Het is dat je zo'n epistel schrijft dat ik er op reageer; ik hoef mijn gelijk niet te hebben noch hoef ik iets te bewijzen, maar here goes...

gepebril schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:57:
Allereerst werk ik al meer dan 20 jaar in de ICT als systeemintegrator en ben afgestudeerd in Telematica. Dat wil niet zeggen dat ik alles weet, alleen weet wel alles van OSI, en de basis principes van computers en communicatie.
Dan geef eens aan welke OSI lagen je allemaal
voorbij had zien komen, waar ik op reageerde? Want anders dan de Applicatielaag heeft heel OSI niets in dit topic te zoeken. En met alle respect, als je "alles van OSI" weet had je die opmerking niet gemaakt want dan wist je dat 't slaat als een tang op een varken

Filesize steeds het zelfde..... het gaat om snapshots van tv beelden... waarbij we pogen elke minuut een sample te nemen. Ken weinig TV zenders die 1 minuut lang het zelfde plaatje uitzenden. Lijkt me marketing technisch ook niet echt slim

Als je snapshots maakt die allemaal zullen schommelen rond de 15Kb dan is de kans op een indentieke filesize natuurlijk enorm; misschien niet binnen 20 plaatjes maar het gaat geheid gebeuren, daar kun je gif op innemen. Zoals ik zei: een time, random*9999999 oid zal vele malen beter werken dan filesize (los van 't feit dat dat, volgens mij althans, niet betrouwbaar cross-browser uit te lezen is).
Met alle respect, maar 't enige dat niet klopt is je redenering

Alles is binnen techniek mogelijk en 'kan niet' bestaat simpelweg niet, daar heel basic gezegd communicatie een patroon van 0-en en 1-en is in een bepaalde volgorde. Kan een combinatie niet daar het conflict met een systemcall dan bestaat er een escape mogelijkheid waardoor het patroon toch verstuurd kan worden. 15 jaar geleden had ik een discussie bij Sun, toen nog een begrip in serverland, dat ik het absolute onzin vond dat het aanmaken van een paar partities 2xA4 aan code op de command line in beslag nam. Volgens hen kon het niet anders. Een jaar later bij een andere bijeenkomst was het commando plots daar.
Ik zeg niet dat 't niet kan maar dat 't niets in de HTML spec te zoeken heeft. Wat jij nu insinueert is vergelijkbaar met het proberen je remproblemen van je auto op te lossen door aan je achterlicht te rommelen. Het heeft niets met elkaar te maken en is niet nuttig. Caching-informatie heeft niets met HTML te maken. De browser heeft die informatie wel nodig om z'n werk te kunnen doen maar dat maakt niet dat die informatie daarom in HTML hoort; die informatie hoort in het transport: HTTP. En zo is het precies en zo zal 't ook blijven.
Dat zijn ze helemaal niet; ook CSS heeft niets te maken met caching informatie. Het is gewoon simpele
separation of concerns; dat is ook precies de reden waarom CSS naast HTML bestaat: CSS voor je opmaak, HTML voor je documentstructuur. En HTTP voor het transport. Het zijn allemaal "legoblokjes" die in elkaar passen en met elkaar samenwerken. We hebben een decennium terug hard gevochten om alle opmaak meuk uit HTML los te trekken naar CSS en jij stelt nu voor om al die zaken weer in elkaar te schuiven.
In PHP kun je prima inspelen op de HTTP headers; daar is
header() voor uitgevonden. En daar is 't veel meer op z'n plek dan in de HTML spec.
Mocht M$ dit om één of andere reden geweigerd hebben dit standaard in Word mee tenemen, dan wordt je als gebruiker gedwongen DOS/BASH te leren of 3rd party software te installeren. Zo kijk ik tegen het probleem aan.
Zolang je Microsoft, of MS, aangeeft als M$ vraag ik me af hoe serieus je eigenlijk bent of genomen wil worden...
Knock yourself out, hoop tot je een ons weegt. Trust me, het komt er écht niet

Ik weet niet alles (denk ik

), maar ik weet wel dat als ik worstel met een probleem en ergens op gewezen word ik me ga verdiepen in die materie en voor mezelf ga bepalen of ik iets heb aan die informatie en of ik er iets mee kan. Er wordt genoeg geblaat op internet, ook hier, en je zult altijd voor jezelf moeten nagaan hoe relevant bepaalde informatie voor je probleem is en voor jezelf moeten bepalen of je überhaupt op de juiste informatie bent gewezen. Uit je reacties maakte ik, tot op heden, echter niets anders op dan dat je geen puf hebt even een wikipedia documentje door te nemen (wat geen rocket science is) om daarna even "http headers caching" in google te mikkeren voor een crapload aan kant-en-klare oplossingen en tutorials en andere informatie over hoe je jouw probleem (goed) op kunt lossen.
We gaan wel een beetje Googlen op het Net naar HTTP-header background info, en leren begrijpen waarom ik daar kennis over dien te hebben om naast mijn CSS content ook mijn plaatjes de zelfde visuele presentatie te geven.
En nu zijn we aangekomen op 't punt
waar ik reeds op aan stuurde; het was voor iedereen fijn geweest als dat een paar posts eerder was gebeurd
Ik wens je veel succes met 't doornemen en absorberen van alle informatie en wijs je graag even op 't feit dat je hier, nog steeds, van harte welkom bent met vragen. Ik hoop dat je volgende vraag, mocht je hier nog niet helemaal goed uit komen, in elk geval door laat schemeren dat je iets relevants hebt geprobeerd i.p.v. hebt lopen fantaseren over zaken die er nooit gaan komen en dat je dus wat beter beslagen ten ijs komt zodat we je snel op weg kunnen helpen met een concreet antwoord op een concrete vraag
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij