Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
beste mede tweakers

aangezien ik een student ICT'er ben wil ik natuurlijk testen met servers naar buiten.
het hele server idee kom ik redelijk uit. alleen zit ik met het probleem dat ik een gigantische lage upload heb.
het gaat meestal om 80kbps

ik gebruik de volgende spullen:

- linksys WAG54G2, die gaat de volgende instellingen aan:

Status: Actief
Downstreamsnelheid: 18390 kbps
Upstreamsnelheid: 1029 kbps

- fritzbox fon wlan 7170

- netgear prosafe vpn firewall fsv114

- linux server

binnen mijn netwerk werkt alles gewoon zoals het hoort maar zodra ik het vanaf buiten probeer kan ik er niks mee. heeft er iemand ideeén?

groeten
dark

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
Upstreamsnelheid: 1029 kbps is het maximale wat je op adsl 2+ lijn kan halen.

1029 kbps moet je delen door 10 wegens stukje overhead dan kom je uit tussen de 80/100kb per sec.
daar is dus niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namsan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05-2021
ADSL -> L staat voor Langzaam ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
jopoh schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:49:
Upstreamsnelheid: 1029 kbps is het maximale wat je op adsl 2+ lijn kan halen.

1029 kbps moet je delen door 10 wegens stukje overhead dan kom je uit tussen de 80/100kb per sec.
daar is dus niks mis mee
Sorry maar Correct me if im wrong.

1029 / 8 = 128 kb (ik heb geleerd als beheer, dat je de MB moet delen door 8 en wat daar van overblijft ook je echte snelheid (kbps/mbps) is O-)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Max uit een adsl 2 lijn die ik heb gehad was 115 KB continu....tegenwoordig kom ik ook niet boven de 95-100 uit (andere provider).
Tjsa, als je bent opgegroeid met een of ander bout (lees: baud) modem, dan valt het enorm mee hoor. Of ben jij ook zo onder de indruk van die UPC reclames met hele gezinnen die ondersteboven zijn van het verschil tussen ADSL en kabel? :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundstorm2010 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:05:
Sorry maar Correct me if im wrong.

1029 / 8 = 128 kb (ik heb geleerd als beheer, dat je de MB moet delen door 8 en wat daar van overblijft ook je echte snelheid (kbps/mbps) is O-)
En dan heb je de overhead nog. Als je 1 MB wilt versturen, wordt de informatie in kleine pakketjes opgedeeld die allemaal afzonderlijk verstuurd worden. Daarvoor moeten headers worden toegevoegd om de pakketjes op de juiste plaats te krijgen. Je hebt te maken met meerdere protocollen op meerdere niveau's. Al met al kun je beter rekening houden met een factor 10 dan met een factor 8.

Het is ook enigszins afhankelijk van de hoeveelheid data die je wilt versturen. Met 100 Mbps bandbreedte haal je doorgaans maximaal ongeveer 11 MB/s, niet de 12,5 MB/s die jij zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namsan
Tjsa, als je bent opgegroeid met een of ander bout (lees: baud) modem, dan valt het enorm mee hoor. Of ben jij ook zo onder de indruk van die UPC reclames met hele gezinnen die ondersteboven zijn van het verschil tussen ADSL en kabel? :P
ADSL.. wat zeg je? Hallo? Ben je er nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:40
De a van adsl staat voor asynchroon. Dat betekend dus dat de upload snelheid niet gelijk is aan de download snelheid.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namsan
De a van adsl staat voor asynchroon. Dat betekend dus dat de upload snelheid niet gelijk is aan de download snelheid.
Ook zonder A is de upload snelheid meestal niet gelijk aan de download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

wat zegt je server je dark? speedtest.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:40
Namsan schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:08:
[...]

Ook zonder A is de upload snelheid meestal niet gelijk aan de download snelheid.
Zonder A neem ik aan dat je dus op DSL noemt? De alternatieven die je dan nog hebt is SDSL en VDSL.
. SDSL is synchroom en dus gelijke upload en download. VDSL heb je in Asynchroon en Synchroon maar komt bijna niet voor.

Je opmerking klopt dus niet, want zonder de A kom je voornamelijk bij SDSL uit waarbij de upload snelheid gelijk is aan de download snelheid ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

en keihard doorgaan...

SDSL bestaat uit 2 varianten, misschien ook de moeite van vermelding ten opsommen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namsan
Mischien nog interessant om te vermelden dat SDSL nooit goed in een standaard was beschreven tot G.SHDSL gestandaardiseerd werd door het ITU. Verwarrend genoeg werd G.SHDSL in Europa gestandaardiseerd door het ETSI met dezelfde naam 'SDSL'. De ETSI-variant is compatibel met de ITU-T G.SHDSL-gestandaardiseerde regionale variant voor Europa.
Pagina: 1