hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
Verwijderd
Het geluidskaart probleem zegt inderdaad erg veel over de kwaliteit van linux.Op vrijdag 23 maart 2001 19:06 schreef hobbeldebobbel het volgende:
[..]
Ik dacht dat linux een stuk beter was dan beOS maar ik begin nu te twijfelen!
[..]
maar die staat er niet
Verwijderd
Nouja, ik zal je wel ff een beetje helpen, je hebt de es1371 module nodig. En mogelijk ook de sound of soundcore module.Op vrijdag 23 maart 2001 19:14 schreef hobbeldebobbel het volgende:
ik bedoelde qwa compatibiliteit!
Ik had wel verwacht dat jij dat ook zou weten Ikarus.
in de console iets ofzo???
zoals je begrijpt ben ik een newB in unix en linux!
maar die staat er niet
Verwijderd
Uh, ik zou zeggen probeer "man insmod". Die modules zitten gewoon in linux hoor. Succes.Op vrijdag 23 maart 2001 19:21 schreef hobbeldebobbel het volgende:
waarvandaan haal ik die gevallen... en als ik ze dan heb.... wat moet ik er mee doen????
in de console iets ofzo???
zoals je begrijpt ben ik een newB in unix en linux!
maar die staat er niet
Verwijderd
Nee, met dat commando bevestig je dat je een huis hebt gekocht.Op vrijdag 23 maart 2001 19:28 schreef hobbeldebobbel het volgende:
dan roept ie de manual op toch of ben ik nu echt dom aan het wazelen???
[serieus mode]
Dan vraag je de manual op ja
[/serieus mode]
ga het meteen proberen..... waar staan trouwens die modules in linux.. voor het geval hij ze niet kan vinden?
maar die staat er niet
Instellingen staan in /etc
Je geluid kun je heel eenvoudig configureren met "sndconfig". Dat staat op de 2e CD. Het is ook te downloaden van de mandrake FTP-site.
man "opdracht" geeft de manual-page van die opdracht (q = quit)
Als je modules moet laden, dan zet je die modules in /etc/modules.
Als je in de console moet werken, dan is het programma "mc" een aanrader. Dat programma is bedoeld als file-manager. Erg handig voor kopieren en editten van je bestandjes. Er zit zelfs een FTP-mode in.
doe gewoon modprobe es1371 en dan doet ie het gelijk (niks reboot
VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
nou geeft ie in de concole de meldingdat het apparaat bezig is of dat de bronnen gebruikt worden.
deze melding geeft ie na het volgende commando: insmod es1371
iemand een oplossing???
maar die staat er niet
als ik soundconfig intyp dan krijg ik lothar's soundconfig erop..... ik heb alle kaarten geprobeerd in de lijst.. en bij alle behalve een krijg ik een gek kruisje te zien met ok eronder.... bij 1 (ensoniq es1371) krijg ik dat het apparaat bezig is of dat de bronnen in gebruik zijn........
ook geeft hij dan een hele rare irq aan, namelijk: -1 (is dat normaal)
weet iemand een oplossing... of moet ik mandrake 7.2 erop zetten??? Word ie daar wel in ondersteund.... Ik heb ook nog suse 7.0 liggen... ondersteund deze hem wel....
wie helpt??
maar die staat er niet
VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
Daarna dus op 5 gezet en toen deed ie het nog niet...
maar die staat er niet
Verwijderd
Mijn VIA onboard soundcard doet het prima onder Linux, volledig plug-en-play;)Op vrijdag 23 maart 2001 19:14 schreef hobbeldebobbel het volgende:
ik bedoelde qwa compatibiliteit!