Onlangs heb ik op een Medion MD8800 Windows XP SP2 verwijderd en Windows XP SP3 geinstalleerd. Sinds de nieuwe installatie is het mijn PC niet gelukt mijn M-Audio 410 Firewire te herkennen. Ik heb de installatie steeds in deze volgorde gedaan:
- Installeren M-Audio Firewire drivers (gedownload van M-audio site)
- PC afsluiten
- Aansluiten van M-Audio 410 Firewire externe geluidskaart
- PC aanzetten
Na het klikken op het M-Audio controlpanel icoon de volgende mededeling:
"No M-Audio FireWire device was found connected to this pc. Do NOT connect one now! You need to shut down your computer before doing so.
1. Quit the Control Panel and shut down the computer
2. Connect the Firewire device to your computer
3. Turn on your computer and the launch Control panel
If that doesn't help try reinstalling the M-Audio FireWire software"
Dit is uiteraard een aantal keren getest op verschillende tijdstippen. Mijn pc herkent mijn FireWire kaart (dus niet de geluidskaart) wel degelijk, dus voor mijn gevoel is het geen hardware probleem. Uiteraard zijn er ook verschillende firewirekabels getest om te checken of het daar aan zou liggen. Mijn gevoel zegt dat het te maken heeft met de drivers zelf, echter je zou verwachten dat de beschikbare driver van de site van M-Audio zelf zou moeten volstaan. Anders zou het mogelijk een conflict kunnen zijn van Windows met mijn FireWire kaart. Iets anders kan ik zelf niet bedenken. De geluidskaart is nooit gevallen en heeft nooit fysieke tikken hoeven te verwerken. Er is uiterst zorgvuldig mee om gegaan.
Mijn vraag is dus, welke opties zijn er om mijn geluidskaart weer werkend te krijgen? Moet ik eventueel weer terug naar een windows xp servicepack 2 of is er een veel simpelere verklaring?
Ik zou het zeer waarderen als iemand suggesties heeft!!
Met vriendelijke groet!
- Installeren M-Audio Firewire drivers (gedownload van M-audio site)
- PC afsluiten
- Aansluiten van M-Audio 410 Firewire externe geluidskaart
- PC aanzetten
Na het klikken op het M-Audio controlpanel icoon de volgende mededeling:
"No M-Audio FireWire device was found connected to this pc. Do NOT connect one now! You need to shut down your computer before doing so.
1. Quit the Control Panel and shut down the computer
2. Connect the Firewire device to your computer
3. Turn on your computer and the launch Control panel
If that doesn't help try reinstalling the M-Audio FireWire software"
Dit is uiteraard een aantal keren getest op verschillende tijdstippen. Mijn pc herkent mijn FireWire kaart (dus niet de geluidskaart) wel degelijk, dus voor mijn gevoel is het geen hardware probleem. Uiteraard zijn er ook verschillende firewirekabels getest om te checken of het daar aan zou liggen. Mijn gevoel zegt dat het te maken heeft met de drivers zelf, echter je zou verwachten dat de beschikbare driver van de site van M-Audio zelf zou moeten volstaan. Anders zou het mogelijk een conflict kunnen zijn van Windows met mijn FireWire kaart. Iets anders kan ik zelf niet bedenken. De geluidskaart is nooit gevallen en heeft nooit fysieke tikken hoeven te verwerken. Er is uiterst zorgvuldig mee om gegaan.
Mijn vraag is dus, welke opties zijn er om mijn geluidskaart weer werkend te krijgen? Moet ik eventueel weer terug naar een windows xp servicepack 2 of is er een veel simpelere verklaring?
Ik zou het zeer waarderen als iemand suggesties heeft!!
Met vriendelijke groet!