Van een Xbox360 een pc maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 22:55
heej tweakers!

Ik zag op internet wat youtube filmpjes dat ze van een xbox 360 een pc hebben gemaakt. Ik kon alleen niet vinden hoe je dat precies moet doen. Het idee was eigenlijk van mijn kapotte xbox360 een pc te maken. Ik weet dat de HDD en de optic drive in een andere pc geschroeft kunnen worden. Maar kan ik de processor en videokaart nog gebruiken om daar een pc om heen te bouwen? Zo niet wat heb ik eigenlijk dan allemaal nog nodig? De hele insteek is om voor weinig geld toch nog een leuk game-pc'tje te bouwen voor een lan-party met oldschool games :) en of het uberhaubt mogelijk is. Alvast bedankt!

groetjes,

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik zou er niet alteveel op rekenen. Het mobo en de cpu kan je niet gebruiken icm windows gok ik zo. Daarbij heeft de 360 erg weinig RAM, dus áls je er al windows op krijgt, dan zal het niet lekker lopen.

Linux zou eventueel wel kunnen, maar dan wordt gamen weer lastig.

De 360 heeft sowieso niet echt overdreven goede (en inmiddels verouderde hardware). De reden dat hij soepel draait is het lichte OS en de games worden specifiek voor de hardware gemaakt. Als je windowsgames gaat draaien is dat voordeel weg en je performance dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
ik kan er ook geen extra ram bij doen? Dan zou ik in principe alleen ram moeten kopen, behuizing en evt voeding. Dat lijkt me nog steeds vrij goedkoop voor 3core systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dit kun je vergeten.
Ten eerste zit alles op het moederbord gesoldeerd, ten tweede moet je er ook iets van een OS op zien te krijgen dat werkt met de hardware en architectuur (er staat me iets van bij dat het niet standaard X86 spul is).

Gewoon een goedkope PC op de kop tikken is handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Kan niet. De processor en ram worden niet ondersteund omdat het Microsoft specifiek is, er zijn dus geen drivers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
jammer dan houdt het op... een cheap 3core systeempje leek me wel leuk! naja dan alleen maar hdd + drive eruit halen! Iig bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:37
Je kan eventueel toch ook een casemod maken?
Dus zelf een mobo en andere componenten in de originele "kast" van de x360 bouwen. Denk aan een m-Itx formaat.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
hoe werkt dat? :) I heb wel oren! wat moet ik dan allemaal extra kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

MapacheLoco schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:02:
heej tweakers!

Ik zag op internet wat youtube filmpjes dat ze van een xbox 360 een pc hebben gemaakt. Ik kon alleen niet vinden hoe je dat precies moet doen. Het idee was eigenlijk van mijn kapotte xbox360 een pc te maken. Ik weet dat de HDD en de optic drive in een andere pc geschroeft kunnen worden. Maar kan ik de processor en videokaart nog gebruiken om daar een pc om heen te bouwen? Zo niet wat heb ik eigenlijk dan allemaal nog nodig? De hele insteek is om voor weinig geld toch nog een leuk game-pc'tje te bouwen voor een lan-party met oldschool games :) en of het uberhaubt mogelijk is. Alvast bedankt!

groetjes,

Sjoerd
Verreweg de meeste "Xbox-360 PC's" die je ziet zijn een oude xbox met gewone PC hardware er in. Die ene % die daadwerkelijk de hardware van de xbox zelf gebruiken zijn vaak zeer goede hackeres/modders, en dan staat er als nog een Linux distro op, en geen Windows variant.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MapacheLoco schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:09:
Simpel, sloop je kast leeg en koop een PC die erin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
MapacheLoco schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:09:
Je gebruikt in feite alleen de 360 behuizing om je computeronderdelen erin te doen, om het te laten passen zou je wel eerst een beetje moeten zagen en boren.
Ga eerst maar wat meer kennis over computeronderdelen opdoen voordat je hieraan begint.
Als je de ook de xbox360 onderdelen erbij wilt gebruiken moet je eerst leren programmeren.
Je kunt niet lopen zonder eerst te leren kruipen.
Hoe dat werkt, daar heb je een paar boeken aan uitleg voor nodig.
Pagina: 1