Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI GT780DX-603UK : Aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

• ySomic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01-2020
Hey!

Ik heb een nieuwe laptop nodig voor het school.
Ik heb wat rondgekeken op verschillende site's en deze laptop viel me toch in het oog.

MSI GT780DX - 603 UK

Wel is hier niet veel info van te vinden. En vroeg ik mij af wat jullie hiervan vinden.

Minimum vereisten van de school ( www.howest.be/laptops )

- HP EliteBook 8560p notebook pc
Technische specificaties
Intel® Core i5 2540M (2,60 GHz, 3MB L3 cache)
15,6-inch LED-backlit HD+ ontspiegeld (1600 x 900)
AMD Radeon HD 6470M Graphics Card 1GB DDR3
720p HD Webcam
4 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM
320-GB 7200-rpm SATA II HDD
Dvd±rw SuperMulti met dubbellaags LightScribe
Windows 7 Professional 64 bit
Microsoft Office 2010 Enterprise
3 jaar next businessday on-site garantie

Ik denk wel dat de MSI wel voldoet aan deze specs.

Doel
- School
- Grafische ontwikkeling ( 3D, filmbewerking etc)
- Ofc, Games

Ervaringen
Ervaringen over deze laptop of MSI laptops zou heel fijn zijn.
Ook ervaringen van andere laptops niet te vergeten

Notes
Ik weet dat dit een qwerty is ( heb atm azerty )
Moet overgebracht worden van de UK
- Heeft rugzak, muis en dirt 3
- 2Yr warranty
Goede prijs kwaliteit.

Ik zou andere opties ook waarderen.
Thanks voor de tijd :)

[ Voor 5% gewijzigd door ySomic op 09-02-2012 20:36 ]

• ySomic
Technisch niet van toepassing, het is niet "wat moet ik kopen" het is "zou ik dit kopen"
Aub constructieve comments en geen linken sturen. ( en ik zal het lezen :) )

Dank u :)

Edit

Ik vond hier geen benchmarks van.

[ Voor 9% gewijzigd door ySomic op 09-02-2012 20:45 ]

Verwijderd

ySomic schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:34:
Wel is hier niet veel info van te vinden. En vroeg ik mij af wat jullie hiervan vinden.
Ik zou andere opties ook waarderen.
Ik vind het persoonlijk best passen bij een 'wat moet ik kopen topic' hoor :). Gelukkig heb je wel een nette TS gemaakt. Je MSI voldoet volgens mij prima aan jouw wensen/de eisen van school, echter heb ik het zelf niet zo op importeren vanuit een ander land. Is er niets in je eigen land te vinden? (ik gok België vanwege azerty).

Wellicht vind je via mijn link een ervaringen topic over MSI notebooks of vind je wat interessants in de BBG topics.

• ySomic
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:48:
[...]

Ik vind het persoonlijk best passen bij een 'wat moet ik kopen topic' hoor :). Gelukkig heb je wel een nette TS gemaakt. Je MSI voldoet volgens mij prima aan jouw wensen/de eisen van school, echter heb ik het zelf niet zo op importeren vanuit een ander land. Is er niets in je eigen land te vinden? (ik gok België vanwege azerty).

Wellicht vind je via mijn link een ervaringen topic over MSI notebooks of vind je wat interessants in de BBG topics.
Ja, vanuit belgie, en als ik vragen mag, waarom niet uit ander land?
Waarschijnlijk om het gesleur voor als er iets fout loopt en het terugsturen?

En ik zal eens rondkijken daar, ik heb wel bij NBBG december game systemen heb ik gezien dat daar MSI laptops worden aangeraden.

Thanks

Verwijderd

Het zal ongetwijfeld best goed komen, maar ik ben dan bang voor transportschade via boot/vliegtuig en inderdaad eventuele garantie, waarbij je mogelijk je laptop weer naar de UK moet sturen. Heb het nooit zo gedaan dus misschien valt het mee en kun je ook garantie claimen bij MSI in Belgie, als ze ook daar gevestigd zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet gewoon een GT780DX kopen in NL of BE?

Sowieso is er over deze notebooks zat te vinden, zie bijv productreview: MSI GT780DX-273NL review door TERW_DAN die ik heb geschreven,.

• ySomic
TERW_DAN schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:58:
Waarom niet gewoon een GT780DX kopen in NL of BE?

Sowieso is er over deze notebooks zat te vinden, zie bijv productreview: MSI GT780DX-273NL review door TERW_DAN die ik heb geschreven,.
Er is toch een heel groot verschil tussen de 603UK en de 273NL
Ik heb al gezocht of een gelijkaardig type tussen 603UK hier in belgie was.

Maar er zijn ook voordelen, aangezien ik ook nog een nieuwe rugzak nodig heb, komt deze er heel handig bij.

Btw, heel mooie review :)
Spijtig dat die 273NL wel een klasse hoger is als de 603UK
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:53:
Het zal ongetwijfeld best goed komen, maar ik ben dan bang voor transportschade via boot/vliegtuig en inderdaad eventuele garantie, waarbij je mogelijk je laptop weer naar de UK moet sturen. Heb het nooit zo gedaan dus misschien valt het mee en kun je ook garantie claimen bij MSI in Belgie, als ze ook daar gevestigd zijn.
Transport schade is natuurlijk altijd mogelijk, ik denk ook dat er een mogelijkheid is om deze van belgie naar MSI optesturen.

Er zijn lokale dealers waar ik altijd terecht bij kan natuurlijk + er is een MSI in nederlands ( http://be.msi.com/about/contact-us/ )

[ Voor 5% gewijzigd door ySomic op 09-02-2012 21:13 ]

• ySomic
Ook, ben ik nu alle versies van NL & BE aan het opzoeken om te kijken welke hier het dichts bij aansluit.

En waarschijnlijk zou er geen probleem zijn bij het gebruiken van deze laptop voor te gamen? ( door zijn speciaal toetsenbord)

Verwijderd

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.
Verder, imo kies je zo ongeveer de slechtst mogelijke laptop uit voor school. Voor school zijn precies 3 dingen van belang:
• schermresolutie
• mobiliteit
• bouwkwaliteit/service.

Service kan je niet op rekenen bij import, en de msi is zeer immobiel. Schermresolutie is wel goed. Maar dat is dan ook het enige. Een goede grafische kaart heb je niets aan.
Je moet het zelf weten, maar als iemand aan mij zou vragen of deze laptop geschikt was, dan zou ik meteen zeggen dat-ie een miskoop begaat. Als je per se een goede grafische kaart wilt, neem dan in elk geval een 15 incher.

Verder snap ik ook niet waar de hel dat laptopproject mee bezig is. De envy is een regelrechte miskoop (XPS 17 kost de helft, met praktisch dezelfde specs, beter servicecontract 8)7 ). En voor de rest van de keuzes weet ik ook zonder moeite iets aan te wijzen wat significant beter is. Zonder hun 'korting'. Maar dat terzijde.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.