Tweede scherm krijgt geen signaal

Pagina: 1
Acties:

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik heb een pc met een Intel DH55TC moederbord waar een onboard videokaart aanwezig is.
Op deze pc is een 19 inch monitor aangesloten middels VGA. Nu heb ik een tweede monitor gekregen ook een 19 inch alleen ander merk en een simple videokaart. Ik heb vervolgens de videokaart op het moederbord
geprikt en dacht dat ik 2 schermen aan kon sluiten via VGA.
De video output lijkt nu verplaatst te zijn naar de video kaart alleen daar komt nog signaal uit. De aanwezige onboard videokaart geeft geen output meer.
Ik heb in de bios met instellingen lopen friemelen maar ook dit mocht niet helpen.
Iemand die me hier mee kan helpen of kan dit gewoon niet werken?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zodra je een videokaart aanprikt, schakelt de bios de onboard automatische uit. Je moet op 1 videokaart je 2 schermen aansturen!!

Johann Sebastian Bach

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 06:19
Nivida_intel schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:40:
Zodra je een videokaart aanprikt, schakelt de bios de onboard automatische uit. Je moet op 1 videokaart je 2 schermen aansturen!!
Dit is complete onzin. Ik heb ook een systeem waarbij 1 monitor op de IGP zit, en dan de andere op PCIX videokaart.

Zorg dat je in de bios instelt dat de IGP/onboard video op 'Allways' enabled staat.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Hooiopdevork schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:35:Ik heb in de bios met instellingen lopen friemelen maar ook dit mocht niet helpen.
Wat heb je zoal geprobeerd dan? Misschien wel handig om te vermelden.
Nivida_intel schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:40:
Het komt voor dat de BIOS dit automatisch doet maar vaak kan je dat gewoon aanpassen in je BIOS.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

een externe videokaart zet altijd je onboard kart uit.
maar de meeste externe kaarten hebben 2 poorten.

Je kunt wel een extension card erin zetten.
dit is gewoon een kaart met een poort erop die gebruik maakt van je onboard gpu.
je kunt ook eens in de bios kijken, maar normaal gezien is het 1 van de 2...

• Hooiopdevork
Ik heb in de BIOS de volgende instellingen geprobeerd:

- IGD Primary video port -- "VGA" | standaard "Auto"
- Primary video adaptor -- "IGD" | standaard "Auto"

Maar deze instellingen lijken nu te gelden voor de ingestoken videokaart.
De onboard videokaart lijk volledig uit te staan, kan in de BIOS ook nergens een optie vinden om te aan te zetten.
De aangesloten monitoren hebben alleen een VGA aansluiting, er zit op de videokaart en op de onboard kaart ook een DVI-D output, ik heb een verloop geprobeerd van DVI_D--> VGA maar ook dit geeft geen signaal.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:45:
een externe videokaart zet altijd je onboard kart uit.
Volgens mij is dat niet zo keihard te stellen hoor, niet elk moederboard doet dat. Volgens mij is het afhankelijk van de chipset of het wel of niet mogelijk is.

Desktop | Server | Laptop

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Hooiopdevork schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:20:
Ik heb in de BIOS de volgende instellingen geprobeerd:

- IGD Primary video port -- "VGA" | standaard "Auto"
- Primary video adaptor -- "IGD" | standaard "Auto"

Maar deze instellingen lijken nu te gelden voor de ingestoken videokaart.
De onboard videokaart lijk volledig uit te staan, kan in de BIOS ook nergens een optie vinden om te aan te zetten.
De aangesloten monitoren hebben alleen een VGA aansluiting, er zit op de videokaart en op de onboard kaart ook een DVI-D output, ik heb een verloop geprobeerd van DVI_D--> VGA maar ook dit geeft geen signaal.
Als je nou alle 2 de monitoren op je videokaart zet (dus 1tje vga, andere DVI) en dan opstart, dan hoor je alle 2 de monitoren te kunnen draaien :)

Edit: Als 1 monitor wel werkt en 1tje niet, dat is altijd logisch in de begin.. Download de software van ATI en start daarna op nieuw op, en whola.. werkt (hoop ik dan) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Soundstorm2010 op 10-02-2012 10:08 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Hooiopdevork
Soundstorm2010 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:07:
Edit: Als 1 monitor wel werkt en 1tje niet, dat is altijd logisch in de begin.. Download de software van ATI en start daarna op nieuw op, en whola.. werkt (hoop ik dan) :)
Welke software zou ik moeten downloaden? Ik heb zojuist de laatste drivers geinstalleerd.

• Soundstorm2010
Dan is het goed.. is het ati of Nvidia ?

Maakt weinig uit, alleen je moet naar de software gaan van de videokaart.

Of rechtse muisknop en dan beeldscherm instellingen.

Daar kan je een 2de monitor laten identificeren en detecteren.. werkt dat niet, dan moet je via de Software van ATI/Nvidia even kijken of die je 2de scherm wel herkent :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Hooiopdevork
Via de software word het tweede scherm niet gevonden, maar er moet toch ook een mogelijkheid zijn om alsnog de onboard videokaart aan te spreken?

• Soundstorm2010
Pff... vast wel maar ik weet niet hoe.. Meestal ben ik te lui om het uit te zoeken, en laat ik alles via die externe videokaart lopen :)

Pagina: 1