Wharfedale speakers, goede keus?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Beste medetweakers,

Mijn huidige setup in de woonkamer is als volgt:

Harman Kardon AVR 247 versterker
Harman Kardon TS11 5.1 speakerset met 200w actieve subwoofer

Ondanks dat het geluid op zich prima is wil ik toch langzaamaan van de melkpakjes af. Mijn plan is om eerst de frontspeakers en de center te vervangen, en op een later moment de surround speakers en eventueel de subwoofer.
Nu is mijn oog gevallen op de volgende speakers:

Front:

Wharfedale Crystal CR30.5:
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_315/B342681.jpg
Transducer Complement 2.5-way
Format floorstander
Bass 6.5" 170mm
Bass/Midrange 6.5" 170mm
Tweeter 25mm tex
Power 25 - 200w
A/V Shielded no
Nominal Impedance 6 Ohms
Sensitivity (2.83V @ 1M) 88 dB
Frequency Range at -6dB 40 Hz - 24 kHz
Dimensions (mm) -
Height 970
Width 205
Depth 240
Ht on spikes/plinth 1008
Net Weight 12.8kg

Center speaker:
Wharfedale Crystal CR30.C:

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_315/B342796.jpg
Transducer Complement 2-way
Format A/V
Bass 5" 130mm x 2
Bass/Midrange --
Tweeter 25mm tex
Power 25 - 125w
A/V Shielded yes
Nominal Impedance 6 Ohms
Sensitivity (2.83V @ 1M) 86 dB
Frequency Range at -6dB 70 Hz – 24kHz
Dimensions (mm) -
Height 172
Width 415
Depth 172
Ht on spikes/plinth --
Net Weight 5.4kg

Ik heb welgeteld één review kunnen vinden op een Duitse website: http://www.hifitest.de/te...crystal_3-serie_3260.php#

Hier is de set als soort van "Beste Koop" getest.

Wat zijn jullie ervaringen met het merk Wharfedale, en is er misschien iemand die deze speakers heeft of heeft gehoord?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:42
Ik heb zelf sinds oktober vorig jaar de Diamond 10 serie thuis staan.

Fronts: 2 x Diamond 10.5
Center: Diamond CS
Rear: 2 x Diamond 10.1
Sub: Diamond 10.MX 150w
(Aangestuurd door een Pioneer VSX-921)

Gewoon mooi goed geluid wat er uit komt en heb ze eigenlijk op de gok gekocht zonder vooraf te luisteren. Maar zelf ben ik niet onwijs kritisch met het geluid wat er uit komt. Ik kwam ook van de melkpakjes af en dan is dit toch een behoorlijke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:31
Volgens mij wat ik hier op Tweakers. (kan zo het topic niet vinden) ooit heb gelezen is Wharfdale een goed merk.
Volgens mij hadden ze het toen over die glazen modellen.

Zelf zit ik toevallig ook te kijken naar Wharfedale en vind de prijs alleszinds meevallen.

[ Voor 40% gewijzigd door Arunia op 10-02-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 18:48
Laat je oren beslissen. Wharfdale is zeker geen slecht merk, maar dat zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:17

FeaR

In GoT we trust

Arunia schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:37:
Volgens mij hadden ze het toen over die glazen modellen.
Wharfedale en glazen speakers? Ik ken wel de glazen speakerstands van Wharefale. Ben je niet in de war met Waterfall Speakers?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
FeaR schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:03:
[...]

Wharfedale en glazen speakers? Ik ken wel de glazen speakerstands van Wharefale. Ben je niet in de war met Waterfall Speakers?
Oeh, je hebt helemaal gelijk. Lijkt ook op elkaar qua naam.

Om even toch wat nuttigs toe te voegen (zit zelf ook reviews te lezen):
http://www.fwdmagazine.be...diamond-10-2-luidspreker/
Het is een mooie opstap naar echt high-end. Dus veel beter dan melkpak en soundbars.
Druk bezette muziek stukken hebben ze wel ietwat problemen mee, maar voor de rest zijn ze best zuiver.

Hmm, gaat over de 10.x serie. De 10.5 in een andere review (welke lijkt op die bovenstaande van jouw) geven ze ook de midrange als minpunt op.

[ Voor 46% gewijzigd door Arunia op 10-02-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61754

Er staan op dagaanbiieding vandaag ook een paar hele mooie (en goed klinkende) Boston Acoustics A250. Ik heb zelf een paar A25, en wat een kwaliteit voor het geld, ongeevenaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Wel goed spul, Boston Acoustics, maar het design is net niet wat ik zoek, en ik wil het in de toekomst uit breiden naar 5.1.
Van deze serie weet ik in ieder geval vrij zeker dat ik het komende jaar nog kan bijkopen.

Jammer alleen dat de winkel waar ze lekker goedkoop zijn (gevonden via Marktplaats) slecht reageert, eenmanszaak zo te zien... (www.onlinezhopping.nl)

[ Voor 49% gewijzigd door A-Tray op 10-02-2012 13:52 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
En zojuist belde de winkel mij terug, vriendelijke kerel aan de lijn gehad. Nu nog maar even thuis met mijn vrouw overleggen/overtuigen, zij vind de speakers toch wat groot. Nu zijn we melkpakjes gewend natuurlijk, maar het zijn toch flinke apparaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vaak is dat het "probleem". Moeder de vrouw.
Hier eigenlijk ook. Ikzelf zou best zuilen willen, maar zij (snap het ook wel) vind het niet mooi. Heb haar wel al boekenplank modellen aangemeten. Dat vind ze dan wel te doen. Heb ik eindelijk beter geluid voor muziek.

Succes, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 15:40
Ik heb ze laatst beluisterd en vond ze erg wollig. Zowel met pioneer als met een neutrale stereo amp. Niet mijn ding.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 23:18
Vaak is dat het "probleem". Moeder de vrouw.
Ik lees dat echt vaak op tweakers en ik snap niet dat zoveel vrouwen daar een probleem van maken en vervolgens snap ik niet dat zoveel mannen geen ruggegraat hebben.

Als man zijnde laat je je vrouw/vriendin toch ook niet beslissen welke computer je koopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:32
Inderdaad, losstaand van het speakerverhaal: speakers en grootte kies ik van de TV hoek, dat is nu eenmaal mijn ding, en daar moet ze maar rekening mee houden, en zolang dat van twee kanten komt vindt ze dat prima...

Nu, als je toch wat de speakers betreft een consensus wilt bereiken: ik heb de Diamond 10.1's al eens gehoord, en ik verschoot echt wat voor mooi en helder geluid uit die dingen kwam, ongelooflijk veel value for the money en mijns inziens ben je hier heel goed mee af...

Ikzelf twijfel nog een beetje tussen Monitor Audio RX1's als fronts en dan later een overstap te maken naar de vloerstaanders van Monitor Audio (BX5's) en dan de RX1's naar achter verplaatsen, maar ik vind de subwoofers bij Monitor Audio wel ongelooflijk duur... En weet dus voorlopig niet wat ik bij die RX1's zou plaatsen dan van een ander merk (Wharfedale Diamond 10MX, maar weet niet of ik daarmee mijn MA's te kort schiet...)

Nu, wat een Belgische hifi-dealer (Ghijsens in Hasselt) betrof: RX1 is de referentie qua boekstaanders... Kan je misschien ook eens naar kijken om net dat meer te hebben ten op zichte van de Diamond 10.1 en toch niet voor vloerstaanders te gaan...

Volgens hem is de Diamond 10.1 echt wel een goede koop, maar situeert zich wat onder de RX1's...

Gewoon mijn mening maar even, ik wil absoluut je topic niet kapen: slotsom: Wharfedale leek me over de hele lijn een prima merk en in het bijzonder de 10.1 was ik ongelooflijk van gecharmeerd...

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 10-02-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
En toen kon ik ergens de Boston Acoustics A250 beluisteren...

Wow! Die zijn het dus toch maar geworden! Duurder dan wat ik in gedachten had, dus misschien wacht ik nog even met de nieuwe centerspeaker.

In het echt zijn ze ook een stuk mooier dan op de foto's die ik tot nu toe gezien had:

Afbeeldingslocatie: http://www.thehomecinemacentre.co.uk/Speakers-Floorstanding/Boston_A250.jpg

Woensdag ga ik ze ophalen, kan niet wachten! Foto's en ervaringen volgen in het Show je Home Cinema topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441060

A-Tray schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:56:
En toen kon ik ergens de Boston Acoustics A250 beluisteren...

Wow! Die zijn het dus toch maar geworden! Duurder dan wat ik in gedachten had, dus misschien wacht ik nog even met de nieuwe centerspeaker.

In het echt zijn ze ook een stuk mooier dan op de foto's die ik tot nu toe gezien had:

[afbeelding]

Woensdag ga ik ze ophalen, kan niet wachten! Foto's en ervaringen volgen in het Show je Home Cinema topic.
Mooi spul , erg duur !!!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
vosss schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:59:
[...]

Ik lees dat echt vaak op tweakers en ik snap niet dat zoveel vrouwen daar een probleem van maken en vervolgens snap ik niet dat zoveel mannen geen ruggegraat hebben.

Als man zijnde laat je je vrouw/vriendin toch ook niet beslissen welke computer je koopt? :P
Haha, het ligt er maar net aan of het belangrijk is.
Ik wil wel graag goed muziek op kunnen zetten in de woonkamer. In eerste instantie is het gewoon samenspraak. Daarbij vind ik zelf boekenplankmodellen ook mooier dan vloerstaanders. Of ik vloerstaanders zou kiezen tegenover boekenplank wanneer ik alleen zou wonen, wellicht wel. Maar voor in ons huis vind ik het net teveel van het goed.

Daarbij kies ik zelfs haar pc, laptop etc uit. Dus daar heeft ze niet veel over te zeggen.

Die Monitor Audio RX1 zijn niet eens duur trouwens. Die ga ik ook in mijn gedachten houden. Zolang daar ook nog een set van te maken is.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 13-02-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Persoonlijk denk ik dat ik wel een ruggegraat heb, maar ik moet dat even aan mijn vrouw vragen :P

Zonder gekheid, wij hebben samen ons interieur samengesteld. We hebben dezelfde smaak en vinden het leuk om na te denken over zaken als kleuren, materialen en verlichting. Zij heeft liever niet van de enorme vloerstaanders in huis, ook omdat zij niet zoveel geeft als dat ik doe om muziek en geluid bij films.

De bovenstaande speakers heb ik gekocht in overleg, omdat dat gewoon iets is wat je doet als je samen bent.
Het gaat nog best over een hoop geld, en dat wel ons geld, niet alleen het mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
En de verkoper met wie ik per e-mail een overeenkomst had gesloten heeft ze aan iemand anders verkocht..

Ik kan daar zoooo kwaad om worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb thuis ook Wharfedale Diamonds, met die gele kevlar conus en ze klinken erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
A-Tray schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:18:
En de verkoper met wie ik per e-mail een overeenkomst had gesloten heeft ze aan iemand anders verkocht..

Ik kan daar zoooo kwaad om worden...
Nu dus weer terug naar wharfdale ?

Ik heb zelf hier 2x wharfedale diamond 8.3 staan en voor het geld wat ze gekost hebben (109 p/s bij een dure winkel) geven ze een leuk geluid. Heb inmiddels ook wat anders staan en dat klinkt vele malen beter maar is ook flink wat duurder. De prijs/kwaliteit verhouding is i.m.o. goed bij wharfedale.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Ik weet het niet meer zo goed... Die CR30 serie heeft, in tegenstelling tot wat ik dacht, geen afgeronde zijkanten. Dat vind ik toch wel een heel erg mooie feature.

Ben een beetje de weg kwijt, zag nu een set Mission M34i speakers die ik ook wel weer mooi vind:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-trade.ru/products_pictures/big/mission_m34i_black_big.jpg

Keuzes, keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 15:40
Heel andere sound allemaal. In mijn ogen is Wharfedale te wollig. Monitor Audio weer helder en Mission weer iets gekleurder. Vind Mission een beetje B&W sound hebben.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-07 21:35
Ik heb de 10.7 wharfedales, maar mis toch basweergave.
Films gaat goed, maar stereogeluid, zoals livesets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Zoals wel vaker het geval is (en vaak achteraf het beste blijkt) ga ik voor mijn eerste impuls:

We hebben tweemaal de Wharfedale CR30.5 in walnootfineer het zwart besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_315/B342677.jpg

Plaatje was inderdaad huge, sorry :)

[ Voor 35% gewijzigd door A-Tray op 15-02-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 07:00
Tip, kijk eens rond op marktplaats voor wharfedales.
Soms worden de oude maar hogere klasse wharfedales voor een prikkie aangeboden.
Dan heb ik het vooral over de Pacific pi (evo1,2) series.
Ik heb jaren lang genoten van mijn diamond 8.4 fronts, maar toen ik een paar maanden geleden de Pacifics pi 40 op markplaats zag staan voor 125 euro per stuk, wist ik even niet meer wat ik zag.
Stammen af uit 2002, maar waren destijds hun high end speakers, en dat verschil is echt enorm vergeleken met de nieuwere 8.4's
Het geluid klinkt veel voller, meer helder, ongelooflijk mooie strakke lage bass en de soundstage is enorm.
Ook de afwerking is subliem, je hebt echt hout en ze zijn 2x zo zwaar en diep :)
Oftewel ik zou ieder aanraden om niet de nieuwe budget wharfedales te kopen maar rustig het internet af te zoeken naar de verdwenen oude maar hogere series van Wharfedale, daar vind je echt de bang for buck speakers.
De Crystal serie is trouwens echt de budget speaker van Wharfedale, staat nog onder de diamonds serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Er staat idd een Evo2 set op Htforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Die heb ik gezien en hij is prachtig, maar 1100 euro is net even een te grote investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 17:51
vosss schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:59:
[...]

Je had m'n moeder's reactie moeten zien toen de JBL XTI300 van m'n pa binnenkwam :P
Ok, hij was iets groter als geplanned omdat degene die m'n pa eigenlijk besteld had niet meer leverbaar was.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1