Vorig jaar kwam mijn zéér geliefde vader veel te vroeg te overlijden, god hebbe zijn ziel. Ik heb zijn Yamaha receiver en Vifa reference speakers geërfd. Ik kende mijn vader zéér goed, en één ding was zeker, hij kocht het beste van het beste. Tenzij het gewoon echt onbetaalbaar was.
Vifa References speakers (2 big fronts,2 small surrounds,one center)
Vifa Reference
Yamaha RX-V1700 natural sound AV receiver
Yamaha RX-V1700 Review - AV receivers - CNET Reviews
Voorheen gebruikte ik een Klipsch surround setje, en het was een fantastisch ding, en er waren ook niet krankzinnig veel settings waar je mee kon klooien. Dus om dit te krijgen, dat was wel even andere koek.
Ik heb een aantal settings veranderd, maar weet gewoonweg niet zeker of alles goed staat.
In het setup menu
-Basic menu-->speaker set-->
Bass Out -- both
Front -- large
center -- small
Surround left/right -- small
SB -- LRG x 2
presence -- none
Crossover -- 80hz
Swfr phase -- normal
priority-- SB
-Basic menu--> SP level -->
De fronts en center settings heb ik redelijk ver naar rechts gezet,de surrounds ook. Wanneer ik SB en SWFR verander, hoor ik echter geen enkel verschil in de bass. En ik ben ook helemaal niet tevreden over de bass, ik weet zeker dat die veel beter kan,, geen overkill want dat haat ik maar wel een mooie bass met games.
-Basic menu--> SP Distance-->
Ik zit 3 meter van de fronts en center vandaan, dus gewoon op 3 meter gezet. De surrounds zitten heel dicht achter mij, dus die staan op 0.40.
Maar er is meer....
sound menu
LFE level, dynamic range
Ik moet eigenlijk gewoon weten of ik de settings goed heb gezet of juist helemaal verkeerd? Ook krijg ik de bass dus maar niet goed. Terwijl het eigenlijk twee subwoofers zijn, twee joekels van subwoofers. Het is goed mogelijk dat het qua dat niet goed is aangesloten, en ik moet ook zeggen....ik vond dat ook behoorlijk pittig. Misschien een keer een pro er naar laten kijken, maar ja...wie?
Vifa References speakers (2 big fronts,2 small surrounds,one center)
Vifa Reference
Yamaha RX-V1700 natural sound AV receiver
Yamaha RX-V1700 Review - AV receivers - CNET Reviews
Voorheen gebruikte ik een Klipsch surround setje, en het was een fantastisch ding, en er waren ook niet krankzinnig veel settings waar je mee kon klooien. Dus om dit te krijgen, dat was wel even andere koek.
Ik heb een aantal settings veranderd, maar weet gewoonweg niet zeker of alles goed staat.
In het setup menu
-Basic menu-->speaker set-->
Bass Out -- both
Front -- large
center -- small
Surround left/right -- small
SB -- LRG x 2
presence -- none
Crossover -- 80hz
Swfr phase -- normal
priority-- SB
-Basic menu--> SP level -->
De fronts en center settings heb ik redelijk ver naar rechts gezet,de surrounds ook. Wanneer ik SB en SWFR verander, hoor ik echter geen enkel verschil in de bass. En ik ben ook helemaal niet tevreden over de bass, ik weet zeker dat die veel beter kan,, geen overkill want dat haat ik maar wel een mooie bass met games.
-Basic menu--> SP Distance-->
Ik zit 3 meter van de fronts en center vandaan, dus gewoon op 3 meter gezet. De surrounds zitten heel dicht achter mij, dus die staan op 0.40.
Maar er is meer....
sound menu
LFE level, dynamic range
Ik moet eigenlijk gewoon weten of ik de settings goed heb gezet of juist helemaal verkeerd? Ook krijg ik de bass dus maar niet goed. Terwijl het eigenlijk twee subwoofers zijn, twee joekels van subwoofers. Het is goed mogelijk dat het qua dat niet goed is aangesloten, en ik moet ook zeggen....ik vond dat ook behoorlijk pittig. Misschien een keer een pro er naar laten kijken, maar ja...wie?