Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgear WNDA3100v2 valt steeds uit tijdens downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Ik heb sinds kort problemen met mijn Netgear WNDA3100v2. Wanneer ik met hoge snelheden download, valt na een random tijd de verbinding weg en gaat het smart wizard icoontje ook weg. De enige manier om internet weer aan de praat te krijgen is om de hele software installatie overnieuw te doen. Opnieuw inpluggen werkt niet, opnieuw opstarten ook niet.

Zover heb ik in apparraatbeheer uitgezet dat de pc de adapter mag uitzetten wanneer niet in gebruik, maar omdat dit probleem alleen zich voordoet tijdens het downloaden gaf ik het al weinig hoop. Nagekeken of de nieuwste firmware en alles er op stond, dit is het geval.

Zo te zien hebben er Veel meer mensen last van, maar ik heb nog geen echte fix kunnen vinden. Nu staat er wel dat het probleem zich alleen voordoet bij de dual band stand, dus 300Mbit/s, maar dus niet bij 150Mbit of 270Mbit o.i.d. Nu wil ik dus weten hoe ik dit kan instellen?

Verwijderd

Als je je draadloos signaal verlies en na een reboot niet meer terug hebt is er meer aan de hand met je computer. Je geeft ook veel te weinig informatie.

Soms iets veranderd recentelijk aan je installatie?
Wat noem jij hoge download snelheid?
Welk downloadprogramma gebruik je?
Welk OS gebruik je?
Is je verbinding stabiel normaal of heb je veel packetloss?
Welke beveiligingssoftware gebruik je?
Welke router gebruik je?

Ik gebruik dezelfde adapter en Win 7 x64 en ervaar geen problemen.

• Dekar
Aan installatie, alleen een nieuw beeldscherm.
Het downloaden betreft torrents en gebeurt al bij minder dan 1MB/s. Ik gebruik uTorrent, maar heb een lage aantal maximum verbindingen en verbonden peers e.d. en ik weet zeker dat het niet daar aan ligt, aangezien het probleem zich niet voordoet bij andere pc's / laptops die ik gebruik.
Ik gebruik Windows 7 64bit Professional of Ultimate weet niet zeker welke.
De verbinding is stabiel, pingtest.net geeft 0% packet loss, een ping van 12ms en een A+ verbinding. De maximale downloadsnelheid gemeten met speedtest.net is rond de 60Mbit/s en up 9Mbit/s.
Ik heb enkel die standaard windows defender als beveiliging, ook de router's firewall is disabled.
De router betreft een standaard router van Ziggo. Sitecom 300n wireless Gigabit router XR.

Maar nogmaals, ik weet vrijwel zeker dat het probleem wordt veroorzaakt door de wireless adapter.

edit: Ik heb in de router instellingen de Channel Bandwidth van 20/40Mhz naar 20Mhz gezet, omdat dat volgens het netgear forum nog wel zou kunnen helpen. Het probleem doet zich daarentegen nog steeds voor, maar weliswaar in mindere mate. Ik denk dat het aan de drivers/firmware van de adapter ligt, dus ga eens kijken of ik een oudere versie zou kunnen gebruiken om dit probleem te verhelpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Dekar op 10-02-2012 17:45 ]

• Dekar
firmware 1.0 in gebruik i.p.v. 1.4, en het probleem heeft zich na een nachtje niet voorgedaan! Dus hopelijk is hiermee het probleem verholpen :)
Na het downloaden van een spel via Steam viel het internet weer twee keer weg.

[ Voor 23% gewijzigd door Dekar op 12-02-2012 02:19 ]

• Dekar
Ik heb weer problemen met de adapter sinds firmware upgrade 2.0.0. Waar kan dit in godsnaam aan liggen? Het is ook alleen bij het downloaden van bestanden, of het nou via torrents is of een direct download. Het probleem kan alleen verholpen worden met een herstart van het systeem. De adapter valt ook compleet uit, m.a.w. ik kan geen enkel signaal meer ontvangen en hij is volgens het netwerkcentrum in windows 7 uitgeschakeld. Inschakelen werkt niet.