kwaliteit dock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:37
Hallo tweakers,

Ik heb een vraag. Ik heb een iPad inclusief dock (evenals een iPhone 2g, maargoed) en heb een lijntje 3,5" van de dock naar de line in van mijn computer lopen. Zolang ik de 3,5" jack van mijn iPad zelf gebruik is het geluid best redelijk. Geen gekraak, gewoon lekkere muziek.

Maar zodra ik de plug achterin het dock (line-out van het dock dus) en die in de line-in van mijn PC stop, krijg ik krakende muziek. Het lijkt mij volumegebonden, aangezien vooral de stem van de zanger (in dit geval blink-182) kraakt op de hardere momenten.

is de kwaliteit van het geluid uit de digitale aansluiting van de iPad echt zo slecht? is het het dock dat zo vreselijk vervormd (niet officieel, maar heb hetzelfde probleem met een wel officieel dock van de iPhone 2g) of is het gewoon opsomming van alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 20-07 12:36
Ik zal even kijken of ik er last van heb met mijn 3Gs maar volgens mij klinkt hij bij mij gewoon wel goed? :|
naarden 4ever schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:41:
Het vreemde is, als ik met speakertjes luister naar het geluid uit de dock klinkt het wel normaal...
Als ik mijn oortjes in mijn dockje doe klinkt hij gewoon precies zoals ik hem rechtstreeks in de jack van de iPhone doe, dus in principe zou het moeten werken ;) dus dit ondersteund jouw ondervinding. misschien dan toch combinatie line in met de output?

[ Voor 68% gewijzigd door Nilsepils op 09-02-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Het vreemde is, als ik met speakertjes luister naar het geluid uit de dock klinkt het wel normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
http://www.ipadforums.net...dio-there-difference.html

Kan ik hieruit concluderen dat het geluid uit de iPad 30-pins digitaal is, maar in de dock toch weer een DAC zit die de kwaliteit heel erg vervormd, en voor een goede kwaliteit uit de line-out je echt zo'n goed dock moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Door zo'n dockconnector gaat dacht ik zowel digitaal als analoog geluid, tenzij je dock heel duur was gebruikt hij waarschijnlijk analoog.

Misschien is het signaal uit de dock wel te hard voor de ingang van de pc.

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 11-02-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Nee, €10 tweedehands dingetje, was idd niet zo duur en gewoon neppe Apple dock. Verschil is dat er onderop geen appeltje staat.

Te hard, daar lijkt het inderdaad op. Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:26
Je zegt dat het met speakertjes wel normaal klinkt... lijkt mij dus dat je het probleem bij de line-in van je PC moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
AvAars schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:56:
Je zegt dat het met speakertjes wel normaal klinkt... lijkt mij dus dat je het probleem bij de line-in van je PC moet zoeken.
Nee, daar ligt het niet, want als ik de 3,5" gebruik van de iPad zelf (dus niet van de Dock) klinkt het prima.

Kijk:
- iPad met oortjes: goed
- iPad - Dock met oortjes: erg luid, maar klinkt oké op afstand
- iPad - line-in met speakers: goed
- iPad - Dock - line-in met speakers: krek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Wat voor dock heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Ik zou het om heel eerlijk te zijn niet precies weten. Dat het een niet-officiële is, was bekend. Maar met het iPhone 2g dock heb ik precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:38
Klinkt als clippend geluid, oftewel de uitgang van de dock is te hard. Kan je het uitgangsvolume regelen op de dock of de iPod? Dat zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Nee, maar je maakt me wel nieuwsgierig. Ik ga eens kijken of ik het Dock open kan maken en kijken of er aan een potenter geschroefd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

naarden 4ever schreef op zondag 12 februari 2012 @ 00:35:
[...]

Kijk:

- iPad - Dock met oortjes: erg luid, maar klinkt oké op afstand

[/knip]
There's your problem. Als die line out op oortjes al te hard klinkt gaat het met een line in al helemaal fout.

Clipping idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
AtomicShockwave schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:34:
[...]

There's your problem. Als die line out op oortjes al te hard klinkt gaat het met een line in al helemaal fout.

Clipping idd.
Dus inderdaad even een weerstandje vervangen, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Of anders een spanningsdelertje op de uitgangen zetten.
Pagina: 1