Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444672

Topicstarter
Beste,

Sinds kort ben ik opzoek naar een car kit en een andere autoradio, nou viel mij in mijn zoektocht ook op dat er autoradio's zijn met een bluetooth functie en dus kunnen functioneren als car kit.
Nu twijfel ik over een simpele car kit en een eenvoudige radio of een radio waar alles in zit... Ik ben een beetje bang dat een radio waar alles in zit van beide werelden net niets is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:01

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zou persoonlijk gaan voor een normale radio cd speler (eenvoudiger kun je eigenlijk al niet meer krijgen) met een aparte bluetooth carkit. Ik zou dan niet gaan voor de CK3100 maar de Parrot MKi 9200, daar kun je je eenvoudige radio mee compenseren. De MKi 9200 heeft uiteraard een carkit maar kan ook muziek streamen van je telefoon, je kunt er een usb apparaat (ook 2,5" harde schijven), iPod en alles met een 3,5 mm jack op aansluiten. Het probleem van alles-in-1 producten is dat als er 1 ding niet goed werkt/stuk is je het hele ding moet opsturen voor garantie.

Mocht je voorkeur toch uitgaan naar een alles-in-1 oplossing dan zou ik kiezen voor een Alpine radio, die zijn uitgerust met een Parrot carkit, wmb de beste carkit leverancier (nee, geen aandelen ;) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:16

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb de i9200 in mijn auto, en ja, hij speelt mp3 af, maar via een ingebouwde versterker van maar liefst 20 watt (er staat niet bij of dat per kanaal is!) dus dat zou ik echt liever via een normale autoradio doen.

Plus de bediening gaat alleen via een onhandig mini draadloos dingetje.

[ Voor 16% gewijzigd door SeatRider op 10-02-2012 13:38 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-04 13:10
ik heb een Pioneer BT8200 (nu is er een 8400) deze heeft een ingebouwde parrot.
ik moet zeggen, subliem. nooit geen problemen gehad en werkt met mijn telefoons prima (nokia e66 en lumia710)
Ook het radio geluid behoort tot de betere van pioneer.
enige nadeel, geen cd's. voor mij geen nadeel ik heb toch alleen digitaal.

nadeel van een losse parrot met mp3 afspeel functie is dat hij standaard niet over alle speakers afspeelt, maar alleen linksvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:48
Ik gebruik de CK3100 en is een super ding. Idd kun je niet streamen maar goed elke radio kan tegenwoordig MP3 muziek zelf afspelen. In onze 2de auto zit een radio van Pansonic van 100 euro en daar zit alles op wat je maar kunt wensen. USB aansluiting /MP3 via Cd of geheugenkaart.

Voordeel is idd wat Jan al aangeeft. Als 1 ding defect gaat ben je alles kwijt.

Voordelen alles in een
Geen extra losse unit in de auto van je carkit om deze te bedienen.
Radio aansluiten en alles werkt.

Nadelen alles in een en dus voordeel voor een losse carkit.
Kost je meer tijd om de carkit in te bouwen en alles weg te werken. Het is eenvoudig in te bouwen maar wel meer werk.
Je bent afhankelijk van de fabrikant van de radio of deze de software bijwerkt met de laatste telefoons.
Parrot zorgt hier netjes voor mocht dit nodig zijn.
Geluidskwaliteit vindt ik persoonlijk een stuk beter dan een eenvoudige radio met carktit.
Mocht je radio defect gaan dan ben je dus ook je carkit kwijt en moet je er weer duur aan om een alles in een systeem te kopen.
Parrot kan tot 5 gsm toestellen beheren dus als je de auto deelt met meerdere gezinsleden dan is dat erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:16

SeatRider

Hips don't lie

leon1989 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:43:
nadeel van een losse parrot met mp3 afspeel functie is dat hij standaard niet over alle speakers afspeelt, maar alleen linksvoor.
Nee, dan zou ie mono zijn. Hij gebruikt idd alleen de voorspeakers.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 21:34
Ik zou voor een Bury CC9060 gaan. Top carkit en uitermate geschikt voor streamen (Iphone en HTC gebruikt). Carkit is behoorlijk stukje duurder dan de CK3100 maar naar mijn mening perfect.
Pagina: 1