de verwarring
Met klaar bedoelde ik (kabel tot aan de gevel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Zojuist ook een pop in de struiken zien staan bij Zeskamp in Ulft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Bij de buren hebben ze met het boren van de kabel naar de gevel de hemelwaterafvoer en het riool geraakt, buurman ging boven douchen en het water liep uit de wc beneden..

te Kloeze tot half twaalf 's avonds bezig geweest de zaak te repareren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dat is het nadeel met die tuinboringen, de helft van de tijd kijken ze niet of er überhaupt al iets ligt. Gelukkig is het allemaal gelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
Tc-Chub schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:59:
Ja dat is het nadeel met die tuinboringen, de helft van de tijd kijken ze niet of er überhaupt al iets ligt. Gelukkig is het allemaal gelijk opgelost.
Hoe wil je dit doen in een tuin die vol met planten staat, bij nieuwbouw woningen staat alles wel op de klic, maar bij veel huizen is in de loop van de tijd zo veel geklust en dingen aangelegd dat is niet te checken vooral als het bij elk huis anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Het boren ging hier ook heel lastig, er zit onder de straat allemaal puin door het zand, in de tuinen zelf ligt wel schoon zand dus met het boren was het bijna niet mogelijk rechtdoor te gaan door de verschillende hard heden.

(het is hier nieuwbouw 6 jaar oud)

bij mij lukte het na de derde poging, bij veel huizen hebben ze halverwege een sleuf moeten graven om te kijken waar de boor zat.

dan moet ook nog veel van het straatwerk opnieuw, dus het zit ze niet echt mee hier.

[ Voor 4% gewijzigd door jp73 op 22-06-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
Weet iemand wannneer de kabel werkelijk naar binnen gelegd
wordt in Ulft ?

Kan me voorstellen dat ze de aanleg voor de 1e pop bij Putman
de aansluitingen overal al wel hebben gegraven en aangelegd
tot aan de gevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij in de buurt van cafe de veldmuis in ulft is het helemaal klaar.
binnen waren ze met het aanleggen in 20 minuten klaar.

het is heel netjes en vakkundig gedaan.
er waren 3 mensen mee bezig.
1 buiten in de tuin , 1 voor het boren binnen en 1 voor het aansluiten binnen.

ik zou al een abo kunnen kiezen maar blijf voorlopig bij de upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Hoe gaat het dan dadelijk in de zomervakantie periode ? Ik kan me voorstellen dat dan veel mensen niet thuis zijn voor een aantal weken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jp73 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:20:
Hoe gaat het dan dadelijk in de zomervakantie periode ? Ik kan me voorstellen dat dan veel mensen niet thuis zijn voor een aantal weken ?
de mensen die het aanleggen hebben ook vakantie/bouwvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Ze komen hier maandag de 16e de zaak aansluiten in de meterkast. Ik hoop dat het dan niet te lang meer duurt eer de zaak werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
jp73 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:14:
Ze komen hier maandag de 16e de zaak aansluiten in de meterkast. Ik hoop dat het dan niet te lang meer duurt eer de zaak werkt. :)
Hier komen ze op 17 juli

Iemand enig idee hoeveel tijd er tussen het aansluiten in de meterkast
en het werkelijk acriveren van je provider zit

Nog verschillen per provider ?

25 Juli
Even een belletje gedaan en de 1e 2 pops van de totaal 3 aanwezige
in Ulft worden week 37 geactiveerd. (9 tm 15 september)
Voor die tijd zal er niets gebeuren denk ik !

[ Voor 20% gewijzigd door enter81 op 25-07-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Ik ben inmiddels volledig aangesloten en geactiveerd (Varsseveld). Afspraak met monteur was eigenlijk voor volgende week donderdag gepland, maar heb besloten dat ik 't ook best zelf kan, en met succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
Siebsel schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:43:
Ik ben inmiddels volledig aangesloten en geactiveerd (Varsseveld). Afspraak met monteur was eigenlijk voor volgende week donderdag gepland, maar heb besloten dat ik 't ook best zelf kan, en met succes ;)
Even een vraagje hoe lang er tussen heeft gezeten tussen
de oplevering in de meterkast tot aan de werkelijke activering ?

Hoe bevalt de aansluiting en wordt de beloofde snelheid
gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
enter81 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:58:
[...]

Even een vraagje hoe lang er tussen heeft gezeten tussen
de oplevering in de meterkast tot aan de werkelijke activering ?
Euhm, volgens dit topic was de oplevering, in mijn geval, 6 juni. 1 augustus heb ik de hele handel aangesloten. Kleine twee maanden dus. Maar ik hoorde van de KPN Glashelpdeskmedewerker dat er al vanaf 12 juli prik op de kabel zat.
Hoe bevalt de aansluiting en wordt de beloofde snelheid
gehaald ?
Tot nu toe goed. De speedtests die ik gedaan heb vallen wel een klein beetje tegen: bekabeld 90 down/50 up, wireless 50 down/40 up. Ga ik me binnenkort nog wel een keertje over buigen, wil op z'n minst 95/95 hebben. Wireless 50 down valt me erg tegen, had met het UPC modem geen enkel probleem om wireless de 60Mb dicht te trekken. Alles wel stabiel.

Het kastje voor TV vind ik wel fijner dan dat logge Cisco kastje van UPC wat ik had. Software werkt sneller/makkelijker. Beeldkwaliteit vind ik goed, maar nu ben ik daar niet zo'n zeikerd mee :+
Alleen met zo'n stopcontact-kastje het tv-signaal naar boven krijgen gaat bij sommige zenders nog niet helemaal goed (gelukkig een aantal die ik toch niet kijk, de belangrijkste/meeste doen het allemaal perfect, ook in HD). Maar dat niet alles helemaal goed doorkomt, komt misschien omdat ik stiekem toch een verlengsnoer op dat kastje heb aangesloten, wat afgeraden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
Siebsel dank je voor de heldere uitleg.

Het zal met de vakanties op het moment wel een beetje
langer gaan duren maar we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
Mensen met een KPN abo worden op het moment aangesloten.

Overige providers moeten nog even wachten tot eind september
lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
En heeft iemand het al werkend ?

Ik zit zo bij Lijbrandt, heb al wel een brief dat binnen 5-10 werkdagen iemand contact opneemt om het modem te plaatsen.

• enter81
jp73 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:27:
En heeft iemand het al werkend ?

Ik zit zo bij Lijbrandt, heb al wel een brief dat binnen 5-10 werkdagen iemand contact opneemt om het modem te plaatsen.
29 Augustus is er een kpn aansluiting gedaan bij een kennis van mij in Ulft. (rivierenbuurt)
14 augustus kpn aansluiting bij de overbuurman (ook kpn en rivierenbuurt)

Er komt schot in maar alleen voor de kpn abonnees lijkt het voorlopig.

Volgens de oplevercheck bij mijn eigen provider (concept) is het eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Mijn modem is gisteren geplaatst, ik weet alleen niet wanneer het abonnement geactiveerd wordt.

Er is wel een of andere test gedaan, maar wat weet ik niet ik was zelf niet thuis. Aankomende week maar eens mailen / bellen met lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
als ik inlog bij lijbrandt dan is het abonnement geactiveerd, als ik weer thuis ben maar even proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
jp73 schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:18:
als ik inlog bij lijbrandt dan is het abonnement geactiveerd, als ik weer thuis ben maar even proberen .
Ben benieuwd

Mooi om te horen dat er ook andere providers aan
het activeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
http://www.speedtest.net/result/2182912840.png

hij doet het, over 2 maanden maar upgraden naar 100/100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
Upgraden heeft alleen nut als je niet via wifi werkt anders loop je
tegen de beperking op van je wifi netwerk.

Maximaal haal ik met een wifi n300 netwerk 40 mbit up en down

Bekabeld 90 mbit up en down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
PROBLEMEN

Voor een ieder die problemen heeft met een glasvezel verbinding
is het m.i. slecht geregeld om het probleem op te lossen.

Als je bij een reseller zit als lijbrandt / concept / vodafone etc etc
dan wordt er bij een storing het doorgezet naar de netwerkbeheerder
(lees reggefiber in onze gemeente) en dan is het maar afwachten
hoe snel het wordt opgelost.

Zit nu al twee dagen zonder internet en krijg doodleuk het antwoord
dat het in behandeling is en het een aantal dagen kan duren.

Ik moet zeggen dat UPC dit in het verleden sneller oppakte / oploste

Volgens mij komt dit omdat UPC een eigen netwerk heeft
en niet hoeft te leuren bij een derde partij om even te kijken
wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Iedereen is van elkaar afhankelijk, dus voordat er een storing wordt opgelost moet elke partij apart benaderd worden.

Van de week beginnen ze met het graafwerk in Terborg. Toch weer wat eerder dan verwacht gezien men in november zou beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
enter81 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:52:
[...]

Upgraden heeft alleen nut als je niet via wifi werkt anders loop je
tegen de beperking op van je wifi netwerk.

Maximaal haal ik met een wifi n300 netwerk 40 mbit up en down

Bekabeld 90 mbit up en down
Ik gebruik een synology nas als server dus die 100/100 kan ik wel gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
Tc-Chub schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:12:
Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Iedereen is van elkaar afhankelijk, dus voordat er een storing wordt opgelost moet elke partij apart benaderd worden.

Van de week beginnen ze met het graafwerk in Terborg. Toch weer wat eerder dan verwacht gezien men in november zou beginnen.
Mooi om te horen dat er schot in komt ook in Terborg en ik hoop voor iedereen
zonder problemen.

[ Voor 57% gewijzigd door enter81 op 12-10-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ze zijn nu vollop bezig in Terborg. Nu ik het zo allemaal aanschouw snap ik nog steeds niet helemaal hoe het nu werkt. Ik dacht eerst dat ze iedere kabel zonder onderbrekingen vanaf de PoP naar je woning leggen, maar dat is volgens mij niet het geval.

Ik zie dat ze vanaf de POP overal dikke kabels in de grond stoppen waar dan weer meerdere aansluitingen in zitten. Klopt het dan dat iedere dikke kabel naar een wijk / straat gaat en dat de losse glasvezel kabels dan weer op zo'n dikke kabel worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ja en nee... Vanuit de PoP loopt een dikke kabel naar 5 of 6 verschillende ondergrondse distributiepunten.Een grote box in de grond dus. Die dikke kabel bevat 6 of 7 lege tubes van 14mm. Elke tube is bedoeld voor 1 ondergronds punt waar maximaal 48 woningen op zitten. Eentje moet altijd leeg blijven als reserve voor nieuwbouwtjes of zo. Er kan dus gekozen voor een voor een 6x14 of een 7x14. Maakt niet zoveel uit maar die keuze is er wel en ligt bij de aannemer.
In jouw geval:
Een tube wordt vanaf de PoP met een 96-voudige glasvezel volgeblazen tot aan dat distributiepunt. Het kabeltje van jouw woning bevat 2 glasvezels en loopt vanuit jouw meterkast naar de straat en dan in de sleuf mee naar het distributiepunt. Daar worden de twee vezels gelast (gesmolten dus) aan de twee vezels die in die 96-voudige glasvezel zitten en bestemd zijn voor jouw woning. Je kan je voorstellen wat een heidens karweitje dat is om te doen voor alle 48 woningen (96/2=48). En dat keer heel veel (voor de hele plaats).

Dus vanaf de passieve kant van de PoP is er 1 las tussen daar en jouw woning. Feitelijk zijn het er meer want elke stekker op de vezel (een pigtail) telt ook als een las. Aan jouw kant zit er een pigtail in de aansluiting en aan de kant van de PoP ook. Dus drie in totaal per vezel, en dus 6 lassen per woning.

En dan nog een minimaal verlies hebben.. Wat een mooie techniek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Het lijkt op het moment een beetje stil te liggen in de Oude IJsselstreek. De eerste huisaansluitingen in mijn woonplaats zouden volgens de eerste planning plaatsvinden in nov 2012. Dit werd vervolgens opgeschoven naar maart, toen naar April en nu staat er al weer half mei.

Een beetje jammer zo. Scheelt dat diensten zoals Netflix toch nog niet in Nl beschibkaar zijn en ondertussen KPN de telefooncentrale heeft geuprade en ik nu kan downloaden met 1.4 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een update van de laatste status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om zelf maar een update te geven. Wij hebben een brief gekregen waarin een afspraak gepland kan worden om (eindelijk) aangesloten te worden. Afspraak voor begin mei (Silvolde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

hier in Terborg ook sinds een paar dagen online. activatie ging eerst mis omdat er in de pop hardware defect was. Is nu opgelost en ik haal de volle 50-50 full duplex :)
Pagina: 1