Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Vorig jaar kwam mijn zéér geliefde vader veel te vroeg te overlijden, god hebbe zijn ziel. Ik heb zijn Yamaha receiver en Vifa reference speakers geërfd. Ik kende mijn vader zéér goed, en één ding was zeker, hij kocht het beste van het beste. Tenzij het gewoon echt onbetaalbaar was.

Vifa References speakers (2 big fronts,2 small surrounds,one center)

Vifa Reference

Yamaha RX-V1700 natural sound AV receiver

Yamaha RX-V1700 Review - AV receivers - CNET Reviews

Voorheen gebruikte ik een Klipsch surround setje, en het was een fantastisch ding, en er waren ook niet krankzinnig veel settings waar je mee kon klooien. Dus om dit te krijgen, dat was wel even andere koek.

Ik heb een aantal settings veranderd, maar weet gewoonweg niet zeker of alles goed staat.

In het setup menu

-Basic menu-->speaker set-->

Bass Out -- both
Front -- large
center -- small
Surround left/right -- small
SB -- LRG x 2
presence -- none
Crossover -- 80hz
Swfr phase -- normal
priority-- SB

-Basic menu--> SP level -->

De fronts en center settings heb ik redelijk ver naar rechts gezet,de surrounds ook. Wanneer ik SB en SWFR verander, hoor ik echter geen enkel verschil in de bass. En ik ben ook helemaal niet tevreden over de bass, ik weet zeker dat die veel beter kan,, geen overkill want dat haat ik maar wel een mooie bass met games.

-Basic menu--> SP Distance-->

Ik zit 3 meter van de fronts en center vandaan, dus gewoon op 3 meter gezet. De surrounds zitten heel dicht achter mij, dus die staan op 0.40.

Maar er is meer....

sound menu

LFE level, dynamic range

Ik moet eigenlijk gewoon weten of ik de settings goed heb gezet of juist helemaal verkeerd? Ook krijg ik de bass dus maar niet goed. Terwijl het eigenlijk twee subwoofers zijn, twee joekels van subwoofers. Het is goed mogelijk dat het qua dat niet goed is aangesloten, en ik moet ook zeggen....ik vond dat ook behoorlijk pittig. Misschien een keer een pro er naar laten kijken, maar ja...wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Ga dit lezen:

http://www.hifi.nl/artike...er-voor-Home-Theater.html

Komt neer op het volgende:

Alle speakers op small
Crossover op de sub op maximaal en intern op de receiver regelen (80Hz lijkt me inderdaad wel ok)
LFE moet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
THanks man, dat waardeer ik zeer. Ik ga het gelijk lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
Hoe heb je het aangesloten? Want als ik het zo bekijk (vanaf deze foto) zijn het eigenlijk gewoon een actieve subwoofer met daarop een monitor (even heel basaal gezegd). Vanaf elke speaker loopt dus sowieso één powercord (om de subwoofer te voeden), één low level kabel voor het signaal voor de subwoofer (gaat in de SW op deze foto en één speakerkabel om naar de speaker te gaan (deze foto). Dan laat ik even buiten beschouwing of het single-wire, bi-wire of bi-amp is aangesloten. De Yamaha heeft maar één Subwoofer Pre-Out, dus je zal sowieso met een Y-splitter moeten werken vanaf de Pre-Out.

Pas als het goed is aangesloten kan je naar de instellingen gaan kijken. Speakers inderdaad op small zoals reeds gezegd. En vanaf daar pas gaan kijken/luisteren naar crossover. Crossover is lastig te zeggen aangezien ze de subwoofer en monitor als één speaker behandelen en dus niet aangeven welk bereik de beide apparaten los hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FeaR schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:56:
Hoe heb je het aangesloten? Want als ik het zo bekijk (vanaf deze foto) zijn het eigenlijk gewoon twee actieve subwoofers met daarop een monitor. Vanaf elke speaker loopt dus sowieso één powercord (om de subwoofer te voeden), één low level kabel voor het signaal voor de subwoofer en één speakerkabel om naar de speaker te gaan. De Yamaha heeft maar één Subwoofer Pre-Out, dus je zal sowieso met een Y-splitter moeten werken.

Pas als het goed is aangesloten kan je naar de instellingen gaan kijken. Speakers inderdaad op small zoals reeds gezegd. En vanaf daar pas gaan kijken/luisteren naar crossover.
Kijk daar ben ik dan de mist mee ingegaan, want ik heb twee pluggen gebruikt. Eentje van de linker sub (in SW inpunt) naar de receiver's Pre-out, en daar in de Front.En hetzelfde voor de rechter sub. Heb er nooit bij stilgestaan dat ik een speciaal stekkertje nodig had. Zo'n grote know-how ben ik er ook echt niet van, dus dan moet ik zo'n kabeltje maar eens gauw gaan halen. Ik heb dus gewoon de hele subwoofer niet goed werkende gehad.

Toch is het raar,want wanneer ik dan een cd draai en dan bijvoorbeeld Billie Jean, dan hoor je de bass supergoed. Het valt me in games alleen heel erg tegen. Maar het feit blijft..ik deed net 'test tone' en de subs hoor je totaal niet wanneer ie bij SB en LFE knippert.

Ik heb iets zoals dit nodig dus?

http://ecx.images-amazon....I/311MWjltSEL._SX200_.jpg

Morgen maar eens kijken bij Okaphone of het onderdelen huis (plentyparts)

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 09-02-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
En zeker niet zomaar lukraak je speakers op small zetten! Probeer ze ook gewoon op large, zal niet voor het eerst zijn dat iemand dan het geluid beter vind klinken.

De zogenaamde standaardregel dat je fronts op small moeten is gewoonweg kolder. Is per situatie, welke fronts heb je en welke sub, hoe is je akoestiek en wat is je smaak totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zit nu alleen te twijfelen waar de twee inputs van de subwoofer voor zijn. Het is best goed mogelijk dat je die inderdaad op de Front Left en Front Right Pre-Out aangesloten moet hebben. Dat je de speakers op die manier als Full Range maakt en de ingebouwde subwoofer niets als LFE gebruikt. Begin nu meer aan mezelf te twijfelen :P Al stuur je dan wel het volledige bereik naar de subwoofers en dat wil je ook weer niet eigenlijk. Dus aan de ene kant zou je zeggen dat ze op de Subwoofer Pre-Out moeten, maar aan de andere kant zou je eerder zeggen dat het op de andere Pre-Outs moet aangezien je het nog steeds over speakers hebt en geen dedicated subwoofer...

Dus moet je deze speakers zien als een 5.2 set (5 speakers, twee subwoofers) of als 5.0 (vijf speakers waarvan de fronts inclusief de actieve subwoofers zijn).

Er is wel bar weinig te vinden over deze speakers, zelfs de site van de fabrikant doet niet veel meer...

CD is 2.0 en games zijn over het algemeen wel 5.1. Dus met een dedicated subwooferkanaal in de track gebakken. Grote kans dat de receiver in 2.0 de subwoofer helemaal niet aanstuurt en je daarom laag mist. Dat is overigens wellicht simpel in de receiver in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FeaR schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:14:
Zit nu alleen te twijfelen waar de twee inputs van de subwoofer voor zijn. Het is best goed mogelijk dat je die inderdaad op de Front Left en Front Right Pre-Out aangesloten moet hebben. Dat je de speakers op die manier als Full Range maakt en de ingebouwde subwoofer niets als LFE gebruikt. Begin nu meer aan mezelf te twijfelen :P Al stuur je dan wel het volledige bereik naar de subwoofers en dat wil je ook weer niet eigenlijk. Dus aan de ene kant zou je zeggen dat ze op de Subwoofer Pre-Out moeten, maar aan de andere kant zou je eerder zeggen dat het op de andere Pre-Outs moet aangezien je het nog steeds over speakers hebt en geen dedicated subwoofer...

CD is 2.0 en games zijn over het algemeen wel 5.1. Dus met een dedicated subwooferkanaal in de track gebakken. Grote kans dat de receiver in 2.0 de subwoofer helemaal niet aanstuurt en je daarom laag mist. Dat is overigens wellicht simpel in de receiver in te stellen.
Maar het klopt toch niet, want wanneer ik naar de test tone ga zie ik op het display een rood streepje onder SB. En bij de test tone hoor je toch echt een duidelijke bass te horen,maar ik hoor helemaal niks. En wanneer ik in de SP level settings iets van de sub verander, hoor ik ook totaal geen verschil. Dus er is iets niet goed.

LFE level is 0 db, ik kan vanaf daar alleen maar omlaag. Bij Dynamic range staat speaker op MAX.

Op de subs zelf kan ik nog de Phase veranderen,maar ik ga niet zomaar wat dingen doen. Ook kan ik de pluggen in crossover doen, maar zoasl het in de handleiding staat is dit alleen bedoeld voor een speciale cross-over box die los verkocht wordt. Dus gewoon in de SW.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 09-02-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De subwoofer-testtoon wordt verstuurd vanaf de Subwoofer Pre-Out. Sluit anders eens één kabel aan op de Subwoofer Pre-Out en test dan nog eens. Grote kans dat er dan wel geluid komt met de test.

Maar dat is dus het punt waar ik op dit moment nog mijn vraagtekens bij heb, of de subwoofers gezien moeten worden als losse subwoofers en dus als 5.2 (dan moet je namelijk verbinden met de subwoofer Pre-Out) of moet je het zien als twee Full-Range Speakers en als 5.0 set. Als 5.2 set met een dergelijke splitter weet ik 100% zeker dat het gaat werken. Wellicht dat er ook nog niets te doen is met die SW Input en Crossover Input achterop de subwoofers. Maar dat kan ik zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:20:

Dus moet je deze speakers zien als een 5.2 set (5 speakers, twee subwoofers) of als 5.0 (vijf speakers waarvan de fronts inclusief de actieve subwoofers zijn).

Er is wel bar weinig te vinden over deze speakers, zelfs de site van de fabrikant doet niet veel meer...

Ik snap wat je bedoeld. Dus dat de hele speaker (top en sub) is gezamelijk een fullrange speaker, met een deel actief die je stereo kan aansturen vanaf je pre outs....Maar dan mis ik wel een crossover, of die moet intern zitten....

Maar wellicht kan het beide...Je ziet ook een cross-over in (daar zal dan wel een vaste cross-over achter zitten, die afgestemd is op de top speakers). Hierdoor heb je wel echt een stereo subweergave (LFE kan ook gewoon over je fronts). Maar je kan ook de sub ingang gebruiken als je ze echt alleen als LFE wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat het beide kan zit ik net ook aan te denken. Dat als je 5.2 wilt spelen je de SW-ingang moet gebruiken van de subwoofer. En als je Full Range wilt dat je dan de "Crossover Input" moet gebruiken. "Crossover Input" laat licht doorschemeren dat er een filter in zit. Dat zou ook moeten aangezien een beetje receiver 5 - 100.000 Hz over een gewone Pre-Out gooit. Wellicht dat de Crossover Input dit filtert.

Dus nu de vraag aan de TS: in welke van de twee aansluitingen heb je de Pre-Out aangesloten?

Ook briljant trouwens dat er helemaal niets te vinden is van deze set die toch zo'n 5000 - 6000 euro gekost heeft :X

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 09-02-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FeaR schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:36:
Dat het beide kan zit ik net ook aan te denken. Dat als je 5.2 wilt spelen je de SW-ingang moet gebruiken van de subwoofer. En als je Full Range wilt dat je dan de "Crossover Input" moet gebruiken. "Crossover Input" laat licht doorschemeren dat er een filter in zit. Dat zou ook moeten aangezien een beetje receiver 5 - 100.000 Hz over een gewone Pre-Out gooit. Wellicht dat de Crossover Input dit filtert.

Dus nu de vraag aan de TS: in welke van de twee aansluitingen heb je de Pre-Out aangesloten?

Ook briljant trouwens dat er helemaal niets te vinden is van deze set die toch zo'n 5000 - 6000 euro gekost heeft :X
Ik had ze in de twee fronts zitten in de Pre-out. Nu heb ik even gedaan wat jij net zei, eentje in de sub bij de pre-out, en inderdaad..bij de test tone hoor ik één subwoofer werken nu. Dus volgens mij moet ik zo'n ysplitter halen, zodat beide werken.

Jullie hadden het ook over de crossover input, als het geen schade kan brengen, kan ik het opzich uittesten en kijken wat er gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 09-02-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
devilsnight schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:41:
[...]
Ik had ze in de twee fronts zitten in de Pre-out. Nu heb ik even gedaan wat jij net zei, eentje in de sub bij de pre-out, en inderdaad..bij de test tone hoor ik één subwoofer werken nu. Dus volgens mij moet ik zo'n ysplitter halen, zodat beide werken.
Met zo'n Y-Splitter ga je het als 5.2 systeem gebruiken.

Maar in welke ingang op de subwoofer heb je alles aangesloten? De "SW" of de "Crossover Input"? Want wat gebeurt er als je vanaf de receiver de Pre-Outs gebruikt voor Front Left en Front Right en deze dan aansluit op de Crossover Input op de speakers?

Het is dat je - volgens je profiel - helemaal in Groningen woont, anders had ik met alles plezier langsgekomen om dit samen uit te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FeaR schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:44:
[...]

Met zo'n Y-Splitter ga je het als 5.2 systeem gebruiken.

Maar in welke ingang op de subwoofer heb je alles aangesloten? De "SW" of de "Crossover Input"? Want wat gebeurt er als je vanaf de receiver de Pre-Outs gebruikt voor Front Left en Front Right en deze dan aansluit op de Crossover Input op de speakers?

Het is dat je - volgens je profiel - helemaal in Groningen woont, anders had ik met alles plezier langsgekomen om dit samen uit te zoeken :P
Haha, en je was welkom geweest :)

Ik heb het op de SW ingang van de subs aangesloten. Ik ga eens proberen wat jij zegt...op de subs in de crossover en op de yamaha in de front left/right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

hmmmm

maar denk even mee:

Je hebt eigenlijk drie manieren: 5.0 met de twee subwoofers aangesloten op de pre out L/R van je receiver op de cross-over in van de sub. Zet in de receiver de sub uit en LFE aan en alle speakers op large. Nu grijpt de sub alleen in als de tops het niet meer mee kunnen pakken. Dus primair zijn je fronts, ondersteuning is je sub (en die zal dus ook ene groot deel van LFE meenemen). Dit lijkt mij de beste oplossing. Je hebt op stereo ook het genot van een perfect doorlopende sub in stereo.

Je kan hetzelfde met 5.0 doen met instelling op small, maar waar laat die het LFE dan? Is de pre out zo geprogrammeerd dat die het ongefilterd doorlaat? Dat denk ik niet, dus dat is ook niet gewenst

En dan heb je nog 5.1 (eigenlijk 5.2). Dus dan ga je werken met een splitter vanaf de versterker en dan twee kabels die naar de subwoofer ingang van de sub gaan. Vervolgens stel je de set in als 5.1 met LFE aan en een cross-over ergens tussen de 80 en 100 (gok ik). Voordeel is die lekkere dikke doorloop van de sub naar het midden in heftige explosies. LFE zal op deze manier het beste werken, aangezien hij bij verschillende effecten zowel de speakers als de sub tegelijk aanstuurt. Echter is het in muziek weer "minder", want je mist de stereo weergave van je sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:44:
[...]

Same ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Samenvattend:

5.0 systeem (met twee fronts als Full Range):
Speakers allemaal gewoon aansluiten met speakerkabel.

De actieve subwoofer aansluiten met RCA - RCA op de Front Left en Front Right Pre-Out op de receiver.
Op de subwoofer dan de Crossover Input gebruiken, dit in verband met de interne filtering (Pre-Out geeft namelijk gewoon alles door).

5.2 systeem (twee actieve subwoofers):
Speakers allemaal gewoon aansluiten met speakerkabel.

De actieve subwoofers met een Y-Splitter op de Subwoofer Pre-Out aansluiten op de Yamaha.
De kabel vanaf de Subwoofer Pre-Out aansluiten op de SW-ingang op de Vifa. Filtering/crossover loopt via de instellingen in de Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
DjVe schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:48:
hmmmm

maar denk even mee:

Je hebt eigenlijk drie manieren: 5.0 met de twee subwoofers aangesloten op de pre out L/R van je receiver op de cross-over in van de sub. Zet in de receiver de sub uit en LFE aan en alle speakers op large. Nu grijpt de sub alleen in als de tops het niet meer mee kunnen pakken. Dus primair zijn je fronts, ondersteuning is je sub (en die zal dus ook ene groot deel van LFE meenemen). Dit lijkt mij de beste oplossing. Je hebt op stereo ook het genot van een perfect doorlopende sub in stereo.

Je kan hetzelfde met 5.0 doen met instelling op small, maar waar laat die het LFE dan? Is de pre out zo geprogrammeerd dat die het ongefilterd doorlaat? Dat denk ik niet, dus dat is ook niet gewenst

En dan heb je nog 5.1 (eigenlijk 5.2). Dus dan ga je werken met een splitter vanaf de versterker en dan twee kabels die naar de subwoofer ingang van de sub gaan. Vervolgens stel je de set in als 5.1 met LFE aan en een cross-over ergens tussen de 80 en 100 (gok ik). Voordeel is die lekkere dikke doorloop van de sub naar het midden in heftige explosies. LFE zal op deze manier het beste werken, aangezien hij bij verschillende effecten zowel de speakers als de sub tegelijk aanstuurt. Echter is het in muziek weer "minder", want je mist de stereo weergave van je sub.
Hmmmm, ik heb eens gekeken in de opties van de Yamaha, maar ik kan niet echt de sub uitzetten. Het enige wat het kan zijn is

Basic menu--> bass out (both) ipv SWFR, betekent dit dat sub uitstaat? Ik kan het anders nergens anders vinden in de setup.

Ik heb ook geprobeerd wat Fear zei, bij de subs in crossover en in de front left/right pre-out op de yamaha, maar ik blijf een rood streepje zien onder SB en bij de test tone hoor ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
devilsnight schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:54:
[...]
Ik heb ook geprobeerd wat Fear zei, bij de subs in crossover en in de front left/right pre-out op de yamaha, maar ik blijf een rood streepje zien onder SB en bij de test tone hoor ik niks.
Als je geen subwoofer op de Pre-Out aansluit zal je met een testtoon ook niets uit de subwoofer horen. Enige manier om het te testen is een leuke film op te zetten met flink wat laag. Want er is dan ook geen subwoofer aanwezig voor het systeem (het is tenslotte dan een 5.0 set), en iets testen wat er niet is.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FeaR schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:56:
[...]

Als je geen subwoofer op de Pre-Out aansluit zal je met een testtoon ook niets uit de subwoofer horen. Enige manier om het te testen is een leuke film op te zetten met flink wat laag. Want er is dan ook geen subwoofer aanwezig voor het systeem (het is tenslotte dan een 5.0 set), en iets testen wat er niet is.... :P
Aaaah zo, dat is inderdaad ook best logisch inderdaad, my bad :D. Uiteindelijk gaat het mij er gewoon om dat ik gewoon een krachtige bass heb in films ,maar vooral in mijn games ook. Ik ben een groot gamer en dan is dit erg belangrijk vind ik. Zeker wanneer je de mogelijkheid ook hebt ervoor. Ik ga even TDK op blu-ray testen.

Ok nou The Dark Knight klonk geweldig, ik denk dat dit te maken heeft met dat het nu in de crossover zit in de subs, ik ga het zodirect eens met games uitproberen. In TDK zat een zéér krachtige bass bij de muziek en bepaalde scenes, bepaalde dingen dan weer niet..zoals een shotgun schot,maar dat kan ook aan de film liggen lijkt me.

Wat zijn nou de echte verschillen tussen dit, en dat ik het met een splitter zou doen?

Oh en dan nog iets, dat moet ik niet vergeten. Wanneer ik een cd draai en ik zet de yamaha op 2ch stereo, klinkt het vreselijk dof, gewoon goedkoop dof. Zet ik het op 7ch stereo, klinkt het geweldig. Maar soms is 7ch met muziek gewoon echt net iets teveel van het goede, hoe kan dit zo dof klinken op 2ch?

[ Voor 32% gewijzigd door devilsnight op 09-02-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

devilsnight schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:59:
[...]

Aaaah zo, dat is inderdaad ook best logisch inderdaad, my bad :D. Uiteindelijk gaat het mij er gewoon om dat ik gewoon een krachtige bass heb in films ,maar vooral in mijn games ook. Ik ben een groot gamer en dan is dit erg belangrijk vind ik. Zeker wanneer je de mogelijkheid ook hebt ervoor. Ik ga even TDK op blu-ray testen.

Ok nou The Dark Knight klonk geweldig, ik denk dat dit te maken heeft met dat het nu in de crossover zit in de subs, ik ga het zodirect eens met games uitproberen. In TDK zat een zéér krachtige bass bij de muziek en bepaalde scenes, bepaalde dingen dan weer niet..zoals een shotgun schot,maar dat kan ook aan de film liggen lijkt me.

Wat zijn nou de echte verschillen tussen dit, en dat ik het met een splitter zou doen?
Met een splitter heb je in principe een sterkere effect in films dus dikkere exploties etc. Dubbel aangesloten op de pre out zal een iets mooiere weergave geven in muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
devilsnight schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:59:
[...]
Als je een krachtige bass wilt zou ik gewoon de subwoofers op de Subwoofer Pre-Out aansluiten (met een Y-Splitter) en dan de set als 5.2 gebruiken. Moet je alleen nog wel - nadat je het zo hebt aangesloten - gaan testen met de instellingen van de crossover. Denk dat die wel iets hoger mag dan 80 Hz, wellicht iets meer richting de 100 Hz. Dit omdat je als fysieke speaker nu alleen het bovenste deel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Denk dat ik morgen even in de stad ga kijken waar ik zo'n splittertje kan vinden, kan nooit heel duur zijn lijkt me. Ik zie in de handleiding van de Yamaha ook een Optimizer Microphone staan en die schijnt alles goed voor je in te stellen als je die hebt, helaas heb ik die dus niet. Hoor er op AVforums ook goeie dingen over.

Ik heb nu alle speakers op large staan, en bij bass out op both.

En als ik dan met zo'n splitter ga werken, dan moet ie op de SW ingang gestopt worden van de subs toch, of blijft die gewoon in de crossover?

[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 09-02-2012 17:19 ]

Pagina: 1