Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gister een nieuwe router gehad, omdat m'n standaard Ziggo router niet bereik voldoende had.
De nieuwe router is een Netgear WNR3500L. Deze is aangesloten op m'n ziggo router (daar zit ook de modem in nl.). Alles volgens het boekje geinstalleerd en het leek in eerste instantie perfect te werken.

M'n pc, die voorheen wired aangesloten was op m'n router heb ik ook nu wireless met de nieuwe router. Ik kan internetten, etc.

Op een gegeven moment heb ik een download aangezet op m'n pc (via nieuwsgroepen). Deze haalt een snelheid van ongv 25Mb/s (wired was het 40, maar ok). Echter: nadat de download aan staat kan ik helemaal niet meer internetten.

Als er een download loopt en ik probeer tegelijk een website te openen, opent de website niet. Het gaat nog iets verder: als er een download loopt op m'n pc, kan ik ook met m'n telefoon (en andere wireless apparaten) niet meer op het internet. Wel verbinding, maar pagina's laden niet.
Zodra de download klaar is, kan ik weer pagina's bereiken (zowel op pc/mobiel/etc).

Heb beetje lopen kijken naar de instellingen, maar zag niets geks.

Ik vind gedrag dit vreemd, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maar, misschien zie ik dit verkeerd en is het normaal of zo? Is er iemand die me hier wat over kan vertellen? Iets wat ik anders moet instellen of kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat er geen bandbreedte meer over is als je zo snel downloadt. Kun je met een ander download programma je snelheid beperken tot de helft van je verbinding en kijken of het probleem dan nog bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Inderdaad; het lijkt erop dat je download de hele draadloze verbinding en/of internetverbinding dichttrekt. In dat geval is de oplossing eenvoudig: die van XeNeRgY.

Wireless is inderdaad minder snel dan dat wired is. Dat heeft onder andere te maken met factoren als omgeving en afstand tussen de router en PC (in een notendop...). Maakt het ook nog verschil als je wired download en ondertussen wireless probeert te internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:55

RvL

Heb je al eens gekeken naar de bezetting van de WLAN kanalen in je buurt? Dat kan op je PC met b.v. inSSIDer of als je een Android telefoon hebt met de app WiFi Analyzer. Als je op een druk bezet kanaal zit kan het kiezen van een minder druk bezet kanaal veel uitmaken: je verbinding wordt beter waardoor je een hogere bandbreedte kan halen.

Sowieso kan het verbeteren van je verbinding heel veel uitmaken. Door de plaatsing van je router te veranderen kun je mogelijk je signaal verbeteren. De WNR3500l heeft volgens mij geen antennes, dus deze kan je niet beter richten (anders zou dat nog een oplossing zijn).

Ook aan de kant van de PC kun je mogelijk nog iets doen, maar dat ligt aan de gebruikte netwerkadapter. Als je b.v. een USB adapter hebt, dan zou je deze d.m.v. een USB verlengkabel eens op een andere plek kunnen leggen.

Om aan te geven hoeveel een goede verbinding kan uitmaken:
Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/images/stories/wireless/netgear_wnr3500l/netgear_wnr3500l_wireless_2-4ghz_20mhz_dn.jpg

In de test van SmallNetBuilder testen ze de bandbreedte op verschillende fysieke locaties. Bovenstaande afbeelding geeft de WLAN throughput aan op die verschillende locaties.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@TS..

Dingen die ik had gedaan

1. PC altijd via Wired laten.. Beter en stabieler
2. Volg Xen advies op
3. laat telefoon/laptop via wireless lopen
4. Probleem opgelost :)
5. Voor de zekerheid kan je kijken of er nieuwe firmware is voor de router

Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //