Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Installatie WIndows 7 64bits AHCI (sata)

Pagina: 1
Acties:

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Goedenavond,

Ben inmiddels al een aantal uur zoet met het proberen te installeren van windows 7 64bits op een systeem zojuist overgekocht van een mede tweaker.

Relevante hardware:

Crucial M4 256GB SSD
MSI P67A-C43 moederbord

Hij staat in de bios op AHCI en zit aangesloten op de SATA3 poort. Ik boot van CD, dit gaat goed, ik heb van de msi site de floppy drivers van de sata gedownload. Tijdens installatie geef ik voor het maken van een partitie aan wat mijn drivers zijn, hij ziet ze netjes en installeer ze. Daarna krijg ik alle keren dat windows niet geïnstalleerd kan worden op dit station.

Hebben jullie nog ideeen of andere drivers die ik zou moeten gebruiken?

Hoor het graag !

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Geeft hij echt alleen aan dat Windows niet geinstalleerd kan worden of geeft hij ook een foutcode of iets in die geest? De SSD is leeg of staan er nog partities op?

Desktop | Server | Laptop

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Heb alle partities weggegooid. Toen gereboot, stuurprogramma's geladen, en daarna nadat hij de sata drivers installed heeft geeft hij direct aan dat windows op de schijf niet kan worden geïnstalleerd.

Als ik geen sata drivers kies, loopt hij wel gewoon door, echter zover ik weet haal je performance winst als je dat vooraf doet.

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:59
kun je die ahci ook op ide zetten en na installatie terugzetten op ahci?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking