Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Beste medetweakers.

ik heb recentelijk via de ibood deze wifi extender gekocht: pricewatch: Belkin Wireless Range Extender WLAN Repeater
Nu is het aparte dat als ik het ding gewoon in hest stopcontact druk hij prima werkt.
Als ik ook de 4 LAN poorten gebruik gaat het echter mis.
Hij knippert dat hij last heeft met de verbinding en mijn laptop krgijt een melding dat er een IP conflict op het netwerk is.
Ik heb in mijn router al alle MAC adressen een eigen IP gegeven maar dat helpt niets vrees ik.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Ik heb in mijn meterkast een TP link router met daarachter een switch en deze repeater (die ik dus ook als switch gebruik voor mijn Onkyo amp / Dune mp / BR speler).

BVD!!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

DRuw schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:41:
u is het aparte dat als ik het ding gewoon in hest stopcontact druk hij prima werkt.
Je bedoeld, als je 'm alleen draadloos gebruikt zijn er geen problemen?
Als ik ook de 4 LAN poorten gebruik gaat het echter mis. Hij knippert dat hij last heeft met de verbinding
Je bedoeld dat een lampje op de Extender gaat knipperen. En je hebt in de handleiding gekeken wat dit betekend? Wat wordt er precies gemeld in de handleiding? Niet alleen dat je "last hebt van de verbinding".
en mijn laptop krgijt een melding dat er een IP conflict op het netwerk is.
Deze melding krijg je alleen als je de laptop met een kabel aansluit? Niet draadloos? Wat is volgens Windows het IP adres van de LAN verbinding? Staat dit in Windows handmatig ingesteld?
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Behalve de foutmelding op de laptop, heeft de laptop daarna wel een werkende verbinding? Werken andere apparaten wel via LAN aangesloten op de Extender?
Ik heb in mijn meterkast een TP link router met daarachter een switch en deze repeater
De repeater is toch draadloos verbonden dan met de TP-Link, en niet met een kabel met de switch? Indien het laatste, dan gebruik je deze repeater dus eigenlijk als Access Point.

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 11-02-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
lordsnow schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:44:
[...]

Je bedoeld, als je 'm alleen draadloos gebruikt zijn er geen problemen?
Klopt, geen kabels gaat wel goed
Je bedoeld dat een lampje op de Extender gaat knipperen. En je hebt in de handleiding gekeken wat dit betekend? Wat wordt er precies gemeld in de handleiding? Niet alleen dat je "last hebt van de verbinding".
Cannot connect to network (maar dat doet hij wel, dat zie ik in mijn router....
Deze melding krijg je alleen als je de laptop met een kabel aansluit? Niet draadloos? Wat is volgens Windows het IP adres van de LAN verbinding? Staat dit in Windows handmatig ingesteld?
Juist draadloos, lan sluit ik hem niet op aan (is niet voor niets laptop;)) alles in de pcs staat op automatisch ips worden door mijn TPlink gegeven
Behalve de foutmelding op de laptop, heeft de laptop daarna wel een werkende verbinding? Werken andere apparaten wel via LAN aangesloten op de Extender?
Nee dus, ook andere apparaten hebben wel een verbinding maar kijgen geen internet (telefoon)
De repeater is toch draadloos verbonden dan met de TP-Link, en niet met een kabel met de switch? Indien het laatste, dan gebruik je deze repeater dus eigenlijk als Access Point.
Die repeater heeft geen WAN poort alleen 4 lan-poorten. Ik gebruik die repeater inderdaad als draadloos maar nu ik eraan denk, een van de kabels die naar de repeater gaat komt inderdaad van mijn router... zou dat hem zijn?

Verrek, nu ik erover nadenk, hij is dan zowel met kabel als draadloos verbonden en mijn TP link geeft de IP adressen weer dus hij krijgt zowel draadloos als bedraad hetzeflde IP waarschijnlijk.... ik denk dat ik hem heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

DRuw schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:18:
[...]
Nee dus, ook andere apparaten hebben wel een verbinding maar kijgen geen internet (telefoon)
Krijgen deze apparaten wel een geldig IP adres? Aangezien je een TP Link hebt verwacht ik adressen zoals 192.168.1.x

Kan je de web UI van de TP Link openen op de apparaten die verbonden zijn via de Belkin? (Dat is, vermoed ik, http://192.168.1.1)
Verrek, nu ik erover nadenk, hij is dan zowel met kabel als draadloos verbonden en mijn TP link geeft de IP adressen weer dus hij krijgt zowel draadloos als bedraad hetzeflde IP waarschijnlijk.... ik denk dat ik hem heb....
Let us know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ze kregen wel allemaal een IP adres (ik liet mijn TP link op basis van MAC adressen bepaalde ip adressen toewijzen (reeks 10.0.0.x heb ik ingesteld voor intern) maar gezien hun " gateway" het belkin ding is en die een ip config issue had kwam niets op internet terecht...
Ik heb het voor mezelf logisch gepraat, het is nog niet getest... ik zal binnenkort even kijken (heb nu het ding anders neergezet wat me eigelijk beter uit komt maar ik wil wel zeker weten of ik goed zat;))