Toon posts:

Speaker opstelling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de ontzettende leuke BTW-actie in combinatie met personeels korting de trots eigenaar van een
- Onkyo TX-NR609.
- Harman Kardon HKTS 16BQ

Samen met moeders een nieuw huis gevonden (huur) en allebij onze eigen verdieping, daarbij momenteel midden in de verbouwing zit ik tegen het volgende aan te kijken waar zouden de speakers de perfecte plaats te weer geven voor 5.1 (met eventueel in de toekomst 7.1, met front height speakers)

Hierbij even een voorbeeld van de layout van de kamer

Bovenaanzicht.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/6654/voorzijde.jpg
#1: linker voor speaker (of naast de deur opening of naast de televisie)

Plaatsing voor speakers.
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/716/bovenzijde.jpg
#3: achter speakers zijn voor mij niet mogelijk. Is het een probleem om ze links en rechts te hebben?

80% van de tijd bekijk ik films/series/etc.. Misschien iemand mogelijk een goede oplossing hiervoor?

(p.s. google sketch-up niet mijn ding haha)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Voor zover ik weet heb je met 5.1 eigenlijk geen geluid van achter, maar van de zijkant. Nu heb ik dit heel even op het karige Wikipedia artikel opgezocht en daarin wordt ook duidelijk maakt dat in de ideale opstelling, de surround speakers op 110 graden staan. Dus niet compleet achter je, maar meer naar de zijkant.

Nu kun jij dit dus niet bereiken, maar je komt hier weldegelijk in de buurt. Ikzelf zou daarom de speakers wat draaien, zodat je toch een relatief mooi surround effect krijgt. Zelf heb ik hier overigens nog nooit problemen mee gehad :).

Verder zou ik de linksvoorspeaker naast de televisie neerzetten, maar dat is voorkeur denk ik.

Verwijderd

#1: linker voor speaker (of naast de deur opening of naast de televisie)
Tenzei je compensatie (volume veranderd van beide front speakers) zou dit natuurlijk nooit mooi klinken bij bv films met DD effecten
#3: achter speakers zijn voor mij niet mogelijk. Is het een probleem om ze links en rechts te hebben?
Dit is het zelfde als "achter"? Bij 7.1 plaats je gewoon nog twee extra speakers tussen #1 en #3 in (midden)?

-Heb je zn kleine kamer of heb je zn grote TV? De verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen nl. en hoe minder ruimte hoe minder mogelijkheden voor indeling!

-Wat voor advies zoek je we weten niet een waar de deur zit (of is dat het gat tussen #1 en #1') :) En moeten ze aan de muur of wil je standaarden gebruiken. Heeft je huis ook ramen etc....?

-Zover ik weet mag een sub. altijd overal staan dus hoe dichter bij de bank hoe intenser de ervaring O-)