Toon posts:

Probleem met resolutie na hdmi tv aangesloten te hebben.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een oude LG Flatron L222WS flatscreen, die werkt nog via VGA. Om het een en ander uit te testen heb ik een hdmi tv uit de woonkamer op mijn Radeon HD 6870 gehangen (tegelijkertijd met mijn L222WS). Opstellingsgewijs was het het handigst om de hdmi-tv als beeldscherm één te fungeren. Deze tv heeft een beelddiagonaal van 26 inch tov mijn L222WS die een beelddiagonaal heeft van 21,5 inch.

Na het loskoppelen van de TV loop ik tegen het volgende probleem aan:

Windows lijkt zich nog steeds aan te passen aan een beelddiagonaal die groter is dan mijn daadwerkelijke monitor. Ergo, bij het opstarten van het bureaublad lijkt het beeld zich in de breedte (en gek genoeg niet in de hoogte) verder uit te strekken dan de rand van mijn monitor. Ik kan dit verhelpen door met rechtermuisknop naar Cataclyst control center te gaan -> mijn vga displays -> beeldaanpassingen en dan het beeld naar links of rechts te bewegen. Hierna valt het beeld weer correct binnen de grenzen van mijn display.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, of een suggestie voor een definitieve oplossing?

Bij voorbaat dank!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Laat een beeldschermdetectie uitvoeren door CCC, misshcien helpt dat om het in het vervolg te verhelpen. Ook kun je even proberen om gewoon simpelweg je scherm een autocorrect uit te laten voeren als het beeld scheef staat, dit wil ook nog wel een wonderen verrichten.

Verder is mij niet helemaal duidelijk of je de TV er nu nog steeds aan hebt hangen of niet. Waarom is het opstellingsgewijs handiger om je TV beeldscherm 1 te laten zijn? Je kunt posities gewoon veranderen in CCC.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Goede morgen @lennyd

Ik heb ongeveer het zelfde probleem met de HDMI aansluiting.

Mijn monitor (24" inch syncmaster) wou ik graag op HDMI hebben en dan een ouwere 17inch monitor op een DVI aansluiting (met een koppelstukje van VGA naar DVI)

Echter zodra ik de HDMI aansloot op de 24"inch, bleef mijn beeld heel erg klein. Kreeg een zwart randje om mijn beeld.

Dingen die ik heb gedaan:

1. Monitor automatisch laten configureren (auto refresh & adjust) werkte niet
2. in CCC gespeeld, Werkte ook niet
3. Met de beeldresolution gespeeld, 1 en 2 monitor handmatig veranderd, maar werkte ook niet
4. HDMI er uit gehaald en gewoon via VGA aangesloten, en boem, was weer normaal

Maar zodra ik jou verhaal lees, moeten beide monitoren de zelfde resolutie hebben anders gaat het niet werken.

Hier bedoel ik mee, dat de 22 inch een max resolution heeft van 1920 x 1080 ??
Als jou 26 inch een resolutie heeft van 2560x1600 (ofzo iets) dan gaat tie deze resolutie op jou 22inch ook proberen te krijgen.

Ik kan niet echt duidelijk lezen of je nu 2 schermen draaid of 1. en welke monitor nou buiten zijn voege gaat.
ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en hoop ook dat het is wat jij bedoelt

Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen en bedankt voor de reacties alvast!

De TV heb ik losgekoppeld, ik draai dus weer op één enkele 21,5 flatscreen. Het probleem is niet zozeer de resolutie denk ik, aangezien de hdmi-tv HD ready is en niet full hd. Ook lijkt de resolutie niet lager of hoger bij opstarten dan normaal, enkel het beeld is wat uitgerekt voorbij de fysieke randen van mijn scherm!

Heb CCC geprobeerd & automatische refresh vanuit de monitor, beiden nog geen soelaas.

Edit: Mijn bureaublad staat nu trouwens op 1650x1080

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 09:21 ]