Beste mensen,
Misschien wat wazige titel, maar ik wilde alle woorden noemen
Mijn probleem is als volgt.
Ik heb een tabel 'table' die een kolom 'column' heeft met daarin o.a. de tekst: 'aaa_bbb'
Ik wil alles terug dat met 'aaa_' begint
mijn query zou iets zijn als
Nu is alleen die like een input van een gebruiker, en zodoende wil ik dit 'safe' doen, en dus met de daarvoor gemaakte parameters.
Ik heb dan dus een query
Daarvan zet ik de parameter naar het volgende
resultaat is alleen altijd 0 rows.
Oracle versie 10g
De default escape char van onze oracle installatie is '\'
Nu heb ik al zitten zoeken, maar kan hier donders weinig over vinden (vooral doordat er erg veel andere gerelateerde onderwerpen zijn waar ik hits op krijg)
Ik ben er al achter dat in parameters het hele escape karakter als literal wordt gezien.
Wanneer ik in diezelfde tabel een veld maak met de tekst 'aaa\_' en ik voer dan mijn query uit krijg ik die ook niet terug.
Maar dit is ook niet wat ik wil...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien wat wazige titel, maar ik wilde alle woorden noemen
Mijn probleem is als volgt.
Ik heb een tabel 'table' die een kolom 'column' heeft met daarin o.a. de tekst: 'aaa_bbb'
Ik wil alles terug dat met 'aaa_' begint
mijn query zou iets zijn als
SQL:
1
| SELECT * FROM table WHERE column LIKE 'aaa\_%' |
Nu is alleen die like een input van een gebruiker, en zodoende wil ik dit 'safe' doen, en dus met de daarvoor gemaakte parameters.
Ik heb dan dus een query
SQL:
1
| SELECT * FROM table WHERE column LIKE :p |
Daarvan zet ik de parameter naar het volgende
C#:
1
| param.Value = @"aaa\_%"; |
resultaat is alleen altijd 0 rows.
Oracle versie 10g
De default escape char van onze oracle installatie is '\'
Nu heb ik al zitten zoeken, maar kan hier donders weinig over vinden (vooral doordat er erg veel andere gerelateerde onderwerpen zijn waar ik hits op krijg)
Ik ben er al achter dat in parameters het hele escape karakter als literal wordt gezien.
Wanneer ik in diezelfde tabel een veld maak met de tekst 'aaa\_' en ik voer dan mijn query uit krijg ik die ook niet terug.
Maar dit is ook niet wat ik wil...
Heeft iemand hier ervaring mee?
This message was sent on 100% recyclable electrons.