Afhandeling garantie mengpaneel escaleert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Op 17 december 2010 heb ik bij Feedback Muziek in Utrecht een Behringer DJX 750 mengpaneel met 2 jaar garantie gekocht.

Een half jaar laten vielen de LED VU-meters soms op onverklaarbare wijze uit. Wanneer het mengpaneel uit werd gezet en direct weer werd ingeschakeld, werkten ze weer. Hoeveel dit niet hoort heb ik mij hier verder niet aan gestoord, omdat dit de werking niet beïnvloedde.

In november 2011 functioneerde het rechter kanaal opeens niet meer goed. Het uitgangsniveau was zachter, en wanneer een schuif op maximaal werd gezet, kwam er alleen maar luid gekraak uit dat rechter kanaal.

Om andere oorzaken uit te sluiten, heb ik de complete bekabeling van de cd-spelers naar het mengpaneel, de bekabeling naar de compressor/limiter en naar de eindversterker vervangen. Dit bracht geen verbetering. Als ik een geluidsbron rechtstreeks (dus zonder het mengpaneel) aansloot, dan werkte alles gewoon goed.

Op 8 december 2011 heb ik het mengpaneel in de winkel in Utrecht ingeleverd ter reparatie. De klachtomschrijving was een beknopte versie van wat ik hierboven uiteen heb gezet. Er is toen mondeling afgesproken dat de reparatie ongeveer 4 weken in beslag zal nemen. Dit staat tevens op de reparatiebon: "Houdt u er rekening mee dat de gemiddelde reparatieduur 4 weken is".

Toen ik na een maand nog niks had vernomen, heb ik zelf telefonisch contact opgenomen met het hoofdfiliaal in Rotterdam. De reparaties van alle vestigingen worden namelijk doorgestuurd naar Rotterdam en daar wordt ook naar verwezen op de reparatiebon.

De uitkomst van dit gesprek was dat ze de status niet weten, omdat het mengpaneel bij Behringer in Duitsland lag, en dat het zeker nog 3 weken kon duren.

Na die 3 weken ben ik weer gaan bellen en ze wisten me nog niks te vertellen. Men zal dit keer navraag gaan doen bij Behringer en mij terugbellen of mailen. Dit hebben ze verzuimd.

Vorige week vrijdag heb ik een mail gestuurd waar het mengpaneel bleef en ik kreeg toen een reactie dat het mengpaneel binnen was gekomen en doorgestuurd naar het filiaal in Utrecht. Ik zal worden gebeld als deze voor me klaarlag. Omdat ik maar niet werd gebeld, heb ik gisteren zelf maar gebeld en toen wisten ze mij te melden dat het mengpaneel binnen was gekomen.

Gisteren ben ik met het OV naar Utrecht afgereisd en na lang zoeken vonden ze de doos met het mengpaneel en bij het uitpakken trof men een formulier aan waarop stond dat het mengpaneel niet gerepareerd is, omdat ze de defecten niet hebben kunnen constateren..

Het enige wat ze konden doen is het mengpaneel weer retour sturen met dezelfde klachtomschrijving. Ik zie de bui al hangen dat het mengpaneel weer 2 maanden weg is, terwijl ik hem eind van de maand keihard nodig heb. Het advies was om te bellen met Rotterdam en de klacht voor te leggen, maar ze nemen op dit moment de telefoon niet op.

Iemand enig idee hoe te handelen nu? Ik heb helaas geen rechtsbijstandverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

SeatRider

Hips don't lie

Toch wel bellen met Feedback; op nette toon aangeven wat je probleem is en vragen of ze willen meedenken aan een oplossing. Ik gok dat je een ander mengpaneel in bruikleen krijgt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
SeatRider schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:59:
Toch wel bellen met Feedback; op nette toon aangeven wat je probleem is en vragen of ze willen meedenken aan een oplossing. Ik gok dat je een ander mengpaneel in bruikleen krijgt.
Eens. Mijn ervaring met Feedback is dat ze in zulke gevallen, mits je rustig blijft, erg coulant zijn. Meestal hebben idd nog wel een leen mengpaneel liggen wat je even kan gebruiken.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:26
Ondanks dat iedereen natuurlijk recht heeft op werkende producten is het bij proaudio apparatuur natuurlijk wel zo dat het merk Behringer het goedkoopste van het goedkoopste is en je dus ook heel weinig kan verwachten qua kwaliteit. Echte meuk koop je natuurlijk bij de kijkshop :) Dat ze je mengpaneel niet gerepareerd hebben verbaasd me dan ook niks, het uurloon van die gasten is de reparatie gewoon niet waard. Jammer genoeg is het natuurlijk ook vaak zo is dat service ook een prijskaartje heeft. Daarin kan je ook gewoon niet veel van Behringer verwachten.

Conclusie, zet gewoon in op een nieuw exemplaar. Dat zal voor alle partijen de makkelijkste en goedkoopste oplossing zijn als het om deze prijsklasse gaat.

Ik sluit me voor de rest natuurlijk aan bij de andere tips :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Als je als winkelier niet instaat voor de kwaliteit van de producten, dan moet je ze ook niet gaan verkopen.

Ik heb gewoon recht op een goed werkend gerepareerd of vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

CurlyMo schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:08:
Ondanks dat iedereen natuurlijk recht heeft op werkende producten is het bij proaudio apparatuur natuurlijk wel zo dat het merk Behringer het goedkoopste van het goedkoopste is en je dus ook heel weinig kan verwachten qua kwaliteit. Echte meuk koop je natuurlijk bij de kijkshop :) Dat ze je mengpaneel niet gerepareerd hebben verbaasd me dan ook niks, het uurloon van die gasten is de reparatie gewoon niet waard. Jammer genoeg is het natuurlijk ook vaak zo is dat service ook een prijskaartje heeft. Daarin kan je ook gewoon niet veel van Behringer verwachten.

Conclusie, zet gewoon in op een nieuw exemplaar. Dat zal voor alle partijen de makkelijkste en goedkoopste oplossing zijn als het om deze prijsklasse gaat.

Ik sluit me voor de rest natuurlijk aan bij de andere tips :)
Noujazeg. Alhoewel ik het met je eens ben dat Behringer niet al te best is neemt dat absoluut niet weg dat je gewoon garantie hebt. Lekker makkelijk onderuit komen zo. "Het is goedkoop, dus hoef je je als fabrikant niet aan de wettelijke garantie te houden" 8)7

TS: Feedback bellen. Probleem voorleggen, desnoods langsgaan om het probleem te demonstreren. Dit moet binnen redelijke termijn opgelost worden, desnoods geeft FB je maar een nieuwe tafel. Je hebt een koopovereenkomst met FB en niet met Behringer, dus FB moet het voor je oplossen. Nog eens 2 maanden wachten is geen acceptabele oplossing.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een leenapparaat heeft bij dergelijke 'reparatie'tijden weinig met coulance te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

En om nog even op het probleem zelf door te gaan, heb je het geprobeerd zonder compressor/limiter? Misschien had je het mengpaneel op 1.5v output staan, en heb je daarmee 1 van die apparaten om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:26
Wokkels schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:17:
"Het is goedkoop, dus hoef je je als fabrikant niet aan de wettelijke garantie te houden" 8)7
Dat hoor je me natuurlijk niet zeggen.

Andere voorbeelden, binnen mijn ervaringen:
- De Acer laptop van mijn vriendin ging net buiten de garantie kapot. Maar dat is precies de ervaring die ik met hun systemen heb. Ik prefereer Dell aangezien. Geen enkele fabrikant staat te springen om reparaties uit te voeren maar ik heb gemerkt dat dit bij Dell toch wel het snelst gaat.
- Ik koop liever mijn tablet bij bijv. MyCom dan bij Bart Smit of Kijkshop. Dan kan je toch andere service/kwaliteit verwachten.

Hetzelfde geldt voor Feedback. Zij verkopen voor een bepaalde prijsklasse en doelgroep. Fatsoenlijke klassiek gitaren hebben ze bijvoorbeeld niet meer boven de 1500 euro dat is marketing technisch niet interessant. Ik ken personen die bij Feedback een Ibanez akoestische gitaar hebben gekocht voor 200 euro maar waar mijn open haard nog niet eens mee wil aanmaken. Terwijl er in voor die prijs stuk een stuk beter klinkende gitaren te koop zijn (al moet je natuurlijk niet teveel verwachten) dan een Ibanez.

Hoewel garantie natuurlijk garantie is, dat betwijfeld niemand, is de keuze voor Feedback er wel eentje voor koopjes jagers. Dat het dan wat langer duurt qua afhandeling is jammer genoeg daar inherent aan.

Dus mijn conclusie is. Zodra je apparatuur (zoals de TS aangeeft) keihard nodig hebt, moet je geen Behringer kopen maar iets meer geld willen uitgeven voor goede apparatuur in een winkel die wat meer op de service, dan op de prijs zit.

En opnieuw, dat het zo werkt is natuurlijk jammer, maar dat is mijn (praktijk)ervaring.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
SeatRider schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:27:
En om nog even op het probleem zelf door te gaan, heb je het geprobeerd zonder compressor/limiter? Misschien had je het mengpaneel op 1.5v output staan, en heb je daarmee 1 van die apparaten om zeep geholpen.
Ja ook zonder de compressor/limiter, maar bracht geen verbetering.

Wanneer ik in plaats van het mengpaneel, mijn telefoon of laptop op de compressor/limiter aansluit, dan werkt alles wel naar behoren.

[ Voor 44% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-02-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 07:37
Zelfde ervaring met Feedback. Heb daar ooit een Tascam DM3200 gekocht (3500 euro destijds) die na een een jaar kapot ging, begon te kraken na 10 minuten als hij opgestart was, geluid bleef degraderen tot je alleen nog maar ruis had. 6 maanden in totaal onderweg geweest omdat ze 'het defect niet konden vinden,' keer op keer bellen, daarheen brengen. Natuurlijk zijn ze ook afhankelijk van de fabrikant voor reparatie bij zulke dingen, maar de communicatie was 3x niks. Hoop dat het bij jou beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
begintmeta schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:23:
[...]

Een leenapparaat heeft bij dergelijke 'reparatie'tijden weinig met coulance te maken.
Kan jij helemaal niets over zeggen zonder te weten over welk apparaat het gaat. Stel dat het een mengpaneel is van 8 tientjes, dan gaan ze echt geen leen mengpaneel meegeven (daar de leenspullen vaak honderden euro's kosten).

Daarnaast, maar dat weet ik niet zeker, zijn ze niets verplicht.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
ChojinZ schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:32:
[...]

Kan jij helemaal niets over zeggen zonder te weten over welk apparaat het gaat. Stel dat het een mengpaneel is van 8 tientjes, dan gaan ze echt geen leen mengpaneel meegeven (daar de leenspullen vaak honderden euro's kosten).

Ik kreeg niet eens een leen tafel, ga maar huren was de suggestie. Op zulke bedragen is dat niet grappig.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Fiber- schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:33:
[...]

Ik kreeg niet eens een leen tafel, ga maar huren was de suggestie. Op zulke bedragen is dat niet grappig.. |:(
Tja, erg lullig voor je. Zeker met zo'n duur apparaat zou je dat wel verwachten. Maar blijkbaar verschilt het dus per persoon. Ik heb hetzelfde mee gemaakt (nuo ecler 3 die gaar was) en kreeg netjes een pioneer DJM1000 mee. Vond dat zelf erg netjes van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
ChojinZ schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Tja, erg lullig voor je. Zeker met zo'n duur apparaat zou je dat wel verwachten. Maar blijkbaar verschilt het dus per persoon. Ik heb hetzelfde mee gemaakt (nuo ecler 3 die gaar was) en kreeg netjes een pioneer DJM1000 mee. Vond dat zelf erg netjes van ze!
Denk ook dat DJ spul vaker terug komt bij ze en dat ze daarvoor leen spul hebben liggen, digitale mixers hebben ze niet even staan om uit te lenen denk ik. Ik zou gewoon blijven bellen en zeuren TS, dat werkt het beste bij ze is mijn ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Fiber- schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:39:
[...]

Denk ook dat DJ spul vaker terug komt bij ze en dat ze daarvoor leen spul hebben liggen, digitale mixers hebben ze niet even staan om uit te lenen denk ik. Ik zou gewoon blijven bellen en zeuren TS, dat werkt het beste bij ze is mijn ervaring. :)
Ja, want iedereen wil graag een notoire zeur helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
SeatRider schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:40:
[...]

Ja, want iedereen wil graag een notoire zeur helpen?
Nee, net als ik 6-7 maanden op je reparatie gaan zitten wachten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Fiber- schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:42:
[...]

Nee, net als ik 6-7 maanden op je reparatie gaan zitten wachten. |:(
Dat is ook waardeloos natuurlijk, en buiten alle proporties, maar met stroop van je meer vliegen dan met azijn... ben het wel met je eens dat de rek er eens uit is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat hierboven staat klopt natuurlijk zeer zeker tot op zekere hoogte, maar sommige vliegen lusten gewoon geen stroop terwijl ze wel gevoelig zijn voor insecticiden.
ChojinZ schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:32:
[...]

Dat ligt toch wat genuanceerder, er zijn al wel wat zaken hierover op het forum gepost, IMHO zou het onredelijk zijn in dit geval niet iets meer te doen om de overlast te beperken. Coulance zou ik dat in ieder geval niet noemen. Zie ook mijn post elders. Een gelijkwaardig leenapparaat is nou ook niet bepaald een grote investering voor de winkel (maar dat is natuurlijk niet zo relevant, nog los van dat je, als je niet in staat bent dergelijke overeenkomsten goed na te komen, misschien gewoon maar geen goedkope apparaten moet verkopen of een zo kleine marge zou moeten hanteren). Maar goed, meningen verschillen.

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 10-02-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Goed nieuws:

Nadat ik ze de hele ochtend telefonisch niet kon bereiken, werd er uiteindelijk opgenomen. Ik heb ze de situatie uitgelegd en ik zal worden teruggebeld, wat zojuist ook is gebeurd.

Ik krijg vanuit het centrale magazijn een gloednieuw mengpaneel toegestuurd, dus ik hoef er de deur zelfs niet voor uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:55:
Goed nieuws:

Nadat ik ze de hele ochtend telefonisch niet kon bereiken, werd er uiteindelijk opgenomen. Ik heb ze de situatie uitgelegd en ik zal worden teruggebeld, wat zojuist ook is gebeurd.

Ik krijg vanuit het centrale magazijn een gloednieuw mengpaneel toegestuurd, dus ik hoef er de deur zelfs niet voor uit! :)
En heb je bij dit gesprek stroop of azijn gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:55:
Goed nieuws:

d:)b
Ben blij dat je hebt bewezen dat de vooroordelen over FB van CurlyMo in ieder geval niet altijd waar zijn. Service bestaat gelukkig nog. :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
SeatRider schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:03:
[...]

En heb je bij dit gesprek stroop of azijn gebruikt? :)
Stroop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Werkt vaker dan je denkt. En werkt het niet, kan je altijd nog overstappen op azijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

klopt - als je als klantenservice de hele dag azijn te drinken krijgt, is een likje stroop al een hele verbetering.
Dat gezegd hebbende zou een winkel óf het met de klant ipv de fabrikant moeten regelen óf het product niet meer verkopen - ook op goedkopere producten is de marge voldoende om een exemplaar te kunnen vervangen - al zij het re-furbished. Kunnen ze dat niet, dan hebben ze weinig toegevoegde waarde ten opzichte van ebay ... Ik koop daar veel spul, ook audio, en al zou 30% spontaan uitvallen dan nog ben ik goedkoper uit ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Gisteren heb ik het nieuwe mengpaneel in ontvangst mogen nemen. :)

Het betreft zelfs de nieuwere versie, de DJX 900 USB met optisch crossfader en ingebouwde geluidskaart. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi :)

Het is wel jammer inderdaad dat je bij feedback vaak echt even door moet prikken voor er iets gebeurd... Destijds was mijn bestelling zoek terwijl ik 3x had laten bevestigen dat hij écht die week moest binnenkomen. Hadden ze het als gewoon pakket aangeboden terwijl het te zwaar was - bij PostNL weet dan blijkbaar niemand meer waar het is.

In plaats van dat zij iets ondernamen, heb ik ~100 euro aan telefoonkosten en meerdere uren kunnen maken de boel gelokaliseerd te krijgen. Voet bij stuk gehouden over de gang van zaken, en dat ik compensatie verwachtte. Kwamen ze met 100 euro retour op de aanschaf - wat ik al lang en breed had verbeld, en wat voor hun geen les zou zijn want nog steeds winst.

Na veel vijven en zessen over rechten en aansprakelijkheid, is het toen bij de eigenaar gelegd omdat ook de kantoormanagers zich geen raad meer wisten met mijn standvastigheid. Door hem uiteindelijk gebeld (heb de 06 nog ergens, maar laat ik die maar voor me houden ;) ) en hij bood een tegoedbon van EUR250 aan (aankoop van EUR650).

Verhaal geheel uitgelegd en gezegd dat hij zijn tegoedbon mocht houden; waar het mij om ging is dat de klacht serieus genomen zou worden, en er wat zou veranderen in de toko. Ik hoopte dat die aanpak meer indruk maakte dan overkomen als iemand die gewoon geld wou zien - jammer te lezen dat het nog steeds dozenschuiven is met een hoop gezeur als je eens wat hebt... Als je door de bureaucratische laag bent, zijn ze inderdaad heel schappelijk, zonder meer. Alleen die laag...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 18:05 ]

Pagina: 1