[jQuery] HTML vervangen door content uit ander document

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo allemaal,

Voor een project van mij en een vriend zoek ik iets waarmee ik data uit een bepaalde div can vervangen door andere data. Het gaat in dit geval alleen om tekst, en eventueel een filmpje van youtube oid erbij, alhoewel ik niet denk dat, dat extra werk ik.

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd zoals de teksten extern vanuit een ander html document in te laden met:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    var url;

$(".ourHolder a").click(function(){
        var largeTitle = $(this).attr("title")

$("#uitleg").attr({title: largeTitle});
        $('#replace').html($('andereGegevens.html').html());

$("h3").html(largeTitle); return false;
    });

Het lukt mij hiermee wel de h3 tag te vervangen door de titel van het item. Echter lukt het mij nog niet de volledig inhoud uit de <p> tags te vervangen.

Ik heb al heel wat gegoogled op bijvoorbeeld jQuery data replace en meer van dat soort termen, echter weet ik hiermee er niet uit te komen.

Wellicht kan iemand mij de goede richting in sturen, waar moet ik op google'en? Wat doe ik fout? Waar moet ik aan denken, wellicht iemand met tips?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
http://api.jquery.com/load/

Dat bevat zo ongeveer alles wat je moet weten als je toch al met jQuery bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

JavaScript:
1
$("div").html("<b>jeuj</b>");

Maar dat wil je niet. Je mag er wel even bij vertellen dat het gaat om data uit een andere file die jquery dan eerst voor je moet ophalen. De filename in de jquery selector plempen doet dat niet magischerwijs voor je. Het had net zo goed een element <andereGegevens class="html"> kunnen zijn dat je bedoelt ;)

De documentatie van jQuery is behoorlijk compleet. Kies maar uit. Ik denk dat voor jou zoiets genoeg is:
JavaScript:
1
$("div").load("anderegegegevens.html");

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ronnyrr, ik heb je titel iets duidelijker gemaakt. Wil je daar de volgende keer aan denken? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.