Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Tweakers,

Op het moment ben ik voor een bedrijf bezig om een nieuw Remote Desktop pakket uit te zoeken. De enige echte noodzakelijkheid is dat het sessies kan overnemen en dat de verbinding goed beveiligd moet zijn.

Zelf heb ik al een paar pakketten uitgezocht die interessant zijn. Zo heb ik op het moment:

- Ammyy admin
- Teamviewer
- LogMeIm
- Radmin
- Real VNC Enterprise

Op het moment draait een VNC oplossing, maar aangezien die niet up-to-date is en de free versie draait, is die aan vervanging toe.

Het beste zou zijn als er een pakket beschikbaar is die een deployment kit heeft waardoor er geen verbinding gemaakt wordt met servers van de software, maar met een lokale eigen server met daarop de software geinstalleerd.

EDIT: Ik weet alleen dat VNC Enterprise een deployment kit hebben, van de rest kan ik het zo 1,2,3 niet vinden op hun site.
alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Batiatus op 10-02-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Wat is je doel ?

Eindgebruikers die hun desktop overnemen om bijvoorbeeld thuis te werken?
beheerders die desktops over nemen?
Is er al een VPN voorziening?
Wat is er nu in gebruik en vooral op welke manier.
Wat zijn de verdere 'eisen'

Kortom, beschrijf vooral eerst eens wat je wilt en hoe zaken nu gaan voordat er een zinnig antwoord gegeven kan worden.

even simpel, VNC kan je ook van UltraVNC gebruiken, deze is open source, de setup is te customizen en er is geen verbinding nodig met servers van VNC oid.

[ Voor 20% gewijzigd door Powermage op 10-02-2012 11:34 ]

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
dameware?

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik gebruik hier op het bedrijf Teamviewer. En dat werkt gewoon goed. Makkelijk voor de eind gebruiker (ook erg belangrijk!)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:49
Je kan ook de remote desktop gebruiken van Microsoft Office Communicator.
Veilig genoeg, mensen geven zelf aan dat ze hun desktop willen delen met degene met wie ze aan het praten zijn.
Standaard alleen view rechten totdat de gebruiker de controle aanpast.
http://office.microsoft.c...-sharing-HA010291521.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Terminal servers? VDI?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik denk dat het beter is als de TS duidelijk maakt wat de eisen qua functionaliteit zijn dan er maar op los te speculeren.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 10-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Excuses voor de onduidelijkheid.

De service is bedoeld om beheerders systemen over te laten nemen. Hieraan zitten dan wel wat eisen. Zo moet het voor de gebruiker duidelijk zijn dat zijn systeem wordt overgenomen. Dus het moet niet zo zijn als bij VNC dat de systeembeheerder gewoon bij het systeem kan meekijken. Een melding op het scherm van de gebruiker, zoals bij AmmyyAdmin, waarin de gebruiker nog kan kiezen wat degene die het overneemt zoal kan doen (zoals Filesharing, RD, Voicechat e.d.).

Daarbij heb ik gekeken naar Teamviewer, maar bij Teamviewer gaat de viewer naar de Master Teamviewer (servers van Teamviewer zelf) en dan pas naar de client. Waarin een Public/private key wordt gebruikt.
Het liefste staat hier lokaal of in een andere vestiging een Teamview server (weet niet of hun een deployment kit hebben). Ben er zelf niet volledig van overtuigd dat het geweldig beveiligd is en hoe dat hun public/private syteem werkt. Ook willen we zo weinig mogelijk gebruik maken van bedrijven die vestigingen in de V.S. hebben staan ivm de patriot ACT.

Terminal servers zijn ook geen oplossing. Er draait hier namelijk al een Citrix oplossing met lokale PC's.

De Microsoft Office communicator ken ik verder helemaal niet en zal er eens onderzoek op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Je kunt eens kijken naar Dameware. Deze geeft een melding bij het overnemen, maar vraagt geen toestemming.De client push't hij zelf. Dus er is niks nodig op de client. Of remote assistance van Windows anders?
Van dameware is er een 30 dagen versie beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door m3gA op 10-02-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij remote assistance kun je de boel bekijken en kan je dus na toestemming van de client ook de boel overnemen. Maar je kunt dus nooit zelf op de User Account Control knoppen drukken dat moet de client altijd zelf doen..... dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46
@TS:
Je draait Citrix. Maar wil je de Citrix sessie overnemen ?
Of wil je de lokale pc zien ?

Indien je de Citrix sessies wilt overnemen zou ik gewoon Citrix shadow gebruiken.
En als je de lokale pc wilt overnemen binnen het eigen LAN zou ik gaan voor Dameware. Dat is sowieso een handig pakket voor de syteembeheerder.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38
Ik zou eens kijken naar Kaseya
http://www.kaseya.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Laatst online: 18-06 12:26
Waarom dus niet de standaard in microsoft gebakken remote assistance als je toch overal full desktops hebt staan? je kan als beheerder een invite sturen, iemand moet die accepten en je kan eea doen.
Kaseya is vooral bedoeld voor een Managed Service Provider en way overkill voor zo een situatie als dit.
overigens geef ik dan liever de voorkeur aan N-Central (van N-able)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bomgar?

www.degroot-it.nl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Citrix shadowing werkt ook prima de gebruiker krijgt vooraf een melding of hij wel of niet zijn sessie wil delen. Je kan met policies instellen of een user alleen mag meekijken of ook wat mag doen.

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

Wij gebruiken NetSupport Manager.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mutsje schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:58:
Citrix shadowing werkt ook prima de gebruiker krijgt vooraf een melding of hij wel of niet zijn sessie wil delen. Je kan met policies instellen of een user alleen mag meekijken of ook wat mag doen.
Dat ligt eraan hoe je het vooraf hebt ingesteld. Als je de server installeert met shadowing zonder meldingen krijg je het later ook niet meer aan. En shadowing werkt niet als de gebruiker 2 monitoren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaNuZz
  • Laatst online: 02-09 11:07
m3gA schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:15:
[...]

Dat ligt eraan hoe je het vooraf hebt ingesteld. Als je de server installeert met shadowing zonder meldingen krijg je het later ook niet meer aan. En shadowing werkt niet als de gebruiker 2 monitoren heeft.
Echt wel, als je de servers installeerd met waarschuwing of shadowing disabled dan krijg je het later via policies inderdaad NIET meer aan, maar andersom kun je dit prima met policies regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46
m3gA schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:15:
[...]

Volgens mij is daar een hotfix voor gekomen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinyme
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Indien je een helpdeskpakket met intel vpro wil helpen testen heb ik wel een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tinyme schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:52:
Indien je een helpdeskpakket met intel vpro wil helpen testen heb ik wel een oplossing
Het zou kunnen dat hij na 13 maanden wel een idee heeft van wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Indien je acquisitie wilt plegen in een oud weggezakt topic heb ik wel een oplossing :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.