Help, mijn bordje is zowat in vlammen opgegaan.

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Ik heb een Asus K7V, en vanochtend is een condensator doorgefikt. (RIP) Geen beweging meer in dit ding te krijgen. Mede tweakers, wees sociaal help mij. Wat moet ik nu doen? Nieuwe condensator erop, kan dat. En moet ik uhm anders opsturen naar Asus ofzo? Maar ASUS is op vakantie, ofzo!!!! Help!

www.asuscom.de/de/support

Verwijderd

euh, kijk of je kunt zien wat voor een waarde op die condensator staat, dan kijken of ze die bij je locale elektronicaboer hebben...dan er op solderen..

moet kunnen toch?

• AttiX
Is het zo gemakkelijk? Maar is het trouwens al mogelijk dat door het gebrek van slechts 1 condensator mijn bordje al plat ligt?

Verwijderd

denk dat de meeste dingen op je plankie toch wel een nut hebben...maybe heb je net de pech dat het net een critiek onderdeeltje is...probeer eerst maar eens bij asus aan te kloppen, of neem je mobo mee naar je elektroboer

Verwijderd

meestal als er een condensator doorfikt is er meer aan de hand.:(:(
meestal een overspanning
bv door een piek op het 220 net.:(:(

denk voor jouw helaas dat er meer kapot is
:?
sorry dat i kpersimisties ben, maar ja door ervarig leert men, maar als ik jouw was toch even proberen van de elko, dat is de snelste oplossing.

anders naar de zaak gaan waar je het bord heb gekcht en een nieuwe halen als er garantie op zit.

Verwijderd

ja gewoon terug gaan en een heel onschuldige "ik snap er ook nix van" blik op je gezicht werkt (bij mij) altijd :)

ps. Geiten roeleren

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
Is het misschien toch niet slimmer om de procedure via Asus te laten verlopen? Stel dat je die condensator vervangt en het bord dan nog niks doet? Meneer Asus zal dan echt geen garantie meer geven als ze zien dat jij doodleuk een beetje hebt zitten prutsen....

• Wouter!
  • Laatst online: 09:10
Hmm ... tenzij je het heel netjes doet :). Maar goed, toch liever niet proberen. Eerst naar Asus lijkt me.

Ik heb ooit eens zo'n racestuurtje gekocht en nog dezelfde dag begaven de pedalen het. Geen zin om weer naar Vobis (:( shame on me ... Vobis |:() te gaan besloot ik hem maar los te schroeven. Er zat dus een draadje los. Daarvoor moesten er wat lijmklodders verwijderd worden (die de draadjes bij mekaar hielden). Vervolgens weer vast gesoldeerd en met zo'n huis/tuin/keuken lijmpistool van mijn moeder (voor het bloemschikken) weer wat lijmklodders erin gespoten (bleek dus exact dezelfde lijm te zijn). Hij deed het toen weer een paar dagen maar hield er dus weer mee op. Toen maar naar Vobis (:r ... alweer), daar heeft zo'n kereltje hem opengeschroefd en bekeken ... maar was niet te repareren zei ie (yeah right ... wat 'n }:O). Maar goed ... na mijn eigen gepruts dus nog gewoon een nieuwe gekregen vanwege de garantie die dus eigenlijk vervallen was toen ik de eerste schroef eruit haalde :).

Sorry ... het begon goed maar ik drijf een beetje af, beetje off-topic :Y).

*D

• AttiX
Ik heb dit bordje overgekocht. Ik heb wel garantie bewijzen. Maar ik denk dat ik eerst morgen even naar de Electoboer ga. Kan zelf wel solderen. Maar dit is me ff wat te riskant. Naja, ik heb het bordje overgekocht een tijd geleden. Ennuhm ik zat ook aan een upgrade te denken.

Inderdaad, geiten rulen echt wel :)

• Wouter!
Condensatortje solderen is betrekkenlijk eenvoudig. De onderkant van een mobo is mooi vlak en je kunt de soldeerpunten makkelijk bereiken. Natuurlijk wel effe de goeie punten opzoeken hè :). De vorm van de condensator is ook makkelijk want je kunt hem goed rechtop tussen de componentjes zetten en hoeft je vingers niet in een bocht te wringen omdat ie ergens vaag geplaatst moet worden. Maar neem een hééél licht boutje (12V-15Watt max. ongeveer, te verkrijgen o.a. bij Conrad Electronic in Boekelo voor fl. 12,95) want een mobo is natuurlijk kwetsbaar voor te hoge temperaturen (zo'n boutje wordt al gauw zo'n 250 graden).

*D

• AttiX
Ik neem het zekere voor het onzekere. Ik laat uhm solderen door een vakman...

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op vrijdag 23 maart 2001 21:15 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Ik neem het zekere voor het onzekere. Ik laat uhm solderen door een vakman...
Hehe, en hem lekker de schuld geven als het niet lukt...

"Dat wordt dokken kerel!!!"

>:)

• Wouter!
:) slim toch ...

• AttiX
Maar voel me wel een beetje ongelukkig nu. Kan iemand zich dat voorstellen? echt zo van K*t waarom nou weer, tis toch ASUS......

They don't make them like they used to do nowadays.. :'(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Asus K7V, en vanochtend is een condensator doorgefikt.
heb je toevallig een 230 watt of mindere voeding? daar kan het weleens aan liggen dat je mobo affikt. vooral MSI K7TPRO xxxx bordjes houden er absoluut niet van als ze een te zwakke voeding hebben, ze draaien dan wel gewoon stabiel met bijv. een tbird 800 er in maar als ze dan een paar maandjes draaien dan ploffen ze gewoon...

• AttiX
Ik heb een 300 W AMD Approved voeding...
Pagina: 1