Hoofdtelefoon versterker aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 13:27

afterburn

No more...

Topicstarter
Ben de laatste tijd lekker bezig om een HT set op te bouwen, maar vind het ook lekker om af en toe achterover te zitten met mijn K701 op de kop met gewoon een goed stuk stereo muziek.

Voor deze hoofdtelefoon heb ik een LittleDot MKIII buizenversterker en deze combinatie is erg prettig om aan te horen moet ik zeggen. Ik kom er alleen nu achter, dat ik eigenlijk geen mogelijkheid heb om de LDmkIII aan te sluiten op een AV receiver.

Normaal zou ik een line-out pakken als input voor de hoofdtelefoon versterker, echter een AV receiver geeft op de line out geen signaal afkomstig van een digitale bron. En dat is een beetje lastig, want al mijn inputs zijn of HDMI of optisch.

De vraag wordt dan dus, hoe sluit ik mijn hoofdtelefoon versterker zo aan dat ik niet de hele tijd met kabels hoef te rommelen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22
Welke receiver heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Kan het misschien op een versterker/receiver met pre-outs? Op die manier gebruik je de receiver als voorversterker en de koptelefoonversterker als eindversterker. Een 'nadeel' dat je dan krijgt is dat je een dubbele volume regeling hebt. 1 op de reciever en 1 op de koptelefoonversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:31

lier

MikroTik nerd

Heb je misschien een analoge output op je digitale bron?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
The big J schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:59:
Kan het misschien op een versterker/receiver met pre-outs? Op die manier gebruik je de receiver als voorversterker en de koptelefoonversterker als eindversterker. Een 'nadeel' dat je dan krijgt is dat je een dubbele volume regeling hebt. 1 op de reciever en 1 op de koptelefoonversterker.
En dat werkt natuurlijk alleen als je ook je luidsprekers of eindtrap kunt uitschakelen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 13:27

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik heb een Yamaha RX-V671. Deze heeft geen pre-out.

Aansluiting op een analog-out op de bron zou kunnen, maar dan moet je als je van bron wisselt ook de kabels wisselen. Nu staat de meeste muziek die ik heb op een mac mini, maar deze wordt ook gebruikt als HTPC. Ik weet niet hoe/of het werkt als ik daar de output van pak voor de hoofdtelefoon versterker en Plex forceer op HDMI. Theoretisch zou dan alles met Plex via HDMI naar de AV versterker uitgestuurd moeten worden, terwijl de rest via de andere uitgang gaat. Maar ik heb geen idee of dit zo kan?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Pagina: 1